beemer fighter deeeeeeeel 3.....

Dat is een vet gave fiets:9 setje SM wielen (en dubbele remschijven voor)......zou hem nog mooier maken. Met zo'n motor op een crossbaan lijkt me niet echt iets.
 
zo............. terug van een weekeindje heerlijk knallen op het achterwiel. :P

op vrijdag voor het eerst ff proef gezeten op deze bike.......... wat een flatgebouw op wielen! echt enorm hoog.

zaterdag 6 runs gehad en druk bezig geweest om erachter te komen hoe ik hem het best kon temmen, wat toch best wel een hele opgave was. de uitlaat was veel te open en had daardoor te weinig tegendruk om een fatsoenlijk bottompower en middengebied te hebben, dus was er maar 1 optie...... uitmelken die handel.
alleen is dat dus niet hetgene wat je graag doe als je voor het eerst wheeliet op een bike die je niet kent. :N_O-
op zaterdag geen kilometer kunnen wheelien en dus ook geen OK run.

zondag begon veel beter. ik had heel de zaterdag in 3e versnelling opgeclutched en gewheelied en probeerde zondag in de eerste run naar 4 te gaan. dit lukte echter niet goed.
aangezien we een runup hebben van bijna een kilometer probeerde ik het daar....... gelukkig kon ik nog net voor de startlijn terug naar 3e versnelling en gooide hem vol op het achterwiel. hierdoor sloeg ik bijna achterover, maar kon hem nog mooi terug remmen.....
de run ging verder best wild en ook haalde ik de kilo niet, maar door deze run had ik wel meteen een goed beeld waar het balnspunt van de bike lag.
dat balanspunt lag heeeeeeeeel ver naar achteren.
zoals je ziet op de foto kijk ik tegen het dashboard aan..... zo heb ik dus alle daarop volgende runs gedaan. ver achter de landingsbaan lag een heuvel. zodra de voorkant van de bike zakte kon ik die net zien boven het dashboard en wist zodoende dus dat ik weer net iets hoger moest wheelien. :P

de 2e run ging ik in met het idee om meteen in de runup zo vroeg mogelijk op het achterwiel te gaan om zodoende lang te kunnen wheelien en te wennen aan het balanspunt......dit resulteerde in m'n eerste OK run en een wheelie van zo ongeveer 1700m bij 118mph. supernice!

de rest van de runs heb ik heerlijk kunnen wheelien en nog 1 extra OK wheelie kunnen doen.

die was echt supervet. bijna de helft van de kilometer zat ik zo goed op balanspunt dat ik zo goed als geen gas hoefde te geven..............echt zo'n ongelofelijk tof gevoel. de motor maakte een enorm kabaal met de dempers die erop zaten, maar gedurende die +/-500m was hij heerlijk stil omdat er geen vermogen gevraagd werdt. dit was echt een van de mooiste momenten die ik daar in de 4 jaar dat ik meedoe heb meegemaakt. het mooiste was dat ik die run afsloot met een OK wheelie bij 125.4mph. oftewel 201.8kmh. *O**O**O*

de laatste run van de dag heb ik toch nog een poging gedaan om in de 4e versnelling te komen en dat lukte, maar helaas kon ik hem niet ver genoeg wheelien omdat ik m'n focus een beetje verloren was door vermoeidheid. als die run gelukt was had hij meteen veel sneller geweest, want vlak voordat het voorwiel naar de grond begon te gaan zag ik 150mph op de teller voorbij komen............... ongelofelijk dat dat zo hard ging. pfffft.

al met al weer een geweldig weekeind achter de rug in elvington.

69410054_2373112916057830_2485951324605120512_n.jpg
 
zo zag de achterband eruit aan het eind van het evenement....... _O-_O-

hij was al aardig afgesleten, maar is nu wel echt foetsie. :P


69218228_716923722086181_8428077598399004672_n.jpg
 
voor degene die het zich afvragen...... zo ziet het eruit aan het begin van de landingsbaan waar we starten. 1 km verderop is de startlijn (ongeveer waar die rijder rijdt rood omcirkeld) , daarvoor moet je dus al op je achterwiel rijden.
2km verderop ergens daar ver achter in het beeld is de finishlijn....... :P

blijft echt geweldig om hier te staan, de grootste wheelie speeltuin ter wereld voor je uitgestrekt. *O*


69133413_718139855297901_2023481022972166144_n.jpg
 
En hoeveel ruimte heb je nog om weer stop te komen na de finish?? :? :9 aangezien de snelheden F**KING hoog liggen....

Ik vind het vooral vet dat andere mensen dat rijden op een wiel voor hun rekening nemen, doe ik de rondjes op Zolder wel :P

:W
 
er is natuurlijk altijd een risico....... maar eigenlijk iedereen die meedoet weet waar hij/zij mee bezig is. als je niet goed kan wheelien heb je hier echt niks te zoeken. ;)
 
hahaha, heb een lekker rustig weekeindje achter de rug hoor. wel een beetje aan de bmw geklust, maar niks bijzonders. :P
 
He Mr. Lord off de Ringen . de mensen wachten nu toch wel weer op nieuwe foto`s van Mooi laswerk en leuke oplossingen
 
hahaha, ik ben nog wel bezig hoor...... maar niet meer met het tempo van vroeger. lekker op het gemakkie. ;)

binnenkort wel wat updates van de in -en uitlaat perikelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan