beemer fighter deeeeeeeel 3.....

70046163_729112090867344_6805606822766968832_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
een beetje aan het bakken en braden geweest.

had een chinese interkoelert gekocht voor een renault 5 turbo. meteen maar ff de slijptol in gezet. het koel element iets kleiner gemaakt en ben nu bezig om hem weer dicht te maken. van onderaf komt de buis van de turbo vandaan naar de intercooler, daarna gaat hij er aan de achterkant weer uit, over de schokbreker naar de andere kant in het plenum.
69797967_731618757283344_9009473568773242880_n.jpg
 
Ik vind het er erg cool uitzien, maar ben bang dat ie weinig effectief zal zijn als er geen rijwind doorheen word geleid.
 
die discussie hebben we met de dwars geplaatste koeler onder het zitje bij de supercharger versie ook gehad. die koelde de lucht ook prima terug naar een acceptabele temperatuur.

tijdens het lassen heb ik gemerkt dat het koelblok sowieso enorm veel warmte weggeleid. ik was aan het lassen aan de ene kant...... die was bloedje heet, aan de andere kant kon ik hem zonder problemen vastpakken.

waarschijnlijk komt er nog een scoop op zodat de lucht er sowieso doorheen gaat. ;)
 
Die flow gaat wel lukken. Proberen een beetje onderdruk te maken aan de "binnenkant" boven je blok. Of inderdaad zo'n ondiepe scoop. Verder weer mooi geklust hoor!

Krijg er altijd wel zin van om zelf weer te knutselen :t

Later,

Loek
 
Je kunt er alles van maken, maar ik kan zo'n enorm blok echt niet mooi vinden. 't Is dat het moet, dat snap ik ook wel. Kun je 'm anders niet in je zitje frotten? Af en toe een pufje laten voor de airflow, dan doet ie 't ook.
 
origineel staat daar net zo'n broodtrommel op die plek.... het luchtfilter. ;) hij is nog niet klaar he. ziet er straks wel weer een stuk interessanter uit als ik er klaar mee ben lemmy. :P
 
ik ben wat betreft de route die de buis vanaf de turbo naar de intercooler maakt weer van gedachte veranderd.

vind dit veel beter staan dan het eerste idee om hem net achter het carterdeksel omhoog te laten lopen. moest wel de zijstandaard en rempook flink aanpassen, maar het past. :P
71110161_737764840002069_3174753625209569280_n.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan