beemer fighter deeeeeeeel 3.....

blowoff valve heeft z'n plek ook gevonden. begint langzaamaan al wat voller te worden op de beemert. nice! :P
74674384_773394803105739_3828973008060416000_n.jpg
 
Gaaf.

Vraagje, kan / kun je niet rechtstreek van de intercooler naar het plenum?
Heb je minder buis dan nu "achterom".
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
dat kan......... maar het oog wil ook wat. :P

en belangrijker, dit is makkelijker qua montage. als je onder de tank oversteekt naar het plenum moet telkens de tank eraf als het plenum of de interkoeler los moet, aangezien er een rubber tussen deze 2 moet om ze te verbinden. in een geheel is het niet meer te monteren.

ik heb er wel aan gedacht, maar hierom dus niet gedaan. ;)
 
Ipv dat plasic kopje, kan geen mooie bronzen trompettoeter als ram inlaat gebruiken?
 
maar zo te zien is er plaats genoeg voor een veel grotere ovalen trechter, die ook veel meer lucht naar binnen zal leiden.
 
gisteren het zijdeksel ff van het blok geschroefd. alles ziet er nog goed uit........... blijft toch wel apart om te zien hoe groot en lomp alles is. stevig spulletje! :P
 
werkt wat dat betreft wel makkelijk zo'n blok :t je kunt er overal goed bij zonder uitbouwen lijkt het. En het ziet er inderdaad heel schoon, degelijk en LOMP uit. Maar is dat aan de andere kant ook zo? Had je niet het vermoeden dat de koppakking eruit lag? hopelijk heeft dat verder niks naars veroorzaakt dan.

Later,

Loek
 
ja werkt idd makkelijk. ik had dit deksel en het kleppendeksel er even afgehaald omdat ik aan de extra carter ontluchting bezig was. en de supercharger as die op de krukas gebout zit moest eraf om ingekort te worden..... dus moest de krukas tegengehouden worden.

als het fabricagewerk aan de in -en uitlaat klaar is ga ik de kop eraf halen denk ik. dan zullen we wel zien wat en hoe groot de schade is.
 
Dit blok was toch oorspronkelijk ontworpen als automotor?Ziet er idd nogal robuust uit....
 
het inlaattraject van turbo tot gasklephuis is klaar.*O* ff alles op de bike gezet voor een overall look, begint er al weer lekker agressief uit te zien! heeerlijk!

de carterontluchting ook maar meteen aangepakt. dit ziet er meteen een stuk beter uit dan de tuinslangen die er eerst op zaten.

binnenkort maar weer verder met de uitlaat. :)
74882999_776469766131576_2777259929587679232_o.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: SP1R
Terug
Bovenaan Onderaan