beemer fighter deeeeeeeel 3.....

verders nog een koplamp van een ktm gescoord, begint er al aardig op te lijken zo.

75116703_782184682226751_3750736313293209600_o.jpg
 
maar eens met het verstevigen van de achterbrug begonnen. flexte nogal tijdens het wheelien, wat resulteerde in flink zwabberen.....

het deel waar de cardanas doorheen loopt was het zwakste gedeelte. om dat te versterken heb ik een doos van het voorste deel van de brace gemaakt. ook ga ik aan de onderkant nog verstevegingen maken.

het gat is voor de reactiestang die naar het cardan. nog niet klaar, maar het idee is iig zichtbaar.
78641987_2397811500529087_5214612591136997376_n.jpg
 
Dat weet ik, maar als je het geheel zo bekijkt dan is dat toch een stuk ieler dan de rest van de vork.... Maar het zal straks wel in de praktijk blijken of het goed is zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Zou het ook niet aandurven. Hoe rechter de motor overeind komt te staan.. hoe minder effectief de vering is. Dan komt het aan op de band, achterbrug en achterbrug ‘as’ om die hele bike + kees te dragen en een groot deel van de klappen van de oneffenheden op te vangen. Vanaf hier lijkt het erop dat de boutjes door de heimjoints kleiner zijn in diameter dan de achterbrug as van bijv een bandit 600.

De discussie destijds zal ik gemist hebben..ging vast over racewagens. En om eerlijk te zijn zie ik nog niet direct de gelijkenis van toepassing om te vertrouwen dat het goed zit.
 
Ik heb geen idee van de maat van die balljoints, maar die dingen worden toch zuiver op trek of druk belast in deze toepassing.... Als het al M10 zou zijn (wat volgens mij niet het geval is) dan kunnen ze nog steeds enorm veel hebben. Als Kees met fiets 350Kg weegt en zonder vering (die band is echt wel goeie vering) een bult raakt, en er ontstaat een kracht van zeg eens leuk, 5G dan blijft de totale kracht die die 2 balljoints moeten verstouwen nog steeds onder de 2000Kg, en dan breken ze niet.... OPGELOST ;)

De band en vering zullen ten alle tijde zorgen voor minder kracht dan 5G als je het mij vraagt en bovendien heeft Kees z'n stunts al gedaan en er is niks afgebroken, zegt ook wel wat :}

@suz rgv 800 Dat tunneltje voor de cardan as zou je natuurlijk ook nog dubbelwandig kunnen maken als dat past, ben je daar in ieder geval "alle" flex al kwijt.

Verder blijf ik het een retegaaf project vinden. Ik ben altijd wel blij dat er (maf)kezen ;) zijn die dit soort dingen bedenken, doen en durven :} Keep it up!

Later,

Loek
 
Omdat het voornamelijk een wheelie bike is, misschien wel een gat in de markt om de vering dan zo te verbouwen dat deze juist wel werkt als de motor rechtop staat. Ik ontvang graag 95% van de revenuen voor het lanceren van dit idee. ;)

Kees for worldchampion.
 
Ik ben ook niet bang dat ze zullen breken, maar het lijkt me minder stijf, en omdat Kees de stijfheid aan het verbeteren is dacht ik dat dit dan ook aangepakt zou kunnen worden. Sorry dat ik de hele discussie weer op gang gebracht heb....
 
Zie op de pjoeter dat de bussen in de kogelgewrichten groter zijn dan gedacht..

..maar die dingen worden toch zuiver op trek of druk belast in deze toepassing..

Bij flex denk ik aan torsie..

Een wat minder voor de hand liggend scenario: mini highside. Ofwel slip, een zijwaartse beweging en plots weer grip. Een deel van de krachten lijken me dan de achterbrug te willen torderen.

Sorry dat ik de hele discussie weer op gang gebracht heb....

Het is nooit leuk iemand z'n feestje te onderbreken.. aan de andere kant is het een cruciaal deel van de constructie.

De kans dat het ineens volledig faalt lijkt mij dan ook weer erg klein. Zal vast eerst speling op komen.. of een beetje buigen misschien.. dat valt wel op.. met wat gepaste aandacht tussen runs is het vast geen probleem..
 
Ik ben ook niet bang dat ze zullen breken, maar het lijkt me minder stijf, en omdat Kees de stijfheid aan het verbeteren is dacht ik dat dit dan ook aangepakt zou kunnen worden. Sorry dat ik de hele discussie weer op gang gebracht heb....

maak je maar niet druk over de discussie, die zou er toch wel komen. ;)


het is heel simpel. ik ben van het logisch en practisch denken. :P

ten eerste: rallyauto's rijden ook met deze kogelgewrichten..... en als je ziet dat ze daar hele wielophangingen aan puin rijden, maar de kogelgewrichten nog heel blijven dan zegt dat wat mij betreft al genoeg.

ten tweede: zolang de kogelgewrichten goed vast zitten in de achterbrug werken ze hetzelfde als een gewoon lager. de achterbrug stevigheid bepaald uiteindelijk of de 'benen' van de achterbrug t.o.v. elkaar kunnen bewegen. dus als ik niks aan de achterbrug zou doen, maar normale lagers zou plaatsen zou de achterbrug nog steeds flexen, omdat het lager dat nooit helemaal tegen kan gaan.

ps: de kogelgewrichten zijn nog helemaal goed en zaten muurvast in de achterbrug. als er iets niet goed zou zijn zouden ze zeker los gekomen zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan