suz rgv 800
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #2.601
om het in perspectief te zetten. het zijn M16 draadeinden en bouten van het kogelgewricht.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zou het ook niet aandurven. Hoe rechter de motor overeind komt te staan.. hoe minder effectief de vering is. Dan komt het aan op de band, achterbrug en achterbrug ‘as’ om die hele bike + kees te dragen en een groot deel van de klappen van de oneffenheden op te vangen. Vanaf hier lijkt het erop dat de boutjes door de heimjoints kleiner zijn in diameter dan de achterbrug as van bijv een bandit 600.
De discussie destijds zal ik gemist hebben..ging vast over racewagens. En om eerlijk te zijn zie ik nog niet direct de gelijkenis van toepassing om te vertrouwen dat het goed zit.
@suz rgv 800 Dat tunneltje voor de cardan as zou je natuurlijk ook nog dubbelwandig kunnen maken als dat past, ben je daar in ieder geval "alle" flex al kwijt.
ik ben nog niet helemaal overtuigd. vermits er maar 1 raakpunt is met de grond en er nauwelijks een krachtarm is van raakpunt naar zwaartepunt in de horizontale richting, denk ik niet dat je achterbrug veel bewegingen gaat maken tov de rest van de fiets.als je een wheelie doet komt de achterbrug verticaler te staan en wordt de arm langer en dus kost het veel minder moeite om de achterbrug tegen dezelfde veerkracht in in beweging te zetten.
(de kracht is horizontaal = rijrichting)
Bekijk bijlage 1447250
De kracht is verticaal, de arm horizontaal (in dit geval ongeveer de achterbrug aangezien die zo goed als horizontaal staat).hier ff een voorbeeld. zoals bijna iedereen wel weet heeft een lange arm meer effect dan een korte arm. als je een bout niet los krijgt zet je een stuk pijp op de sleutel (waardoor deze langer wordt ) om meer kracht te zetten..... en dus kan je de bout makkelijker verdraaien.
met de achterbrug is het hetzelfde. als de bike normaal op 2 wielen staat is het zoals deze foto. een korte verticale arm waar de kracht op komt.
Bekijk bijlage 1447249
als je een wheelie doet komt de achterbrug verticaler te staan en wordt de arm langer en dus kost het veel minder moeite om de achterbrug tegen dezelfde veerkracht in in beweging te zetten.
(de kracht is horizontaal = rijrichting)
Bekijk bijlage 1447250
om het in perspectief te zetten. het zijn M16 draadeinden en bouten van het kogelgewricht.
Met die kogelgewrichten gebeurd helemaal niets, de achterbrug zelf lijkt me ook stijf genoeg.
Ik vraag me af of de flex nu niet ergens anders vandaan komt? Zoals de ophanging in het frame (en motorblok?) zelf. Wellicht hier en daar een kruis erin lassen?
Ik volg je projecten al lang, met de grootste interesse! Ga zo door!
Ik dacht ff dat je in het Guinness book zou komen met de langste wheeliegelukkig hoef ik geen offroad wheelies te doen en is de landingsbaan waar we op rijden goed vlak.
ik heb geen zin om dat allemaal uit te gaan zoeken. de kans dat dat allemaal te voelen is tijdens een wheelie zal niet echt groot zijn en als het wel zo is ga ik wel wat meer naar 1 kant hangen tijdens de wheelie om de boel in balans te houden.
de perfecte setup ga ik toch nooit vinden, dus ik maak het gewoon zoals ik zelf denk dat het goed genoeg is. in alle gevallen heeft dat tot nu toe gewerkt met alles wat ik gemaakt heb omdat ik nogal van de overkill constructies ben.
kortom, het gaat gewoon allemaal goed komen! morgen weer verder met de achterbrug.
Mooi werk weer
Waarom de ombouw naar hydraulische bediening?