suz rgv 800
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #3.201
de uitlaat hangt bij de collector ook nog in rubber.Hing er bv een uitlaat met een steun minder aan die originele collector?
Of is dat gewoon de kwaliteit die we van triumph kunnen verwachten?
dit is bij de balanspijpjes. aangezien ze direct tegen de uitlaatpijpen aangelast zijn is het wel ter verwachten dat hij daar kan scheuren. als de uitlaat warm wordt en uitzet drukken die pijpjes in de grote pijpen en met afkoelen trekken ze er aan..... omdat ze tussen de 3 pijpen geen ruimte hebben om te bewegen.
zeker als je bv in weer en wind rijd...... als er water tegen de pijp komt door bv een plas koelt (krimpt) die dus op die plek ineens even snel.
bij mijn uitlaat wordt elk balanspijpje een schuifstuk, zodat ze bij opwarmen een beetje kunnen werken........ bij de meeste aftermarket uitlaten zit dit ook zo.
misschien dat triumph dit later nog aangepast heeft bij de nieuwere modellen, maar ik denk het niet aangezien dat veel arbeidsintensiever en dus duurder is.
de motor is inmiddels alweer 14 jaar oud, dus dan vind ik het niet zo bijzonder dat er een scheurtje hier en daar kan ontstaan.