beemer fighter deeeeeeeel 3.....

Hing er bv een uitlaat met een steun minder aan die originele collector?
Of is dat gewoon de kwaliteit die we van triumph kunnen verwachten?
de uitlaat hangt bij de collector ook nog in rubber.

dit is bij de balanspijpjes. aangezien ze direct tegen de uitlaatpijpen aangelast zijn is het wel ter verwachten dat hij daar kan scheuren. als de uitlaat warm wordt en uitzet drukken die pijpjes in de grote pijpen en met afkoelen trekken ze er aan..... omdat ze tussen de 3 pijpen geen ruimte hebben om te bewegen.
zeker als je bv in weer en wind rijd...... als er water tegen de pijp komt door bv een plas koelt (krimpt) die dus op die plek ineens even snel.

bij mijn uitlaat wordt elk balanspijpje een schuifstuk, zodat ze bij opwarmen een beetje kunnen werken........ bij de meeste aftermarket uitlaten zit dit ook zo.

misschien dat triumph dit later nog aangepast heeft bij de nieuwere modellen, maar ik denk het niet aangezien dat veel arbeidsintensiever en dus duurder is.

de motor is inmiddels alweer 14 jaar oud, dus dan vind ik het niet zo bijzonder dat er een scheurtje hier en daar kan ontstaan.
 
Die scheur naast de las kijk ik totaal niet van op, echter die andere scheur zit eigenlijk haaks op wat ik zou verwachten. Ik zou de scheur dan in de lengte richting van de buis verwachten eigenlijk.

maargoed, alle metallurgische analyses daar gelaten, jouw topics scheppen inmiddels wel bepaalde verwachtingen met betrekking tot mooie custom-made uitlaatjes, dus in feite moeten we de originele uitlaat dankbaar zijn O-)
 
de uitlaat is zo goed als klaar. moet alleen nog een steun voor de demper maken.

de demper was rvs met een carbon eindkap............. en is nu carbon met rvs eindkappen. rara hoe kan dat? :P

3M 3d carbon stickervel en eindkappen van een andere schade demper doen wonderen.

186472572_1187669968344885_450910589334175842_n.jpg
 
Kan die sticker/Carbon tegen de hitte denk je?

ik heb het op een aantal dempers al zo gedaan......... zolang de dempingwol nog goed is in de demper is het geen probleem, anders wordt de huls te warm......... maar we zullen het zien.

ik ben wat dat betreft altijd van: als je het niet probeert weet je het niet en leer je niks. :P
 
ik heb het op een aantal dempers al zo gedaan......... zolang de dempingwol nog goed is in de demper is het geen probleem, anders wordt de huls te warm......... maar we zullen het zien.

ik ben wat dat betreft altijd van: als je het niet probeert weet je het niet en leer je niks. :P
Ik had het op mijn achterspatbord gedaan en zelfs daar kwam het nog van af
 
Terug
Bovenaan Onderaan