beenlengte

Henkk

MF'er
13 mrt 2002
31
0
Amsterdam
Dag allemaal,
Ik heb op het moment motorrijles, en ben verkocht voor het motorgebeuren. Ben me nu aan het orienteren op motorfietsen. Een probleem, op de motoren waarop ik les kan ik moeilijk mijn benen kwijt, in ben 194 cm lang een groot deel been. Heb een keer op een transalp gezeten die was redelijk aan de maat, maar dat is niet echt een tourmotor geloof ik. Zo te zien zijn die allemaal nogal laag. Weet iemand wat de hoogste toermotor is?
Groet,
Henkk
 
Volgens mij is een Honda Varadero (niet echt toer) vrij hoog, heb eens tijdje achter zo'n ding aangereden.
 
Dag allemaal,
Ik heb op het moment motorrijles, en ben verkocht voor het motorgebeuren. Ben me nu aan het orienteren op motorfietsen. Een probleem, op de motoren waarop ik les kan ik moeilijk mijn benen kwijt, in ben 194 cm lang een groot deel been. Heb een keer op een transalp gezeten die was redelijk aan de maat, maar dat is niet echt een tourmotor geloof ik. Zo te zien zijn die allemaal nogal laag. Weet iemand wat de hoogste toermotor is?
Groet,
Henkk
bmw r1150gs / ktm adventure
 
Als je een toerbak wilt is niet zozeer de hoogte van de motor een probleem, maar ook het feit dat je misschien je benen niet kwijt kan achter de kuip. Bij een Pan kan dat een probleem zijn. r1100/1150rt zou dan nog wel gaan.
 

Ik zag trouwens gebruikte BMW's in Duitsland veel goedkoper worden aanbeboden. Als ze inderdaad zo lang mee gaan valt de BPM misschien ook wel mee...
 
Laatst bewerkt:
Probeer es een Triumph .
Maat van mij heeft ook lange benen, en dat was zo'n beetje de enige motor waar hij fatsoenlijk op zitten kon.

Hebben die Varadero's wel een grotere lengte tussen steppie en zadel, want daar gaat het uiteindelijk om. Dat zo'n ding hoog is zegt nog nix
 
Ik heb een tijdje geleden op een R1100 RT gepast. Met mijn twee meter en een beetje (ook een groot deel been) kon ik maar net achter de kuip.
Rij zelf op een oude BMW, zit helemaal geen kuip op. Past altijd. En ja, BMW's gaan lang mee. 8-)
 
Op zo'n Goldwing / Silverwing sloep passen ook erg lange mensen. Is het nog te krap, dan sloop je de voorzitting en ga je op de comfi passagiers fauteuil zitten :)
 
Volgens mij is een Honda Varadero (niet echt toer) vrij hoog, heb eens tijdje achter zo'n ding aangereden.
Bij Honda Varadero vond ik: Seat height [mm]: 845. Ik neem aan dat met zithoogte van step tot zadel wordt bedoeld want er werd ook een maat voor clearance gegeven...
 
enkele motoren waar je eens naar zou kunnen gaan kijken

* Yamaha TDM
* Triumph Tiger
* Cagiva Navigator
* Suzuki V-Strom
* BMW RT1150
* Honda Transalp
 
Terug
Bovenaan Onderaan