Beesten (marters) van je motor / koekblik vandaan houden

EdwinO

MF veteraan
6 feb 2002
4.092
1
Hoi, vraagje: wie heeft er positieve of negatieve ervaringen met middelen om beesten zoals marters, katten en honden bij je motor of koekblik vandaan te houden?
Ik heb ooit een marter in m'n (gelukkig leen-) auto gehad die aan een kabel had zitten knagen en nu zie ik ook wel eens pootjes op m'n motorkap. In het voorjaar pisten de katers in de buurt ook al m'n motor vol om hun territorium af te bakenen. Gaf een lekker luchtje na het het starten van de motor :N :( Graag zou ik die beesten willen weren.

Wat ik tot nu toe gevonden heb:
- Hoogfrequente piepers, zowel vaste piep als varierende
- WC zeepje tussen de bedrading hangen
- Met tobasco de bekabeling insmeren
- Hondeharen tussen de bedrading leggen
- Bedrading / plaatjes met hoogspanning plaatsen tussen de bedrading

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Alvast bedankt!
 
honden heb je weinig last van, katten kunnen over je auto lopen en je lak beschadigen.
je kunt een kat het beste met een emmer ijskoud water verassen of een keer schieten op zijn staart.

voor de rest kun je dit gebruiken.
steenmarters zijn kut beesten maar leggen het loodje wel en je hebt nog een leuke hobby erbij ook.

Weihrauch%20HW97K.jpg


ps, als je last van ratten hebt dan moet je er een levend vangen en dan leven in brand steken. door het gepiep wat door merg en been gaat nokken alle andere ratten af O-)

ik weet niet of dat trucje ook werkt bij katten, maar misschien kun je het eens ff testen :')
 
_O- Maar dat is wel zielig...

Wat het altijd bij mij goed doet, is even wat peper om de motor/ het koekblik strooien...

> Snif snif..... Haaaatjimiauw :Y
 
Vraag bij je lokale dierentuin wat leeuwen en/of tijger stront en leg/begraaf dat in en rond je tuin/motor/auto etc, succes gegarandeerd! (geen grap!)
 
lightsaber.jpg


werkte bij de hond van de buren :X

fluffy R.I.P '(

p.s

toepasselijke naam van de poster boven me _O-
 
Laatst bewerkt:
Even specificeren: wc-zeepje niet, zo'n reinigingsblok in een plastic mandje wel......
Helpt echt...
 
Laatst bewerkt:
Koffiedik strooien werkt ook vaak tegen katten!

Kun je die beesten wel schieten maar wil je ze geen pijn doen en werkt de supersoaker niet (de katten van onze buren zijn niet bepaald bang van water), dan werken foam dart guns (bijv. Nerf guns) ook erg goed. Ook blaaspijpjes met van die papieren pijltjes, zoals die waar je vroeger mee speelde, werken prima. Voelen rot genoeg voor het beest om weg te blijven, maar doen niet echt pijn en richten zeker geen blijvende schade aan.
 
Ook blaaspijpjes met van die papieren pijltjes, zoals die waar je vroeger mee speelde, werken prima. Voelen rot genoeg voor het beest om weg te blijven, maar doen niet echt pijn en richten zeker geen blijvende schade aan.
Kijk...dat vind ik nou een leuke oplossing...kunnen de kinders ook meehelpen :P
 
Katten houden NIET van motteballen ....
Een mottebal bij je wielen leggen, en geen kat die er nog op pist.
[me="Wullebolle"]been there done that[/me]
 
Laatst bewerkt:
Hoi, vraagje: wie heeft er positieve of negatieve ervaringen met middelen om beesten zoals marters, katten en honden bij je motor of koekblik vandaan te houden?
Ik heb ooit een marter in m'n (gelukkig leen-) auto gehad die aan een kabel had zitten knagen en nu zie ik ook wel eens pootjes op m'n motorkap. In het voorjaar pisten de katers in de buurt ook al m'n motor vol om hun territorium af te bakenen. Gaf een lekker luchtje na het het starten van de motor :N :( Graag zou ik die beesten willen weren.

Wat ik tot nu toe gevonden heb:
- Hoogfrequente piepers, zowel vaste piep als varierende
- WC zeepje tussen de bedrading hangen
- Met tobasco de bekabeling insmeren
- Hondeharen tussen de bedrading leggen
- Bedrading / plaatjes met hoogspanning plaatsen tussen de bedrading

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Alvast bedankt!
ze houden van je *D
 
Heb het zelf gehad met een steenmarter.
Kabels en isolatie onder de motorkap weg gevreten.
Er is me verteld dat er bij bepaalde auto merken vismeel word gebruikt bij het maken van kabels. Deze beesten zouden hier dus op af komen. Verholpen door een wc blokje in gaas bij het motor blok te hangen. Wat ook zou moeten helpen is een lap ammoniak onder de auto neer te leggen. Met de motor verder alleen last van vliegen... ;)
 
Tja marters zijn beschermd en zeldzaam.

Maar ik zou zeggen pak de luchtbuks onder het motto: Zeldzame dieren moeten zeldzaam blijven
 
honden heb je weinig last van, katten kunnen over je auto lopen en je lak beschadigen.
je kunt een kat het beste met een emmer ijskoud water verassen of een keer schieten op zijn staart.

voor de rest kun je dit gebruiken.
steenmarters zijn kut beesten maar leggen het loodje wel en je hebt nog een leuke hobby erbij ook.

[afbeelding]

ps, als je last van ratten hebt dan moet je er een levend vangen en dan leven in brand steken. door het gepiep wat door merg en been gaat nokken alle andere ratten af O-)

ik weet niet of dat trucje ook werkt bij katten, maar misschien kun je het eens ff testen :')


hee hufter laat me je niet op martertjes zien schieten want dan sloop ik je idioot!!!! :(


we praten hier over een van de weinige nog in nederland overlevende roofdiertjes waar we heel zuinig op moeten zijn, er zijn gerust diervriendelijkere manieren om de hinder van die beestjes te beperken voor zover die er al is.

en zoals gezegd ze zijn beschermd!


(verder is psychopatje geen boomknuffelaar ofzo en mag je katten van mij best een rotschop geven als ze je shit slopen maar van bedreigde diersoorten blijf je af!! anders word je er zelf 1!!!)


verder ben ik een hele aardige jongen hoor :)
 
Tja marters zijn beschermd en zeldzaam.

Maar ik zou zeggen pak de luchtbuks onder het motto: Zeldzame dieren moeten zeldzaam blijven

Haha, ja van mij mogen ze ook zeldzaam blijven, pissende katten mogen dat ook worden, maar ik heb geen zin om de hele dag naast m'n motor te gaan zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan