Beetje advies aub over motor aankoopen

Thanks JArre, zeer handige tips!
Heb keer gekeken op een site en keer een "winkelmandje" gevuld met waterdichte en hi/viz kleding en helm enz, kwam op 1150 ongeveer, zal wel keer in de winkels gaan en keer goed kijken, zeker fluo om¡¡voor veiligheid (zeker met dat ik begin) en dan ja in de zomer mss zoals jij voor leder 2 delen :=
Heb ervan gehoord van de belanstingen, zal me moeten informeren om te weten wat ik moet invullen of doen om terug te trekken en mss ook chance hebben en alles kopen met dat xp waar moet ik best kijken voor dat?
 
(...) mss ook chance hebben en alles kopen met dat xp (...) Ik ben 1,70m dus zo groot ben ik nu ook xp! (...) dat hem wss verkocht wordt xp (...) als ik er eentje koop xP (...) Idd een brommer is niet zoals een moto xp (...) want in Belgie regent het wel wat redelijk xP

... et cetera...

Nou heb ik een vraagje. Wat is xp in vredesnaam? Is dat een vlaamse uitdrukking of zo? Sowieso... Veel te veel afkortingen en te weinig interpunctie en hoofdletters. Is het nou zo moeilijk om een beetje moeite te stoppen in het leesbaar maken van je berichten? (Nou ja, moeite, het is feitelijk een kwestie van af en toe Shift indrukken.)

On topic: lekker proefrijden (indien mogelijk) en verder gewoon afhankelijk van je prioriteiten. Prijs? Leeftijd motor? Zithouding? Pk's? Zuinig/onderhoudsvriendelijk/technisch betrouwbaar? Model? Bling factor? Diefstalrisico? Wat je maar belangrijk vindt. Er is zooo veel keuze... Succes!
 
Laatst bewerkt:
... et cetera...

Nou heb ik een vraagje. Wat is xp in vredesnaam? Is dat een vlaamse uitdrukking of zo? Sowieso... Veel te veel afkortingen en te weinig interpunctie en hoofdletters. Is het nou zo moeilijk om een beetje moeite te stoppen in het leesbaar maken van je berichten? (Nou ja, moeite, het is feitelijk een kwestie van af en toe Shift indrukken.)

On topic: lekker proefrijden (indien mogelijk) en verder gewoon afhankelijk van je prioriteiten. Prijs? Leeftijd motor? Zithouding? Pk's? Zuinig/onderhoudsvriendelijk/technisch betrouwbaar? Model? Bling factor? Diefstalrisico? Wat je maar belangrijk vindt. Er is zooo veel keuze... Succes!

Ik vermoed:

4067062006_7e0127ba73.jpg
 
xP is inderdaad dat fototjes van boven, juist zoals xD het is een gewente jammer genoeg om hem te gebruiken
Zal proberen deftiger te typen, het kan zijn dat er ergens fouten in zijn (ben afkomstig van Spanje) dus
Bedankt, voor een deftige motor, rond welke leeftijd zou ik best kijken of speelt dat geen rol? Ik zit altijd tussen minimum van het jaar 2004 te kijken en kms max 20000.
Denk dat mijn keuze een honda cbr 600 rr zal worden, sinds kleinsaf een droom motor voor mij aleja eerst erop zitten enzo om te checken als het echt nog goed voelt voor dat ik een miskoop doe. Heb voor maximum 4500€ budget voor motor alleen vind dit nog redelijk, ik zal ook van een handelaar kopen ipv particulier vind ik meer betrouwbaar zelf dan zoals Jarre zei over de kleding dat je redelijk wat kon terugtrekken van de belastingen dus dat ook een keer is nazien om te zien wat voor papieren ik zou moeten vullen eventueel of met wat ik rekening moet houden.
Kans is zeer groot dat hem van duitsland komt, hij gaat waarschijnlijk ouder dan 2 jaar zijn dus 0,10cent ofzo werd gezegd dat het zou kosten
 
Als je voor een motor kijkt moet je niet te veel letten op de km-teller. Kies voor een motor in goede staat, duidelijk onderhouden.
Ik hou ook een regel aan om motoren die minder dan 3000km per jaar hebben uit mijn lijst te schrappen.
En als je rondkijkt is een goede regel ook om niet de goedkoopste motor van dat model te zoeken, meestal betaal je voor de goedkoopste motor uiteindelijk toch meer geld omdat hij (veel) achterstallig onderhoud heeft.
 
Laatst bewerkt:
Ok, will do!
Heb tussen mijn lijstje allemaal van ongeveer het jaar 2006 enzo staan en km teller altijd rond de 17000 dus qua leeftijd en kms valt dat nog mee denk ik, prijs ja zoals ik zei max budget 4500 dus cva nog, ik ga sowiezo niet onder de 2500 door wat dat je juist heb vermeld, daarom ook dat ik via een handelaar zal kopen en hopelijk heeft die ook dan het heel onderhoud geschiedenis bij.
 
grappig, ik kijk preceis andersom.. heb reeds mijn pasje gehaald en word sinds mijn jonge jaren al warm van een Yamaha R6.. vele riepen dat als ik dan toch binnen een maand tussen 6 planke wilde ik maar meteen een R1 moest kopen..

Goed, toch een R6 gekocht, bizar weinig km's en nog goedkoop ook. alles nagetrokken, alles klopt, alles in nieuwstaat zover de onderzoekende kon rijken natuurlijk.

heb nu in 3 weken dik 1100 km erop zitten en ben er heerlijk mee, eindelijk die droomfiets. moet zeggen dat ik me wel heb laten verleiden om op een snelweg in de late uurtjes toch even te kijken wat die kan.. misschien niet zo handig.. maar daarintegen wel met andere ( ervaren rijders ) gereden.. als die t gas op gingen, vooral bij de echte bochten, hield ik gewoon lekker mijn eigen snelheid.. niemand iets te bewijzen en bang dat me fiets de greppel in gaat.. eerst maar s leren
 
Vermogen is niet zó belangrijk. De eerste 8 jaar van mn motorrijbewijs reed ik op mn 400cctje met 59pk. Hartstikke leuk. Vorig jaar kocht ik er een Fireblade bij en nu weet ik ineens wat een power ik voorheen miste. Maar ik kan nog niet álles uit die Fireblade halen. En daarnaast rij ik ook nog graag op mn 400tje.

Een proleet kan zichzelf al doodrijden op een 125cctje. Een pechvogel ook, trouwens. Als jij kalm, gedecideerd en beheerst bent, je een beetje verstandig bent en je je rechter pols onder controle kunt houden, kan je best op een 1000cc beginnen. Kan je het beste zelf bepalen.

Grootste verschil met je lesmotortje is de zithouding van een supersport. Maak eerst maar eens proefrit. Een SS stuurt toch heel anders. Misschien vindt je het wel niks en heb je liever een naked. Best leuk, een Kawasaki Z750.
 
In Gent kan je examen afleggen tenzij er veel sneeuw valt en het zout niet helpt. Test rijden kan je ook bij een deftige dealer, als je net je rijbewijs hebt en ongeacht hoeveel PK.
 
Terug
Bovenaan Onderaan