Beetje advies gevraagd over aankoop nieuwe motor

swatten

MF'er
11 mei 2009
34
1
Waregem
Ik ben van plan een nieuwe motor te kopen maar ik begin hier serieus te twijfelen...
2 weken geleden testrist gedaan op 1200 GS en was overtuigd van z'n kwaliteiten, maar daarna toch nog maar eens naar een Multistrada 1100 gaan kijken... (rij nu ook ducati) en hopla de twijfel slaat weer toe ; ondertussen zelfs al naar ktm smt gaan kijken maar die zegt me iets minder.
De bedoeling is om meestal alleen te toeren in de vrije tijd, eventueel eens op reis te gaan. Kan er mij iemand wat raad geven?

Swa den twijfelaar
 
Daar kan niemand je écht mee helpen. Een motor en het gevoel dat ie je geeft is heel persoonlijk.

Ik zou zelf eerder kiezen voor de GS, omdat het zo'n bewezen goede motor is en voor de langere ritten gewoon beter geschikt is.
De Multistrada is wat sportiever (maar niet sneller....) maar doet me gewoon niet zo veel, alleen het uiterlijk is wat minder log. Maar mooi? Mwoh.....
Ik moet eerlijk zeggen dat ik so wie so niet zo veel met dit type motoren op heb, geldt ook voor de GS. Maar ik heb die GS gereden en het is een uitstekende fiets, alleen niet mijn type motor, heb gewoon niks met 2cyls of hoogpoters.

Komt er op neer dat je eigen billen meer over een motor kunnen vertellen dan die van een ander......
 
Ik ben van plan een nieuwe motor te kopen maar ik begin hier serieus te twijfelen...
2 weken geleden testrist gedaan op 1200 GS en was overtuigd van z'n kwaliteiten, maar daarna toch nog maar eens naar een Multistrada 1100 gaan kijken... (rij nu ook ducati) en hopla de twijfel slaat weer toe ; ondertussen zelfs al naar ktm smt gaan kijken maar die zegt me iets minder.
De bedoeling is om meestal alleen te toeren in de vrije tijd, eventueel eens op reis te gaan. Kan er mij iemand wat raad geven?

Swa den twijfelaar

Welkom op MF ;) })

enne ..de keuze,denk dat je "meer"motor zal hebben aan een GS,vooral reizen met duo,denk ook eens aan onderhoudsintervallen tussen deez 2,cq restwaarde,alhoewel een Multistrada ook geen verkeerde motor/keus is,probeer nogmaals een Demo rit en een vergelijk van beide motoren te maken van wat jij zelf mooier enerzijds en anderszijds vindt ;)
suc6 met je keuze :W
 
Ik heb vorige week een Suzuki VStrom DL1000 gekocht (2008 met 385km)., omdat ik de GS en de ktm-adventure wat te duur vond voor mijn eerder beperkte 10.000km/jaar. Ondertussen ben ik 500km verder en heb me het geen sikkepit beklaagd.
Meschien kun je ook es naar zo'n VStrom kijken ?
 
Die DL1000's rijden zo verschrikkelijk lekker. De eerste keer dat ik er mee reed was ik er al verliefd op. Die verliefdheid is wel wat minder geworden na verhalen met roest. Die dingen rotten zo hard in de winter dat je het nauwelijks bij kan houden. Wanneer leert Suzuki nu eens de roestduivel te weren B| Mijn 13 jaar oude Ace zit geen 1 spikkeltje roest of verwering aan en heeft wat winters meegemaakt.
 
Geweldig he, dat soort 'problemen' ;)

Je zal toch zelf moeten beslissen, moest ik ook :) Hoewel ik wel gehoord heb dat die 1200 GS niet zo betrouwbaar is?
 
Die DL1000's rijden zo verschrikkelijk lekker.
:Y :9~
De eerste keer dat ik er mee reed was ik er al verliefd op. Die verliefdheid is wel wat minder geworden na verhalen met roest. Die dingen rotten zo hard in de winter dat je het nauwelijks bij kan houden. Wanneer leert Suzuki nu eens de roestduivel te weren B| .
Volgens de "kenners" is het roestprobleem opgelost vanaf modeljaar 2006.
 
de soes vind ik niet echt mooi , maar elke zeug z'n meug hé *D
't is ook nie dat ik ne kilometerverslinder ben maar heb liefst nie te veel problemen en heb er dus ook van gehoord bij de GS dus... Het neigt meer en meer naar de multistrada (enig 'nadeel' is wel dat ie volgend jaar vervangen wordt...)
 
NOg een paar om over na te denken/op proef te gaan rijden

Triumph Tiger 1050
Moto Guzzi Stelvio
Moto Morini Gran Passo

Succes net de keuze
 
Terug
Bovenaan Onderaan