Beetje jammer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spete

MF veteraan
7 aug 2007
2.194
0
Wicklow, Ireland
Of zie ik het verkeerd....

Gewoon even nieuwsgierig. Ik had hier op het forum mijn motor te koop staan. Weinig belangstelling totdat er iemand is (van hier) die aangeeft iets snellers te willen. Hij had ter inruil dan een All-road. Allemaal prima. Aangezien het iemand van hier is, had ik in de prijs een beetje een korting bedacht. Was het van Marktplaats geweest, dan had ik meer gevraagd.

Krijg ik net een mail: he, er staat een Tuono op Marktplaats, die wel heel erg veel op de jouwe lijkt. Ik kijken en verrek, het IS mijn motor. De nieuwe eigenaar heeft 'm na een dag al op Marktplaats gezet.

Ik heb hier een erg dubbel gevoel bij. Helemaal, aangezien ik de prijs voor een MF iemand al had verlaagd. Wees dan gewoon eerlijk, ben ik ook geweest tijdens de verkoop.

Beetje (erg) jammer allemaal en ik zal in de toekomst toch beter uit gaan kijken.

Verder begin ik nu wel wat te twijfelen aan de motor die ik ter inruil heb gekregen, is dat wel kosher? Kloppen de kilometers, waarom is deze eigenlijk weggegaan etc....
 
Laatst bewerkt:
Zielig van die persoon maar je kan er niet veel aan doen. 'Iemand van MF' staat jammer genoeg niet garant voor eerlijk en betrouwbaar :N

(Alhoewel de meeste wel heel errug toffe mensen zijn :Y)
 
Of zie ik het verkeerd....

Gewoon even nieuwsgierig. Ik had hier op het forum mijn motor te koop staan. Weinig belangstelling totdat er iemand is (van hier) die aangeeft iets snellers te willen. Hij had ter inruil dan een All-road. Allemaal prima. Aangezien het iemand van hier is, had ik in de prijs een beetje een korting bedacht. Was het van Marktplaats geweest, dan had ik meer gevraagd.

Krijg ik net een mail: he, er staat een Tuono op Marktplaats, die wel heel erg veel op de jouwe lijkt. Ik kijken en verrek, het IS mijn motor. De nieuwe eigenaar heeft 'm na een dag al op Marktplaats gezet.

Ik heb hier een erg dubbel gevoel bij. Helemaal, aangezien ik de prijs voor een MF iemand al had verlaagd. Wees dan gewoon eerlijk, ben ik ook geweest tijdens de verkoop.

Beetje (erg) jammer allemaal en ik zal in de toekomst toch beter uit gaan kijken.

Verder begin ik nu wel wat te twijfelen aan de motor die ik ter inruil heb gekregen, is dat wel kosher? Kloppen de kilometers, waarom is deze eigenlijk weggegaan etc....

Dat is inderdaad 'een beetje jammer' .... ;(
Heb je een linkje naar de Marktplaats advertentie ?
 
tja.... je maakt zelf die deal,
moet de andere persoon deze geruilde motor dan altijd bij zich houden.
Mijn moeder zei altijd: "van ruilen komt huilen".
 
De kilometerstand van de All-road wordt lastig.
Maar jou fiets die nu marktplaats staat is natuurlijk goed te controleren tenzij hij dit ook heeft gelezen ;-)
Ik ga er maar ff vanuit dat hij alleen de koop en verkoop leest....
 
Laatst bewerkt:
Of zie ik het verkeerd....

Gewoon even nieuwsgierig. Ik had hier op het forum mijn motor te koop staan. Weinig belangstelling totdat er iemand is (van hier) die aangeeft iets snellers te willen. Hij had ter inruil dan een All-road. Allemaal prima. Aangezien het iemand van hier is, had ik in de prijs een beetje een korting bedacht. Was het van Marktplaats geweest, dan had ik meer gevraagd.

Krijg ik net een mail: he, er staat een Tuono op Marktplaats, die wel heel erg veel op de jouwe lijkt. Ik kijken en verrek, het IS mijn motor. De nieuwe eigenaar heeft 'm na een dag al op Marktplaats gezet.

Ik heb hier een erg dubbel gevoel bij. Helemaal, aangezien ik de prijs voor een MF iemand al had verlaagd. Wees dan gewoon eerlijk, ben ik ook geweest tijdens de verkoop.


Beetje (erg) jammer allemaal en ik zal in de toekomst toch beter uit gaan kijken.

Verder begin ik nu wel wat te twijfelen aan de motor die ik ter inruil heb gekregen, is dat wel kosher? Kloppen de kilometers, waarom is deze eigenlijk weggegaan etc....


Ik denk dat je het verkeerd ziet.

Sowieso, waarom goedkoper aan een mede mfer?
Ik koop ook wel vaker een motor op mf. En die komt dan weliswaar niet op marktplaatst te staan, maar deze motor kan dezelfde dag nog wel van eigenaar wisselen.
Meestal zijn dat niet motoren van mensen met geduld, en die snel handel willen doen. Dat merk je dan ook in de prijs. (anders is het ook geen handel)
Het moge overigens wel duidelijk zijn dat ik zelden tot nooit een motor op mf koop met de intentie om er zelf op te gaan rijden ( wat niet wil zeggen dat....)

Ben jij nu bang dat hij nu meer kan krijgen voor de motor dan jou? Of wat zit je dwars?
 
Laatst bewerkt:
Betekend niet dat ie er al meer voor heeft gekregen, hij kan vragen wat hij wil, maar of ie het ook krijgt?
 
Norwin: dat kan

Rest: wat mij dwarszit, is de intentie. Ik weet niet hoe dat met anderen zit, maar je krijgt toch een beetje een band met een motor, als je er ruim 50 000 km mee hebt gereden en ziet hem dan graag naar iemand gaan die een (toekomstig) liefhebber is. Zo deed hij zich ook voor.

Ik leef wellicht in een ietwat utopische wereld: ik ben eerlijk en verwacht dat anderen dat ook zijn.

Had ik 'm niet verkocht als hij had gezegd dat het voor de handel is? Waarschijnlijk wel, maar dan had ik de prijs wel wat aangepast. MF komt in het spel, aangezien ik dit als een plaats zie die wordt bewoond door liefhebbers en mensen die eerlijk(er) zijn (over het algemeen) dan de gemiddelde Marktplaats gebruiker.
 
Jij dacht dat het hier one big familie was?
(t`is de tros niet)

Waarschijnlijk is het dus een hobbyhandelaar.
Voor hoeveel heb je hem aan hem verkocht?
 
wat is er 'jammer' aan dat ie slim handelt?
niet zo calvinistish he....

De intentie waarmee je de motor verkoopt aan een mede M-Fér is bij sommigen anders als wanneer je weet dat je een motor verkoopt aan een handelaar.



Oftewel

Norwin: dat kan

Rest: wat mij dwarszit, is de intentie. Ik weet niet hoe dat met anderen zit, maar je krijgt toch een beetje een band met een motor, als je er ruim 50 000 km mee hebt gereden en ziet hem dan graag naar iemand gaan die een (toekomstig) liefhebber is. Zo deed hij zich ook voor.

Ik leef wellicht in een ietwat utopische wereld: ik ben eerlijk en verwacht dat anderen dat ook zijn.

Had ik 'm niet verkocht als hij had gezegd dat het voor de handel is? Waarschijnlijk wel, maar dan had ik de prijs wel wat aangepast. MF komt in het spel, aangezien ik dit als een plaats zie die wordt bewoond door liefhebbers en mensen die eerlijk(er) zijn (over het algemeen) dan de gemiddelde Marktplaats gebruiker.

:^
 
Laatst bewerkt:
Rest: wat mij dwarszit, is de intentie. Ik weet niet hoe dat met anderen zit, maar je krijgt toch een beetje een band met een motor, als je er ruim 50 000 km mee hebt gereden en ziet hem dan graag naar iemand gaan die een (toekomstig) liefhebber is. Zo deed hij zich ook voor.

Ik leef wellicht in een ietwat utopische wereld: ik ben eerlijk en verwacht dat anderen dat ook zijn.

Had ik 'm niet verkocht als hij had gezegd dat het voor de handel is? Waarschijnlijk wel, maar dan had ik de prijs wel wat aangepast. MF komt in het spel, aangezien ik dit als een plaats zie die wordt bewoond door liefhebbers en mensen die eerlijk(er) zijn (over het algemeen) dan de gemiddelde Marktplaats gebruiker.

Ik doe mij niet anders voor, ik zie ook niet in waar dat voor nodig zou zijn. Mijn aankoopbedrag veranderd daar niet door. En dat dit dwars zit, dat snap ik dan weer wel. Ik hou er ook niet van als mensen zich anders voor doen.

Toch heb ik hier ook al een paar keer een motor gekocht die uiteindelijk weer bij een andere MFer terecht kwam(een liefhebber). Is dat minder erg ?

En heel af en toe koop ik ook wel eens een motor die hier meer dan een jaar in het hok staat. Uiteindelijk verkoop ik hem dan wel voor de prijs die ik in het hoofd heb. Daarmee neem ik het risico van wel of niet verkopen. (dat wat de verkoper meestal niet wil) Soms zit het gewoon mee of het zit tegen. En wie hier ook komt om een motor te kopen, het veranderd de prijs niet.
En wanneer je een motor verkoopt, dan ben je tevreden met het geld wat je ervoor krijgt. En anders verkoop je niet.

Zo zie ik het.
 
Laatst bewerkt:
Wel een beetje lullig inderdaad... Raar hoor. Is de MF'er al een tijdje lid of heeft hij zich, net als op Marktplaats, net 2 dagen geleden pas aangemeld?
 
Ik doe mij niet anders voor, ik zie ook niet in waar dat voor nodig zou zijn. Mijn aankoopbedrag veranderd daar niet door. En dat dit dwars zit, dat snap ik dan weer wel. Ik hou er ook niet van als mensen zich anders voor doen.

Toch heb ik hier ook al een paar keer een motor gekocht die uiteindelijk weer bij een andere MFer terecht kwam(een liefhebber). Is dat minder erg ?

En heel af en toe koop ik ook wel eens een motor die hier meer dan een jaar in het hok staat. Uiteindelijk verkoop ik hem dan wel voor de prijs die ik in het hoofd heb. Daarmee neem ik het risico van wel of niet verkopen. (dat wat de verkoper meestal niet wil) Soms zit het gewoon mee of het zit tegen. En wie hier ook komt om een motor te kopen, het veranderd de prijs niet.
En wanneer je een motor verkoopt, dan ben je tevreden met het geld wat je ervoor krijgt. En anders verkoop je niet.

Zo zie ik het.

Ik zie wat je bedoelt. Alleen...... Deze nieuwe eigenaar heeft de motor na exact een dag al te koop gezet. Was het na, laten we zeggen, drie maanden geweest, dan was mijn gevoel anders. Motor kan niet bevallen zijn etc.
 
Tsja. Ik snap zijn manier van spelen ook wel. De verkoopprijs was dus waarschijnlijk onder de marktwaarde, waardoor de huidige eigenaar met winst kan verkopen. Als hij dat tegen jou gezegd zou hebben, had je hem niet voor die prijs verkocht en is het effect weg.

Jou snap ik ook wel. Band met een motor, betrouwbaar beestje, lang mee gereden, en wordt vervolgens "zomaar" verhandeld puur om er financieel beter op te worden.

Niet netjes van de koper, maar begrijp zijn actie wel. :Y
 
Laatst bewerkt:
Wa's je probleem? Jij bent je motor kwijt en wat een ander er mee doet moet hij weten toch?
Ik vind dit gemiep om nix...
 
Wa's je probleem? Jij bent je motor kwijt en wat een ander er mee doet moet hij weten toch?
Ik vind dit gemiep om nix...

Da's jou mening en is prima.

Verklaring nogmaals: het gaat mij om de intentie en het verhaal (van een mede MF'er). Hoeveel waarde kan ik nu hechten aan zijn verhaal aangaande de fiets die ik van hem heb gekocht.

Maar goed, vandaar ook: 'beetje jammer of zie ik het verkeerd...'
 
Laatst bewerkt:
Meneer (haha :)) is bijna 5 jaar lid hier....
-O-

Je kunt hem natuurlijk ook een berichtje sturen en vragen waarom die motor weer te koop staat. Wie weet heeft z'n vrouw gedreigd weg te gaan als hij die motor zou houden...
Of misschien was het een impulsaankoop, daar heb ik ook nog wel eens last van. :X
 
Ik zie het jammere ervan niet. Je bent je motor kwijt en was blijkbaar tevreden met wat je ervoor kreeg. Nu blijkt hij weer op Marktplaatst te staan voor een hogere prijs. Had jij zelf ook kunnen doen, maar dan was je hem nog niet kwijt geweest. Ik zie het probleem niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan