beetje olie aftappen?

microkid

MF'er
16 mrt 2003
73
0
veenendaal
Het oliepeil van m'n R1100RT staat m.i. te hoog, namelijk aan de bovenkant van het kijkglas, en niet halverwege. Nu wil ik eigenlijk wat olie eruit halen, maar wil dit niet doen via de aftapplug, want dan loopt toch alles in 1x eruit, en mag ik weer opnieuw beginnen (zit net nieuwe olie in). Nu dacht ik, zou het mogelijk zijn om met een dun slangetje gewoon in het vulgat (op de linker cilinder, voor de niet-BMW rijders) te gaan, en dan met een soort balonnetje wat olie eruit te zuigen?
 
Als er bij mij teveel olie in zat wat wel eens gebeurde pakte ik gewoon een stuk doorzichtige slang via m`n vulopening slang er rustig induwen en ff zuigen totdat de slang vol zat met olie en in een bekertje eruit blazen letop dat er niks in je mond komt dus een stuk slang van een meter te koop bij ieder aquarium/intratuin etc
 
Als er bij mij teveel olie in zat wat wel eens gebeurde pakte ik gewoon een stuk doorzichtige slang via m`n vulopening slang er rustig induwen en ff zuigen totdat de slang vol zat met olie en in een bekertje eruit blazen letop dat er niks in je mond komt dus een stuk slang van een meter te koop bij ieder aquarium/intratuin etc

Dat bedoelde ik dus eigenlijk ook. Wellicht werkt het als ik 'm op de side stand zet, dan loopt de olie toch al richting linker cilinder. We gaan maar eerst een shoppen bij een tuincentrum voor zo'n stukkie slang :)
 
Als er bij mij teveel olie in zat wat wel eens gebeurde pakte ik gewoon een stuk doorzichtige slang via m`n vulopening slang er rustig induwen en ff zuigen totdat de slang vol zat met olie en in een bekertje eruit blazen letop dat er niks in je mond komt dus een stuk slang van een meter te koop bij ieder aquarium/intratuin etc

Je hoeft het niet in het bekertje te blazen. Hevelen gaat makkelijker.
 
ik heb het laatst ook gedaan bij mijn vfr400r.
koop bij een apotheek een spuit van 60cc (kostte 3 euro) en een bij passend slangetje, maar niet te dik moet nog wel in je vul gat passen.
 
Dat bedoelde ik dus eigenlijk ook. Wellicht werkt het als ik 'm op de side stand zet, dan loopt de olie toch al richting linker cilinder. We gaan maar eerst een shoppen bij een tuincentrum voor zo'n stukkie slang :)


En dat gaat dus niet, de heoveelheid olie die richting de cilinder loopt is zeer klein, anders zou je enorme hoeveelheden olie verbruiken. Komt door het vulsysteem van je BMW.

Draai nou gewoon die aftapplug even los, ben je sneller klaar dan heen&weer naar de intratuin. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan