beetje olie bij voorvork Virago 1100

princec

Rookie
30 sep 2004
6
0
hoorn
Ik kan een Virago 1100 kopen uit '89 voor een aantrekkelijke prijs, ziet er goed
uit maar heeft een beetje olie bij de voorvork. Ik ga ervan uit dat dit alleen de
keerring is. Is dit een dure reparatie of zou er misschien iets anders aan de hand zijn en zo ja, hoe kan ik dit constateren.
 
Keerring vervangen is appeltje-eitje. Keerringen kosten een paar tientjes, ligt nogal aan het model. Ook meteen ff nieuwe olie erin gieten.

De lekkage kan veroorzaakt zijn door beschadigingen op je vorkpoten, dan ben je verder van huis. Denk aan roest & steenslag. Het inverende gedeelte moet helemaal glad zijn...

Suc6!
 
Ik kan een Virago 1100 kopen uit '89 voor een aantrekkelijke prijs, ziet er goed
uit maar heeft een beetje olie bij de voorvork. Ik ga ervan uit dat dit alleen de
keerring is. Is dit een dure reparatie of zou er misschien iets anders aan de hand zijn en zo ja, hoe kan ik dit constateren.


Bij een dealer ben je ong. 150 euro kwijt incl olie en keerringen(mits de poten niet beschadigd zijn.)
 
Pas op dat de voorvorkpoten geen "pitting" hebben.
Dit zijn putjes in de chroomlaag.

Dit is best goed te zien, dus kijk er eens goed naar, als het alleen de keerring is dan kost het niet de wereld. ik denk dat een motordealer er ongeveer 2 á 3 uur mee bezig is en ongeveer 25,= aan onderdelen (2x keerring en 500 ml olie)
Dus ongeveer 175 pl€uro's
 
ik had 1 keering die lekte
heb dus pas ff de keerringen laten vervangen, wp veren laten steken (met olie) en ik was 215€ kwijt
een maand later merk ik dat ik terug een lekkende keerring had op dezelfste poot
ik daar mee terug omdat ik al op de poot gevoeld had naar steenslag of iets dergelijks en niks kon vinden
de patrick ff gekeken en na 5sec zei hij al kom hier is voelen
ikke voelen, huh waar want ik voel niks ze
je moet de rand van je nagel pakken om te voelen zei hij en inderdaad toen had ik de boosdoener zo gevonden, een heel klein braampje precies een spikkeltje op de poot en dat was genoeg voor de keerring om zeep te helpen
week later motor terug binnen
keerring laten vervangen en de poot opgelapt
koste me 20€
waar
WP in Mol (B) :)

ga de poot gewoon af met je nagel
dan weet je zo of er beschadigen zijn of niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan