Beetje onderuit... (F*cking aannemers)

RoestRider

Rookie
19 mrt 2005
11
0
Zeist
Em jahoor, het was weer eens zover. Rustig onderweg naar huis totdat ik tussen Zeist en Den Dolder op door de provincie opgeworpen obstakels stuit (er wordt een nieuwe rotonde aangelegd). Niks aan de hand, er ligt immers een keurige omleiding over de paralelweg.

Helaas, aan het einde waar ik de omleidingsroute wil verlaten moet ik nog iets bijremmen om de bocht te kunnen maken, mijn voorwiel glijdt weg en daar lag ik! Gelukkig kleun ik net niet met mijn helm op de tijdelijke vangrail, en kom ik snel tot stilstand (het ging ook niet zo hard allemaal, minder dan 30 km p/u).

De XJ was gelukkig dit jaar voorzien van een volle kuip, die het grootste deel van de klap heeft opgvangen, dus het lukt me om op te staan zonder dat ik eerst de motor van mijn been hoef te halen. Inmiddels stinkt het behoorlijk naar benzine.

Hulde voor de bestuurder van het bestelwagentje achter me, die meteen stopte, uitstapte en me hielp om eea weer overeind te hijsen (ding weegt 240+) :} :} :}
In de consternatie helemaal vergeten de beste man fatsoenlijk te bedanken, maar misschien rijdt ie ook en leest ie dit. In dat geval: dank, dank, dank!

Inmiddels komen er wat buurtbewoners kijken. Blijken ze al een tijdje aan het ruziën te zijn met de uitvoerend aannemer en de gemeente, om al dat grind in die bocht eens op te laten ruimen |( |( |( ! Ga dus maar eens kijken of ik de wegbeheerder op kan laten draaien voor de schade. (Heb dus getuigen met namen en adressen, etc)

Die valt overigens redelijk mee:
Kuip gekrast, uit het lood en stukje ervan af.
Krasje op uitlaat.
Wingrack doorgebroken :( :(
Scheurtje in broek
Deukje in ego.

Oh ja, en een van de weeromstuit gesprongen koplampzekering, die ik gelijk maar heb vervangen.

Geluk bij een ongeluk: motor moest toch donderdag voor een beurt, dus staat nu al netjes bij de garage en is waarschijnlijk voor het eind van de week weer rijdbaar.

Beetje een mietjes ongeluk, ik weet het, maar wilde het toch even kwijt :) :) :)
 
Laatst bewerkt:
Dit kan iedereen overkomen ... grind in de draai, slijk waar je moet remmen, gemorste diesel ...
Best dat je geen lijfelijke schade hebt, en dat de deuken in je fiets meevallen.
Geen mietjes ongeluk, echt niet.
 
Das goed klote,...

Een vriend van mij is ook een keer op grind onderuit gegaan, en heeft de wegbeheerder aansprakelijk gesteld.
Zorg dat je ff een fototje maakt van de situatie en de borden die erbij stonden. (Om te laten zien dat je niet gewaarschuwd werd).

Het duurde bij hem vrij lang, > 1 jaar, maar heeft uiteindleijk zijn geld terug gekregen.
 
Das goed klote,...

Een vriend van mij is ook een keer op grind onderuit gegaan, en heeft de wegbeheerder aansprakelijk gesteld.
Zorg dat je ff een fototje maakt van de situatie en de borden die erbij stonden. (Om te laten zien dat je niet gewaarschuwd werd).

Het duurde bij hem vrij lang, > 1 jaar, maar heeft uiteindleijk zijn geld terug gekregen.

Vriend van me heeft dat ook gehad. Toevallig ook MF'er, maar weet niet of ie het hier weleens gepost heeft... Zal is kijken of ik wat op kan zoeken. Maar die heeft geloof ik ook een (gedeeltelijk) vergoeding gekregen van de wegbeheerder...
Foto's zijn wel heel wenselijk, en gelukkig heb je wat getuigen en adressen etc. om je woorden kract bij te zetten! Succes...
 
Jammer joh.
Zie je maar weer, hoe voorzichtig je ook doet, je ligt zo in zulke situaties.

Ik ga ook maar een mailtje sturen aan de gemeente,
want bij ons wordt het ook steeds weer erger.
(bouwprojecten, afgravingen enzo)
 
:r wat een moeite is het om te zorgen dat de weg schoon is. Ik zou het ook zeker niet doen en al helemaal niet als ik er klachten over heb gehad.

Vervelend man. Dat deukje in je ego kan je wel weer uit laten deuken, want dit kan iedereen overkomen. Wel zonde van je fiets, ik hoop dat het lukt om de wegbeheerder aansprakelijk te stellen. Ik weet niet of het helpt, maar je hebt dus mensen die aangeven eerder geklaagt te hebben. Misschien helpt dat.
 
Ik werk er vlakbij, elke dag glibberen over de steentjes inderdaad, bij wegwerkzaamheden zoals deze hou ik er nu standaard rekening mee. Succes met het herstel van de Yammie. :W
 
vervelend...

het nare is dat er een kastje-muur verhaal kan ontstaan tussen de uitvoerder en de opdracht gever gemeente ,, wie het bord moest plaatsen....

heb je een rechtbijstand ?
 
Dat is wel echt zuur ja,

Ik hoop ondanks de niet al te grote schade dat je iets kan regelen.

Verder zou het ook wel goed zijn als er wat aan gedaan word. Voor mensen die het nog niet weten etc.
 
Gelukkig heb je zelf vrijwel niets en valt de schade mee :}

Vriend van me is ook bezig geweest met claimen van schade bij wegbeheerder na een schuiver op niet opgeruimde diesel... de aanhouder wint zullen we maar zeggen ;)

Succes met het herstel, hopelijk zijn je motor en jij weer snel samen op weg :] ;)
 
vervelend...

het nare is dat er een kastje-muur verhaal kan ontstaan tussen de uitvoerder en de opdracht gever gemeente ,, wie het bord moest plaatsen....

heb je een rechtbijstand ?

Nee, aannemer is verantwoordelijk, daar hoort geen onduidelijkheid over te ontstaan.

De getuigen zijn erg belangrijk, om aan te geven dat de aannemer al gewaarschuwd was en dus wist van de situatie. Ook om aan te geven hoe lang de situatie al zo was.
Fototjes zeggen meer als woorden.

Succes.
 
Nee, aannemer is verantwoordelijk, daar hoort geen onduidelijkheid over te ontstaan.

Aannemer kan dan verantwoordelijk zijn, maar als die de opdracht aan de gemeente gegeven heeft is die verantwoordelijk, en dan begint het gezever.

De getuigen zijn erg belangrijk, om aan te geven dat de aannemer al gewaarschuwd was en dus wist van de situatie. Ook om aan te geven hoe lang de situatie al zo was.

Precies, als je dit regelt heb je denk ik grote kans om je poen terug te krijgen.
 
Dikke kans dat t je wel gaat lukken hoor, de schade verhalen op de wegbeheerder. Zeker als er door buurtbewoners al over geklaagd is.
 
Aannemer kan dan verantwoordelijk zijn, maar als die de opdracht aan de gemeente gegeven heeft is die verantwoordelijk, en dan begint het gezever.Precies, als je dit regelt heb je denk ik grote kans om je poen terug te krijgen.

Die aannemer gaat niet gewoon uit zichzelf aan het werk ergens op eoa lokatie, die word door de gemeente ingehuurd.
Daar is het een aannemer voor, niet om zijn opdrachtgever opdrachten te geven :P

Anyway...ik denk dat het in dit geval redelijk duidelijk zal zijn en hoop dat TS snel z'n centjes heeft :)
 
Ze zijn hier ook met de weg bezig en precies in een bocht. Daar wordt met veel borden aangegeven dat het gevaarlijk is en ik heb ook al regelmatig een shovel voorbij zien komen die elke keer netjes het op de rijbaan liggende vuil verwijderd.

Zo kan het dus blijkbaar ook. Maar gelukkig dat de schade meevalt, vooral lichamelijk.

Hopelijk kan je een vergoeding los krijgen!!
 
Aannemer kan dan verantwoordelijk zijn, maar als die de opdracht aan de gemeente gegeven heeft is die verantwoordelijk, en dan begint het gezever.Precies, als je dit regelt heb je denk ik grote kans om je poen terug te krijgen.


Aannemer die gemeente opdracht geeft,ja ja :?
 
Ben zondag daar nog geweest, heen en terug op die plek. Geen cent pijn, wel rustig gereden en bewust wegblijven van rotzooi.

Blijft vervelend, die schade -O-
 
Aannemer die gemeente opdracht geeft,ja ja :?

er zijn gemeentes en provincies die zelf de verkeersmaatregelen verzorgen, maar daar hoeft de aannemer geen opdracht voor te geven.Dan is de wegbeheerder / opdrachtgever zelf verantwoordelijk.

Je kunt ook niet verwachten dat de aannemer achter iedere auto een bezemwagen stuurt.
 
Jammer joh.
Zie je maar weer, hoe voorzichtig je ook doet, je ligt zo in zulke situaties.

Ik ga ook maar een mailtje sturen aan de gemeente,
want bij ons wordt het ook steeds weer erger.
(bouwprojecten, afgravingen enzo)

Gisterochtend een mailtje gestuurd naar het meldpunt bij ons in de gemeente,
en reactie terug dat ze het doorgeven aan de projectleider.

Tot mijn grote verbazing was de weg al een stuk schonere gistermiddag *O*
Nou hopen dat ze dat een beetje volhouden....
 
er zijn gemeentes en provincies die zelf de verkeersmaatregelen verzorgen, maar daar hoeft de aannemer geen opdracht voor te geven.Dan is de wegbeheerder / opdrachtgever zelf verantwoordelijk.

Je kunt ook niet verwachten dat de aannemer achter iedere auto een bezemwagen stuurt.

Da's ook niet nodig, maar elke 2 dagen even een bezemwagen over die 2 kilometer ofzo sturen hoeft een niet al te groot probleem te zijn lijkt me.

Maar ruim 2 weken met die kleitroep en zand: dat is een grote modderbende.
Met als druppel ook nog een omleidinkje over van die metalen rijplaten, onder de modder...
 
kuip zit er weer op ;)

kofferdrager kost 29,95. Totale schade is niet eens de moeite voor een taxatie eigenlijk, dus ik zou me er niet te druk over maken.
 
Die aannemer gaat niet gewoon uit zichzelf aan het werk ergens op eoa lokatie, die word door de gemeente ingehuurd.
Daar is het een aannemer voor, niet om zijn opdrachtgever opdrachten te geven :P

TS heeft nergens beweert dat de gemeente de opdrachtgever is. Bovendien is het onzin om te zeggen dat alleen een gemeente een aannemer inhuurt natuurlijk. Iedereen met geld kan dat.

Een aannemer is er voor om de overeengekomen afspraken (op tekeningen/in het bestek) na te komen, hoe deze dat doet moet deze zelf weten.
De gemeente kan de aannemer ook verbieden reclame/bewegwijzering aan te brengen naar het bouwterrein.
Wij hebben geen inzicht in wat er in deze is afgesproken dus kun je niet zomaar zeggen dat óf de gemeente dan wel de aannemer verantwoordelijk is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan