beetje schade, wat te doen?

Boom Boom

MF veteraan
9 jul 2001
4.238
0
Amsterdam
Afgelopen weekend naar de moeder van mijn vriendin toe geweest. Is altijd leuk en gezellig bij haar en ik kan dan gelijk een beetje uitrusten van een harde week werken. Tevens zuipen we er altijd genoeg en gaan we daarna meestal nog wel even naar een kroeg toe (dus heb geen medelijden met me dat ik bij mijn schoonmoeder zat).

Tevens was dit ook de mogelijkheid voor mijn vriendin om wat kilometers te maken om de motor. Ze durft hem nog niet in amsterdam open te trekken, omdat het hier toch nog wel druk is. Ze moet natuurlijk ook niet gaan rijden zonder zelfverzekerd te zijn.

Op zaterdag had ze al een stuk gereden en op zondag wilde ze nog een stukje gaan oefenen. Ik had de motor even warm gereden (lekkere industriewijk daar) en de banden waren ook lekker warm.

Ze stapt op voor het huis, rijd weg en maakt de bocht om de straat uit te rijden. Ineens hoor ik een raar geluid en geeft de motor veel te veel gas. Ze rijd hem zachtjes tegen een heg aan, omdat ze de koppeling gelijk inkneep en nog steeds gaf de motor vol gas. Snel de dodemansknop ingedrukt, maar de motor was al zachtjes op zijn kant gevallen.

Kortom:
- waardoor gaf de motor vol gas?
- wat zou het kosten (spiegel, knipperlichten, handgrepen een beetje beschadigd, kuipdelen allemaal onbeschadigd :} , maar het kapje op de motor had een grote kras die er niet mooi uitziet)?
- opgeven aan de verzekering of gewoon uit eigen zak betalen?

Na de val snel de motor opgetild en wilde hem daarna weer starten. Eerst haperde die, maar nadat ik het een paar keer geprobeerd had samen met de choke startte hij weer. Zou er iets zijn volgelopen ofzo?
 
wat ik me dus ook afvroeg: vorig weekend zijn er toch twee R1\'s total loss gereden. Zit daar niet nog zo\'n kapje op (onbeschadigd), wat ook op de R6 geplaatst kan worden? Tegen een leuk vriendenprijsje natuurlijk.
 
Om te beginnen...hij startte moeilijk omdat je carbs waren LEEG gelopen...niet volgelopen...en wat voor kapje bedoel je? En het ligt niet aan de motor...is gewoon je vriendin geweest...
 
Gezien de schade kun je beter zelf dokken: spiegeltjes, handgrepen en knipperlichten zijn op lange termijn goedkoper dan een hoger premie...
 
het zou aan mijn vriendin hebben gelegen en daar was ik ook vanuit gegaan, maar ik hoorde hem toch een heel raar geluid maken toen ze wegreed en ook toen ze stilstond en haar hand niet meer op de gashendel had, gaf hij nog steeds volgas.

Hier is trouwens een fotootje (met dank aan de site van Auke waar deze van geript is).
 
maar ik hoorde hem toch een heel raar geluid maken toen ze wegreed en ook toen ze stilstond en haar hand niet meer op de gashendel had, gaf hij nog steeds volgas.
Inderdaad garantiegevalletje, gewoon veel stennis gaan schoppen bij de dealer.
 
Tja...moet zeggen dat ik het moeilijk kan geloven, en dat zal de dealer ook zeggen (nix tegen jou of je vriendin boom boom, maar klinkt gewoon raar, en dat zegt de dealer ook)
 
Ze durft hem nog niet in amsterdam open te trekken, omdat het hier toch nog wel druk is. Ze moet natuurlijk ook niet gaan rijden zonder zelfverzekerd te zijn.
Ik had de motor even warm gereden (lekkere industriewijk daar) en de banden waren ook lekker warm.
de onzekerheid van je vriendin druipt een beetje van het verhaal, en jij hebt tijdens het warm rijden van de bandjes niks gemerkt?

kun je niet gewoon met die r6 gaan rijden en kijken wanneer het fout loopt (handje bij de koppeling)

beetje een marco-bakker verhaal....
 
Raar verhaal idd. Stond de gashendel toch stiekem niet te ver open?

Ik zou eerst eens kijken hoeveel werkelijke schade je nou hebt. Ga je je verzekering namelijk gebruiken, dan ben ik bang dat ook je no-claim korting zal verminderen. Maar dat moet je zelf ff afwegen hoe je dat wil doen. ;)
 
kan wel, bij mijn motor kun je de speling op de gashendel afstellen, echter kun je deze ook instellen dat de gashendel niet meer zelf terug gaat, en dus zo blijft. maar als je hem zelf terugdraait gaat hij netjes terug, maar ik kan me voorstellen dat misschien een kabeltje een beetje kapot is en niet terug wil?

laat nakijken zou ik zeggen, maar het is vaag... en dan nog denk ik dat in deze gevallen je je motor onder controle moet kunnen houden... gewoon balen, en vervangen.
 
laat nakijken zou ik zeggen, maar het is vaag... en dan nog denk ik dat in deze gevallen je je motor onder controle moet kunnen houden

Niet als je net rustig in een iets te krappe bocht zit en het gas gaat ineens voluit. Knappe gast die dan nog de motor overeind houd.
 
Niet als je net rustig in een iets te krappe bocht zit en het gas gaat ineens voluit. Knappe gast die dan nog de motor overeind houd.

ok, dat is waar dan wordt het moeilijk, maar dan nog heb je best een grote kans dat jij snel je koppeling kan intrekken en geen schuiver hoeft te maken. de motor moet immers toeren maken, dus zo ineens is het niet, je hebt een fractie van een seconde de tijd om hier op te reageren, en dat moet volgens mij wel kunnen?
 
Ze stapt op voor het huis, rijd weg en maakt de bocht om de straat uit te rijden. Ineens hoor ik een raar geluid en geeft de motor veel te veel gas. Ze rijd hem zachtjes tegen een heg aan, omdat ze de koppeling gelijk inkneep en nog steeds gaf de motor vol gas. Snel de dodemansknop ingedrukt, maar de motor was al zachtjes op zijn kant gevallen.

Dit vind ik het meest \"spannende\" stuk. Waar is in dit gedeelte de rem gebleven :? Is die defect geraakt :? Ging de motor er als een dragracer vandoor waardoor je vriendin wapperend aan het stuur hing en niet meer bij de voor- en achterrem kon :?

Ik hou het bij een beginnersfout. Slik je schade en ben idd zo slim om het zelf te betalen. ( Verzekering is alleen maar duurder op termijn.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan