Beetjs hulp nodig 'antiek'Gorghi Bandenapparaat

Mr. M

MF veteraan
17 feb 2014
1.835
119
Wageningen
Facebook
Twitter
Dag allemaal,

Ik heb een oud bandenapparaat op de kop getikt en dacht dat ik via Google wel het een en ander kon vinden, maar dat valt me tegen.
Het is deze:
Corghi-1.jpg


Inclusief motorwielen klemmen.

Type-plaatje.jpg

Type plaatje. Nou ja niet echt want ik mis het type en dat wil ik graag weten. De serie voor de Corghi A224???? Daar heb een manual van, maar is het niet helemaal.

Type plaatje arm.jpg

Dit zit voorop op de arm.

Ik heb bij de verkoper (paar maand geleden) samen met hem een band verwisseld. Dat ging goed. Vorig maand zelf eentje gedaan. Dat ging ook nog, maar er lekt wel veel lucht.

Corghi-2.jpg


Corghi-3.jpg


Ik trapte het linker pedaal in, maar deze komt niet terug.

Corghi-4.jpg


Het gebogen luchtslanggetje lekte aan beide kanten. Stukje afgeknipt en is weer dicht.

Gisteren het ding afgespoten en schoon gemaakt. En vandaag opegehaald en hoor 'lekkage' bij de tweede cilinder (door de gaatjes heen, niet bij de slangen), deze bediend de 4 grijpers. Ook als ik onder het plateau kijkt borrelt er wat water uit (van gisteren nog) en lijkt hij daar ook te lekken.

Draaiplateau.jpg


Wel plaatje in het midden kunnen verwijderen, maar dat brengt niks en ik weet ook niet waar het voor dient.

Dan dat linker pedaal wat blijft hangen.

De normale stand:

Linker pedaal stand 1.jpg


Dit is de normale stand, het boomje zit bovenin

Linker pedaal stand 2.jpg


Hier zie je dat ie in de onderste stand staat en daar krijg ik hem met het pedaal niet meer uit. Onder de pijl zie ik een soort bladveertje, diewellicht niet terugkomt?
Maar ik weet hoe dat pedaal precies werkt. In principe plaats je de arm verticaal en horizontaal met dat pedaal. Toch? Er zitten drie luchtslangen op de cilinder.

Vragen, als ik mag:

1. Dat lekken via de gaatjes in de cilinders is dat normaal, kan je dat riviseren? Keerringen? Met name tweede clinder doet het. Tikt ik pedaal aan (klemmen gaan naar binnen), dan lekt nauwelijks.
2. Hoe krijg ik het plateau eraf? Gewoon punten loshalen en dan optillen?
3. Dat linker pedaal en het stangetje wat niet terugkomt.

Onderdelen is wellicht lastig voor deze oude machine? Maar wellicht weet iemand een website. In Ede vond ik: E-S-T die ook de manuals van de A224 hebben geschreven.

Ben benieuwd naar de reacties. Alvast dank, Marten
 
Nee, dan komt ie niet terug. Het pedaal zet de verticale en horizontale beweging toch vast? En met die knop op de arm kun je dan iets verder van de velg gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan