begginnen op een....??

j.berkers

Rookie
16 mei 2006
8
0
Helden
hey,

ik ben op zoek naar een motor om te crossen(gewoon als hobby, niet dat wedstrijd crossen), en wilde graag wat info over wat ik het beste kan nemen, zouden jullie adviezen kunnen geven

ik heb al een paar richtlijnen opgesteld:
-2 takt
-van 80cc t/m 125cc
-niet al te duur in aanschaf onderhoud
-maar niet uit welk BJ
 
ben je wel van plan om op een crossterrein te gaan crossen?

want als je alleen maar over het land/weiland gaat raggen moet je wel oppassen met een 125 want die bigend lagers zijn wat gevoelig en zou je misschien toch beter een 250 of een 4 takt maar die moet je natuurlijk wel kunnen houden of binnen je budget passen
 
ben je wel van plan om op een crossterrein te gaan crossen?

want als je alleen maar over het land/weiland gaat raggen moet je wel oppassen met een 125 want die bigend lagers zijn wat gevoelig en zou je misschien toch beter een 250 of een 4 takt maar die moet je natuurlijk wel kunnen houden of binnen je budget passen


in een bos..met veel bochten en niet egt lange stukken erin
 
zolang als je maar niet voortdurend het gas open trekt tot in de hoogste versnelling om dan vervolgens het gas los te laten als je een bocht nadert en zo nog met hoge snelheid verdergaat( tot net voor de bocht natuurlijk) waardoor je krukas nog wel rond gaat maar niet meer gesmeerd wordt doordat er simpelweg geen benzine meer ( met de mengsmering natuurlijk) bij komt dan zal dat denk ik niet zon probleem moeten zijn

 
Terug
Bovenaan Onderaan