Beginers motoren

Heb ik ook voor zitten kijken, en of het ligt aan mij maar ik kan vrij weinig vinden wat tot 35kw is en ik wil ook geen gloednieuwe bike zo iets als een suzuki GS 500 is al 37 kw en zit je er toch net weer boven

Bedankt voor uw reactie 👍

Ben je niet in de war met een Kawasaki ER-5? Die is 37kW vol vermogen. Een Suzuki GS500e is maximaal 34kW.
 
Om even terug te komen op je eigen idee van een bulldog bt1100, die keuze heb ik ook gemaakt..

Dat gaat je zeker ook bevallen ook als je misschien wat langer bent? Net zoveel ruimte voor de benen als een tdm.
Rijdt heerlijk door vele koppel en weinig onderhoud door de cardan.
En eventueel een passagier stapt er prima achter op.
En bij beetje geluk ook geen grote portemonnee schade na aankoop.

Schrik ook niet van de kilometerstanden die motoren gaan heel lang mee mits normaal onderhoud
Aanrader.👍
 
Bedankt voor je reactie, weet u toevallig nog dingen waar je naar moet kijken als ik er 1 zou kopen of iets van tips over de motor. Ik vind het een mooie bike ik zou hem alleen voor 1 jaar terug moeten laten voeren naar 35 kw in verband met a2 rijbewijs
 
Dan moet je 'm op uitdraai laten afknijpen en een verzekering vinden die daar geen problemen mee heeft.
Voor één jaar zou ik niet eens zin hebben om alles uit te zoeken en te regelen. Koop dan gewoon iets wat standaard al niet meer dan 35kW is, bijvoorbeeld een Suzuki GS500e, stuur daar een jaartje op en koop dan een vol vermogen Bulldog. Zijn idd fijne motoren, wel wat zwaar, maar met weinig toeren heerlijk ploffen. En dat geluid uit het blok... dat is denk ik het mooiste.
 
Inderdaad op uitdraai laten terugzetten door een motorzaak dat is dan weinig moeite alleen wat kosten..verzekering zoeken was bij mij ook geen probleem.
persoonlijk zal ik dat wel overwegen, helemaal als dat de fiets is in jou ogen.

Motor staat verder bekent om weinig problemen..als je er een kan vinden zonder de originele vering is dat wel altijd een vooruitgang. Standaard vering laat wel te wensen over. Verder is de grootste kwaal de startmotor sommige worden aangeboden met al vernieuwde startmotor..
Idd het geluid met vervangende uitlaten is geweldig en zeker een stuk rij plezier.
 
Koop je bij een dealer dan krijg je de 35kw kit er meestal wel bij de prijs in. (Zelf bij gebben gedaan)
Maar gewoon ff testrijden zal ik zeggen en kijken hoe het bevalt
 
Bedankt voor je reactie, weet u toevallig nog dingen waar je naar moet kijken als ik er 1 zou kopen of iets van tips over de motor. Ik vind het een mooie bike ik zou hem alleen voor 1 jaar terug moeten laten voeren naar 35 kw in verband met a2 rijbewijs
Ik dacht even dat je een Belg was.
Op MF mag je gewoon tutoyeren.
Al is je eerste zin al niet consequent. :P ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb ik ook voor zitten kijken, en of het ligt aan mij maar ik kan vrij weinig vinden wat tot 35kw is en ik wil ook geen gloednieuwe bike zo iets als een suzuki GS 500 is al 37 kw en zit je er toch net weer boven

Bedankt voor uw reactie 👍
GS500 is 34KW, geen 37. Verder heb je de BMW f650, de suzuki freewind, Kawasaki EL250, Yamaha XT600, en heel veel andere 250cc of 400cc motoren. Je moet niet per se 35 kw. Met veel minder kom je even ver.
 
Van harte met je mooie aanwinst.
Van welk bouwjaar is ze en hoeveel kilometers heeft ze gelopen?
Heb er in de jaren 90 ook zo ene gehad en liep verdomd goed.
Veel plezier ermee.
Oja.....ik adviseer jou om alleen maar Euro 98 te tanken.
Dus GEEN brandstof alszijnde E10 erin gooien.
 
Same here. Ook op een GS500e gestart. Wel 20 jaar geleden... eentje van 1992. Volle kuip, 25kW. Later nog eentje gekocht van 1993, voor er bij. Jammer dat Suzuki geen remake heeft, hoewel de SV650 natuurlijk erg succesvol is.
 
Same here. Ook op een GS500e gestart. Wel 20 jaar geleden... eentje van 1992. Volle kuip, 25kW. Later nog eentje gekocht van 1993, voor er bij. Jammer dat Suzuki geen remake heeft, hoewel de SV650 natuurlijk erg succesvol is.
Eerste motor blijft speciaal. Een remake gaat ook nooit hetzelfde zijn.
 
Eerste motor blijft speciaal. Een remake gaat ook nooit hetzelfde zijn.

De CB500F doet het anders ook niet verkeerd van Honda. Een nieuwe Suzuki GS500 zou toch wel leuk zijn. Vloeistofgekoeld blok, ABS er op en nog wat andere ongein... maar goed, de SV650N was in 1999 al een soort van opvolger, hoewel de GS500 natuurlijk nog een paar jaar langer werd gemaakt.
 
De CB500F doet het anders ook niet verkeerd van Honda. Een nieuwe Suzuki GS500 zou toch wel leuk zijn. Vloeistofgekoeld blok, ABS er op en nog wat andere ongein... maar goed, de SV650N was in 1999 al een soort van opvolger, hoewel de GS500 natuurlijk nog een paar jaar langer werd gemaakt.
Is juist het typische geluid wat een GS500 maakt niet een van de charme's? Ik kan zo'n ding (blijkbaar) blind herkennen van 50 meter afstand.

In Madrid ooit gehad dat ik tegen iemand zei, volgens mij hoor ik een GS500, ik keek om en jahoor, kwam er eentje langs.
 
Dat heb ik met de ER-6N/F. :) Een remake zal nooit hetzelfde zijn van de GS. Maar wees niet bang, Suzuki zal niet snel aan zo'n remake beginnen.
 
Kiek eens beste man......
Effe goedgezet die prachtige GS500E.

4423AC38-C579-4549-B3A9-06927AFD4F35.jpeg
 
Koop een motor die bij je budget past en gewoon naar wat jou smaak is, waar je oog opvalt.

Tip: Koop niet de eerste de beste motor die je ziet die in jou budget valt, alleen maar omdat je zo graag wilt rijden !
Als het goed voelt moet je het doen, niet twijfelen dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan