beginmoto of niet

boeboel

MF'er
1 nov 2011
68
1
hallo motorforumfriends...

29 maart (allemaal duimen) moet ik mijn rijbewijs gaan doen.
nu zou ik graag een ducati monster willen hebben, maar is dit een goede beginmotor of niet.


grtzzzzzzzzzzzz :P :P
 
ja hoor perfecte beginmotor.

Toen ik net mijn rijbewijs had huurde ik altijd de monster bij silverline. Wat was dat genieten zeg!

Even wennen aan de twee cilinder en dan genieten! *D
 
Hangt denk ik een beetje van je leeftijd af of het mag of niet.. En wat voor monster je koopt.. een oude 620 of een nieuwe 1200 evo. Ik heb vorig jaar een dag op een 1200 evo gereden en vond hem niet overdreven heftig ofzo.. maar het is wel wat anders dan een lesmotor.. Al die monsters zijn niet overdreven snel maar ze sturen wel erg leuk..
 
Hangt denk ik een beetje van je leeftijd af of het mag of niet.. En wat voor monster je koopt.. een oude 620 of een nieuwe 1200 evo. Ik heb vorig jaar een dag op een 1200 evo gereden en vond hem niet overdreven heftig ofzo.. maar het is wel wat anders dan een lesmotor.. Al die monsters zijn niet overdreven snel maar ze sturen wel erg leuk..

1100 Evo ;)

De oudere S4R en S4RS hebben wel serieus kracht aan boord trouwens.
 
hehe ja.. 1100 evo.. komt omdat ik zelf een 1200 heb denk ik.. PK/Gewicht is wel leuk van die monsters en ze zitten ook best goed..Mn vriendin vond hem achterop niet echt prettig zitten maar die is ook wel wat verwend achterop de stelvio..
 
hallo motorforumfriends...

29 maart (allemaal duimen) moet ik mijn rijbewijs gaan doen.
nu zou ik graag een ducati monster willen hebben, maar is dit een goede beginmotor of niet.


grtzzzzzzzzzzzz :P :P

welke versie van de monster?

verder kan elke motor een goede beginners motor zijn, afhankelijk van je eigen zelfbeheersing enz...

een monster (nakeds allemaal) zal niet uitokken om 170+ te rijden, wat altijd handig is op de openbare weg :P
 
welke versie van de monster?

verder kan elke motor een goede beginners motor zijn, afhankelijk van je eigen zelfbeheersing enz...

een monster (nakeds allemaal) zal niet uitokken om 170+ te rijden, wat altijd handig is op de openbare weg :P

Precies de reden dat ik geen naked bike heb :+ :X
 
wel de reden waarom ik met een naked begonnen ben.. Is overigens ook best harder mee te rijden maar het zijn gewoon leuke stuurmachines.. 200+ op de snelweg wordt ook snel saai als je het mij vraagt.... Dat zal voor 300+ ook wel zo zijn. Snelheid went altijd omdat het altijd hetzelfde is terwijl elke bocht weer anders is.. maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Feit blijft dat je je met 50 km/u ook prima aan flarden kunt rijden.. In mijn ogen is het dus puur een kwestie van smaak.
 
Ga ook eens proefrijden met wat anders, een monster is een ontzettende rammelbak hoor. En verkijk je niet op de kosten van een ducati.... heb zelf een 900ss nuda gehad
Ik houd het al jaren op japans!! Nooiiit problemen: benzine en olie erin en fertig!
 
hahaha dat rammelen maakt hem juist zo mooi! Als mijn guzzi staat warm te draaien schudden de tegels op mijn oprit. Dat is toch juist de beleving van zo'n dikke Italiaan. Er moet af en toe iets los trillen anders is er voor mij niets aan. Goedkoop in onderhoud zijn ducs niet maar dat schijnt bij modellen na 2008 geloof ik beter te zijn toch?
 
hallo motorforumfriends...

29 maart (allemaal duimen) moet ik mijn rijbewijs gaan doen.
nu zou ik graag een ducati monster willen hebben, maar is dit een goede beginmotor of niet.


grtzzzzzzzzzzzz :P :P

Mijn eerste motor was ook een Ducati Monster :)

Prima fiets om mee te beginnen, enne .. Dat rammelen valt wel mee hoor ;)
 
zo leuke reacties.

ik heb wel al wat ervaring met 2wielers. rij nu met een yamaha yzf125.
maar wil ietsje meer ;-).

mijn droommotor is een ducati 848 maar mijn man zegt dat het zeker geen beginnersmoto is dus heb ik ff verder gezocht en kwam dan op de monster uit. daar ga ik dan wa ervaring me op doen en dan koop ik de droommoto.

*O* *O* *O*
 
Mijn eerste/huidige motor is een vfr 750 :P. Maar een monster lijkt mij ook een prima motor om mee te beginnen. Ik zou zelf nooit beginnen met een 1 cilinder.
 
zo leuke reacties.

ik heb wel al wat ervaring met 2wielers. rij nu met een yamaha yzf125.
maar wil ietsje meer ;-).

mijn droommotor is een ducati 848 maar mijn man zegt dat het zeker geen beginnersmoto is dus heb ik ff verder gezocht en kwam dan op de monster uit. daar ga ik dan wa ervaring me op doen en dan koop ik de droommoto.

*O* *O* *O*
Nogmaals, WELKE monster? er zijn zoveel verschillende types? Als je jezelf in bedwang kunt houden is vrijwel elke motor geschikt als beginnersmotor (al zou ik als beginner niet graag op een 400kg Goldwing stappen)
 
ik zou het je persoonlijk niet aanraden.
ben ook op een monster 600 begonnen, en serieus, echt een kutding. elke keer ging er wel weer wat stuk en de reparatiekosten waar ook niet echt bepaald laag. daarnaast trekt het tot 100 en daar boven weinig beleving als je het mij vraagt.
 
Monster is een prima motor om mee te beginnen,

Toen ik 19 was heb ik een monster 600 gekocht uit 1995, (toen 11 jaar oud) ik heb daar 5 jaar met veel plezier en weinig problemen op gereden.
Ik reed er 3 jaar lang, iedere dag 80km mee.
 
ik zou het je persoonlijk niet aanraden.
ben ook op een monster 600 begonnen, en serieus, echt een kutding. elke keer ging er wel weer wat stuk en de reparatiekosten waar ook niet echt bepaald laag. daarnaast trekt het tot 100 en daar boven weinig beleving als je het mij vraagt.
Ja, al die italiaanse narigheid moet je bedekken met de ''mantel der liefde"
Met een lachend gezicht en een zure grijns hoor je dan mensen zeggen: tis een ducati ja maarja, hij klinkt wel heel mooi...jaja
Heb je nog niet zoveel te besteden en zit je niet te wachten op onverwachtte kosten: kies dan een japanner, die miereneukers maken alles echt goed!!
Ik moest bv met die Duc bij 18.000km al een nieuwe distributieriem hebben.....be-lache-lijen de rest zal ik je besparen..
 
Ik zou na mijn eerste motor, de Monster wel als tweede motor willen hebben. Als het straks wat mooier weer is, maar een keer proefrit op maken en kijken of ik voor een mooie Monster ga sparen
 

serieus?

op een SS rijd je comfortabel bij 170, dan neemt de wind pas genoeg druk van je polsen.
bij een naked waai je boven de (ongeveer) 130 al van de motor voor je gevoel en moet je ietsje kracht zetten om lekker rechtop te blijven zitten. bij 170 mag je ietsje weg laten.



ik zou het je persoonlijk niet aanraden.
ben ook op een monster 600 begonnen, en serieus, echt een kutding. elke keer ging er wel weer wat stuk en de reparatiekosten waar ook niet echt bepaald laag. daarnaast trekt het tot 100 en daar boven weinig beleving als je het mij vraagt.

Monster is een prima motor om mee te beginnen,

Toen ik 19 was heb ik een monster 600 gekocht uit 1995, (toen 11 jaar oud) ik heb daar 5 jaar met veel plezier en weinig problemen op gereden.
Ik reed er 3 jaar lang, iedere dag 80km mee.

2 tegenstrijdige posts... een hoop is exemplaar afhankelijk denk ik. al zijn kosten van reparaties bij duc niet echt laag natuurlijk :)
 
Ja, al die italiaanse narigheid moet je bedekken met de ''mantel der liefde"
Met een lachend gezicht en een zure grijns hoor je dan mensen zeggen: tis een ducati ja maarja, hij klinkt wel heel mooi...jaja
Heb je nog niet zoveel te besteden en zit je niet te wachten op onverwachtte kosten: kies dan een japanner, die miereneukers maken alles echt goed!!
Ik moest bv met die Duc bij 18.000km al een nieuwe distributieriem hebben.....be-lache-lijen de rest zal ik je besparen..

Nounou, na 18.000km nieuwe distributieriemen, dat kost je wel 100euro. Die distributieriemen zijn trouwens het enige extra onderhoud t.o.v. Japanners. En die heb wat keren vervangen voor het geld dat een nokkenaskettingspanner kost incl. montage.

Onderhoudsinterval is bij diverse nieuwe Ducs 24.000km.

Met je Japjammer sta je iedere 6000km bij de dealer voor onderhoud.

Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren, maar dat papegaaigedrag over de betrouwbaarheid van Italianen ben ik een beetje beu.
 
Nounou, na 18.000km nieuwe distributieriemen, dat kost je wel 100euro. Die distributieriemen zijn trouwens het enige extra onderhoud t.o.v. Japanners. En die heb wat keren vervangen voor het geld dat een nokkenaskettingspanner kost incl. montage.

Onderhoudsinterval is bij diverse nieuwe Ducs 24.000km.

Met je Japjammer sta je iedere 6000km bij de dealer voor onderhoud.

Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren, maar dat papegaaigedrag over de betrouwbaarheid van Italianen ben ik een beetje beu.

Nee hoor, die distributieriemen waren toen al veel duurder. Maar geeft niet, overal leer je weer van, afgezien die Duc een beer van een motor was en ik er toen heeel gek mee was, hoef ik nu geen italo bike mee.....r
Iedereen het zijne, blijf vooral italiaans rijden als je er zo tevreden over bent.!
Ik hou het bij japans! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan