beginmoto of niet

Ik heb mijn monster 600 5 jaar lang gehad,

En qua onderhoud heb ik twee keer de distributieriem vervangen, als je een beetje handig bent doe je dat zelf en ben voor minder dan 100 euro klaar.
Verder een keer een nieuwe achterband, een nieuwe accu en nieuwe tandwielen plus ketting, motor olie etc. maarja dat zijn kosten en zaken die je ook bij een Japanse motor hebt.

Voor de rest is er eigenlijk nooit iets aan geweest op een keer een kapot lampje na.

Als je een leuke motorfiets wilt hebben zou ik het zeker doen.
 
Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren, maar dat papegaaigedrag over de betrouwbaarheid van Italianen ben ik een beetje beu.

Dat zijn nog de Indianenverhaaltjes die de ronde doen, vroeger waren de Ducati's vooral op electronica vlak nogal onbetrouwbaar .. Maar heden ten dagen komt dat haast niet meer voor, op een enkel gevalletje ná dan :)

Met mijn eerste monster schreef ik in het eerste jaar alleen al 20.000 km erbij op de klok :)
 
Ik heb na het behalen van mijn rijbewijs gelijk als eerst een weekend een Monster 800 gehuurd, en dat was goed te doen, maar het zijn niet de meest soepele blokken vind ik.

Heb ook op de 600 gereden, en de 695 en ik heb nu zelf een S4R.

Ik denk dat als beginner je absoluut een hoop plezier aan de 695 zou hebben. Het stuurt als een malle en het geluid is geweldig (met Termi's). De zit vond ik ook comfortablel.

Ik vond de 600 te tam, de 800 oke, maar had meer plezier op de 695.

Ik ben dan wel weer erg te spreken over de S4R welke ik zelf heb, maar zou deze niet aan een beginner aanraden. Het gas is erg direct en er is altijd ruim vermogen beschikbaar wat best eens voor verassingen kan zorgen en daarbij zijn de remmen bijterig. Ik rij met regelmaat onbedoeld het voorwiel los bij het stoplicht. (meestal rij ik ook hoogtoerige 600's dus daar heeft het vast ook mee te maken).

Dit was mijn duit in het zakje, maar het beste is natuurlijk testrijden!.

Succes!
 
Ja, al die italiaanse narigheid moet je bedekken met de ''mantel der liefde"
Met een lachend gezicht en een zure grijns hoor je dan mensen zeggen: tis een ducati ja maarja, hij klinkt wel heel mooi...jaja
Heb je nog niet zoveel te besteden en zit je niet te wachten op onverwachtte kosten: kies dan een japanner, die miereneukers maken alles echt goed!!
Ik moest bv met die Duc bij 18.000km al een nieuwe distributieriem hebben.....be-lache-lijen de rest zal ik je besparen..

Inderdaad, heel herkenbaar.
ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat ik er mee koppijn van heb gekregen dan plezier. Nooit meer een duc voor mij.

als ik vergelijk met de R6 die ik daarna had.. dat is een kwestie van tanken, goed warm rijden en knallen met die hap. in de 40.000 km die ik ermee heb gereden heb ik de gebruikelijke beurt bij 40k laten doen (kleppen stellen, oliefilter, olie luchtfilter etc.) en that's it. Nooit gezeik mee gehad in tegenstelling tot de duc.. elke keer brak er wat wat af of scheurde er iets. pff nooit meer!
 
serieus?

op een SS rijd je comfortabel bij 170, dan neemt de wind pas genoeg druk van je polsen.
bij een naked waai je boven de (ongeveer) 130 al van de motor voor je gevoel en moet je ietsje kracht zetten om lekker rechtop te blijven zitten. bij 170 mag je ietsje weg laten.2 tegenstrijdige posts... een hoop is exemplaar afhankelijk denk ik. al zijn kosten van reparaties bij duc niet echt laag natuurlijk :)

geloof best dat er monster-rijders zijn die de problemen niet herkennen.. maar goed. mijn ervaring, en die van Lady, en van tig anderen die ik ken en er 1 hadden waren niet zo best.
waarom het onderhoud zoveel duurder is in vergelijking met een jap, geldklopperij als je t mij vraagt.
 
Ik zat eerst zelf ook te denken aan een stukgaatie maar omdat ik krap bij kas zit/zat toch gekozen voor een bombproof motor. Ik vind ze leuk om te zien maar beter zij dan ik :P
 
Laatst bewerkt:
Ik zat eerst zelf ook te denken aan een stukgaatie maar omdat ik krap bij kas zit/zat toch gekozen voor een bombproof motor. Ik vind ze leuk om te zien maar beter zij dan ik :P

Al een spanningsregelaar op voorraad? Daarbij heb namelijk de garantie dat ie stuk gaat.

Vergeet ook de nokkenaskettingspanner niet, als je die versleten hebt piep je wel anders, voor dat bedrag kun je een Ducati jarenlang onderhouden.
 
Ik zou vooral jap gaan rijden,
Hoe meer Jappen op de weg, des te mooier word mijn duc :W
 
Mijn korte mening over beginnersmoto
Ik vind dat een beginner "klein" moet beginnen, een leuke, goedkope stuurfiets met 60-80pk voor een jaartje en dan overstappen lijkt me ideaal. Je kan ook leren lezen met een moeilijk boek maar het gaat net wat makkelijker met een stripverhaal ;)
 
Vervelend dat jullie nare ervaringen hebben, maar om dan maar meteen met "tig anderen" te schermen vind ik een beetje jammer.

ik heb ze ff geteld.. 12 vrienden en 6 collega's hebben er 1 gehad en die konden allemaal bevestigen wat ik in mijn eerste post heb gezegd. in dit geval is 'tig' dan wel niet het juiste woord maar het zijn er wel veel.

de duc heeft 1 pluspunt naar mijn idee.. ze zien er erg goed uit, maar daar blijft het dan ook bij.

voor een persoon die veel rijdt, laten we zeggen minimaal 30k km per jaar zou ik een duc, een monster, zeker afraden.
 
Er zijn Ducaties die kapot gaan, maar er zijn ook rijstkokers welke kapot gaan en zelf Japanse motor fietsen gaan wel eens kapot. Alleen als een Ducati kapot gaat is dit groot nieuws en terecht, want het is uiterst vervelend dat zo'n mooi stukje techniek even uitgeschakeld is. Daar leeft iedereen mee mee en dat brengt emoties net zich mee. Nu snap je gelijk waarom je nooit iets hoor over kapotte Japanse fietsen ;)

We kunnen hier natuurlijk eindeloos over discussiëren, maar ik heb nog niemand met cijfers zien komen. Wat voor de een een mooie betrouwbare fiets, kan voor een ander andere gevoelens opwekken.

Maar goed even ontopic, Ik rij nu een 900ss als eerste motor en dit bevalt prima en is erg goed te doen als "beginners" motor. Even wennen aan het blok en netjes boven de 3000rpm houden en niks aan de hand.
 
hallo motorforumfriends...

29 maart (allemaal duimen) moet ik mijn rijbewijs gaan doen.
nu zou ik graag een ducati monster willen hebben, maar is dit een goede beginmotor of niet.


grtzzzzzzzzzzzz :P :P

Gewoon slagen en Monster kopen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan