Beginmotor, suggesties?

Bun

Die hard MF'er
10 mei 2012
340
0
Veluwe
Hallo allen,

Misschien het zoveelste topic over beginmotor, excuses daarvoor, maar de overige topics zijn net niet op mijn wensen gericht.

Het volgende: ik ben momenteel aan het lessen en hoop eind augustus mijn rijbewijs te hebben. Nu hoef ik niet meteen een motor, die wil ik in de loop van de winter kopen.
Ik heb niet een erg groot budget voor m'n eerste motor, ben momenteel nog student.

Ik wil max. € 1.500 uitgeven als eerste motor. Welke opties heb ik? Momenteel ben ik erg gecharmeerd van een RF 600, ziet er redelijk modern uit voor het geld. Verder ben ik qua design van bijvoorbeeld een GSX-r 600 of een SRAD, sportief en lekker agressief.

Meer modellen te vinden in deze prijsklasse? Ik spaar intussen lekker door :)
 
Laatst bewerkt:
Een GPZ 500 S! (ook wel EX500 genoemd)
Lekker goedkoop, rijdt erg prettig (zeker om te beginnen) en niet al te duur in onderhoud. Ook nog redelijk veel 2e hands onderdelen voor te vinden mocht dat nodig zijn. En de tweede generatie (na 1994 geloof ik uit m'n hoofd) ziet er ook best nog wel redelijk uit. Zuinig ook, 1:20 - 1:25 moet zeker te doen zijn.
Ze klinken wel altijd wat rauw en lawaaiig, dat dan weer wel. :/

De GPZ was mijn eerste motor, dus ben wel iets bevooroordeeld O-) . Ik heb hem nog naast de Z750R erbij voor wanneer het regent e.d. Maar als ik dan weer even op de GPZ een rondje doe dan voelt het net een brommer joh. En dan kan ik het rijgedrag van de GPZ toch wel weer heel erg waarderen. Dat rijdt dan ook nog wel prettig! :]
 
R1 schijnt een leuke beginnersbrommertje te zíjn....

|(

wil je sport of tour of een combinatie daarvan?

Uiteindelijk een sport, als beginmotor maakt het me niet zo heel veel uit :)

VFR 750 :P sorry s-rad-rob kan t niet laten ;) :P
'

Haha, dat zal wel iets boven budget zijn! ;)

Een GPZ 500 S! (ook wel EX500 genoemd)
Lekker goedkoop, rijdt erg prettig (zeker om te beginnen) en niet al te duur in onderhoud. Ook nog redelijk veel 2e hands onderdelen voor te vinden mocht dat nodig zijn. En de tweede generatie (na 1994 geloof ik uit m'n hoofd) ziet er ook best nog wel redelijk uit. Zuinig ook, 1:20 - 1:25 moet zeker te doen zijn.
Ze klinken wel altijd wat rauw en lawaaiig, dat dan weer wel. :/

De GPZ was mijn eerste motor, dus ben wel iets bevooroordeeld O-) . Ik heb hem nog naast de Z750R erbij voor wanneer het regent e.d. Maar als ik dan weer even op de GPZ een rondje doe dan voelt het net een brommer joh. En dan kan ik het rijgedrag van de GPZ toch wel weer heel erg waarderen. Dat rijdt dan ook nog wel prettig! :]

Dat is inderdaad wel een leuk ding, houd ik even in de gaten! :)
Voorkeur gaat trouwens wel uit naar 600 cc :Y
 
CBR600F? Ik heb ook mijn rijbewijs nog niet, hoop die ook ergens eind augustus/september te hebben.

Heb is wat research gedaan en hoor dat dit ook een leuke beginnersfiets is. Ik heb dan ook vorige week een exemplaar gekocht. Dus ja, nou maar hopen dat alles waar is wat ze zeggen, maar ik maak me iig nergens druk om :P

Owja, en ik was voor 1400 euro klaar, dus het is te doen :)
 
CBR600F? Ik heb ook mijn rijbewijs nog niet, hoop die ook ergens eind augustus/september te hebben.

Heb is wat research gedaan en hoor dat dit ook een leuke beginnersfiets is. Ik heb dan ook vorige week een exemplaar gekocht. Dus ja, nou maar hopen dat alles waar is wat ze zeggen, maar ik maak me iig nergens druk om :P

Owja, en ik was voor 1400 euro klaar, dus het is te doen :)

Kijk, dat is bemoedigend :)

Pak, laarzen enzo heb ik allemaal al, dat scheelt!
Succes met lessen ;)
 
Die vind ik absoluut tof, hier heb ik inderdaad naar zitten kijken!
maar 25% van de prijs af betwijfel ik .. :)

Dankje voor de suggestie :)


ik durf te wedden dat je dat lukt

want de motor handel ligt op zn gat

heb geduld :)
 
Mijn motor stond ook te koop van 1500, uiteindelijk 1400 voor betaald met slot, tanktas, paddockstand, lader en afdekzeil. Die spullen kosten ook allemaal geld, dus er zit vaak best wat onderhandelingsruimte in :)

Mijn edit gezien van mijn vorige bericht, heb ff die advertentie voor je opgezocht :)
 
Laatst bewerkt:
De mijne stond te koop voor 4000,- en heb m mee genomen voor 3500,- met halfjaar garantie :)
 
rf 600, gsx 600f, cbr 600f zijn allemaal leuke beginners fietsen.
Ik vind de rf ook een hele mooie.
Dit zou mijn keus zijn.
 
Hoe zit dat in België dan?


rijbewijs halen?

2 mogelijkheden ofwel 6 uur les volgen + jaar met L op de baan
ofwel 8u les volgen, examen afleggen en indien geslaagd, onbeperkt de baan op (of begrensd op 25kw als je nog een broekie bent :+)

niet zo n doorgedreven opleiding als jullie dus, leuk want pak sneller en goedkoper, maar ook minder leuk, zijn pak minder goed voorbereid om baan op te mogen he
 
Ja, dat is wel makkelijker daar ja, alles heeft zijn voors en tegens zoals jij al beschrijft..

Heb mijn halve leven gespaard, rijbewijs B gehaald, motor gekocht, nu bezig met rijbewijs A, spaargeld voor een groot deel op.. Maar ga ook binnenkort afstuderen, dus dan ga ik ook weer verdienen als het goed is. Ik reken mezelf niet rijk, maar de financieën zijn wel precies goed gepland zo.. :P haha
 
Ja, dat is wel makkelijker daar ja, alles heeft zijn voors en tegens zoals jij al beschrijft..

Heb mijn halve leven gespaard, rijbewijs B gehaald, motor gekocht, nu bezig met rijbewijs A, spaargeld voor een groot deel op.. Maar ga ook binnenkort afstuderen, dus dan ga ik ook weer verdienen als het goed is. Ik reken mezelf niet rijk, maar de financieën zijn wel precies goed gepland zo.. :P haha

je hebt er dan de nodige moeite voor gedaan en goed gepland, dan is het je ook gegund he :Y

bij mij liep het beetje anders, wegens benzinneprijzen vond ik t goed idee men auto in te ruilen voor een 125cc scooter (kan in belgie met b rijbewijs)

ma vond da eigenlijk zo leuk da ik paar weken later me inschreef voor men a rijbewijs,
nu heb ik men papieren wel ma zijn de centen op dus ik mag eerst even sparen en dan ruil ik die scoot zsm in voor iets serieuser :+
 
Nja, motorrijbewijs was niet gepland hoor.. Wou dat al tijdens autorijden, maar nooit van gekomen. Maar mijn collega racet motor, dus begon toen wel een beetje te knagen... Dus toen maar begonnen.. En toen voor de grap is op MP gekeken naar die motor, en van het een kwam het ander... O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan