Beginmotor

David90

Rookie
21 okt 2018
10
3
Hallo mensen ik wil voor het eerst een motor gaan kopen. Nu heb ik zelf proef gereden op yamaha r1. Was wel fijne motor aleen iets te snel nu wou ik kijken naar een honda cbr 600rr of een 1000rr van 2004 2005 maar de motor moet volgas kunnen zonder dat die mij een wheelie maakt. Niet dat ik.iemand ben die.over de 250 rijd.maar hard op.trekken is altijd wel een.keer mooi om te doen. Weten juli zo of je met een 600 of een 1000rr ook.vol gas kunt van uit zijn 2
 
Ook leuk ja maar wel wel iets meer geld te besteden ga je maar ergens anders druk om maken dan mijn typ gedrag. Lijkt mij beter wat heeft typ gedrag nu te maken met motor rijden. Oja heel veel ze vragen je ook bij het kopen als ik ook spel fouten maak. Dat is ook zo als het voor mij beter was om op een 300 te gaan stappen. Om dat ik niet vertrouwd ben op een motor. Dan was ik.wel voor die r1 gegaan maar nee die was me te snel ik heb een zoontje thuis dus heb daar geen belang bij daarom zoek ik.iets wat minder snel is heb gisteren avond gereden op een r6 2017 die beviel me wel super abs en je kunt veilig een keer op de gas gaan als je wil hou jij die 300 maar als je er niet af kunt komen of geef em maar aan je vrouw
 
Tsjah, die dingen gebeuren wel eens. Laat je vooral niet ontmoedigen en ga er voor.
Onthoud dat jij je eigen beperkingen beter kent dan wij. Zeker met ABS, het optrekken gaat daarmee nooit gepaard met een wheelie. Die moet je nog leren. Net als een leren pak je de motor ook op doordeweekse zondagen heb je minder nu de herfst en daarna de wintertenen kunnen gaan opspelen.

Je kan het!
 
Ik zou voor de 600 gaan, niet alleen ivm een voorwiel dat eventueel omhoog komt, maar ook voor het accelereren de bocht uit. Met een 600 kun je veel lomper doen, met een 1000 ben je sneller de achterkant kwijt als je dezelfde hoeveelheid gas geeft.

Moderne motoren hebben vaak wheelie control en traction control, kan ook interessant zijn om wat meer over te lezen.
 
Menig 125 trek je achterover... Ik heb met stevig optrekken nog nooit een wheelie gemaakt , met een opgevoerde FZR1000, die is laag en lang. Tot ik laatst op de snelweg het gas helemaal opendraaide, bij 8000 RPM was in 3 het voorwiel niet aan de grond te houden. 't is toch je rechterhand...
 
Hallo mensen ik wil voor het eerst een motor gaan kopen. Nu heb ik zelf proef gereden op yamaha r1. Was wel fijne motor aleen iets te snel nu wou ik kijken naar een honda cbr 600rr of een 1000rr van 2004 2005 maar de motor moet volgas kunnen zonder dat die mij een wheelie maakt. Niet dat ik.iemand ben die.over de 250 rijd.maar hard op.trekken is altijd wel een.keer mooi om te doen. Weten juli zo of je met een 600 of een 1000rr ook.vol gas kunt van uit zijn 2

laat je niet gek maken door de reacties hier....
ga gewoon voor het meeste vermogen wat je budget toelaat.
een cbr1000rr is een prima keuze maar probeer dan 1 uit de 08-2016 serie te vinden..
daar kan je prima volgas mee optrekken....zeker als je er voor een paar tientjes een hrc snelgas handvat op schroeft....
een kleiner fietsje zou ik niet doen, krijg je toch alleen maar spijt van en laten we eerlijk wezen.....het is ook enkel een hoop gekrijs en weinig snelheid....
daarbij trekken ze over het algemeen onder de 7-8000 toeren als een ouwe krant.....zonde van het geld.
een zware is je ware.....en je leert ook sneller en beter rijden......
 
Als je abrupt je handle vol open trekt dan gaat bij bijna iedere fiets 't voorwiel omhoog (of 't achterwiel schuift weg :X).
Ik zou een bromfiets kopen... (of je pols in bedwang houden, da's misschien beter).
 
Weet je wat het mooie is van een gashendel? Die kun je gedoseerd bedienen.

In jouw geval kun je beter een aan/uit schakelaar aan je gasklep koppelen in die op je stuur zetten.
 
Ik zou van je budget dan vast zo'n €3000 afhouden voor je uitvaart als je op zo'n manier motor wilt rijden. Dan zadel je je vrouw/vriendin en je zoontje niet op met dikke lasten naast het verdriet.
 
Moet wel zeggen dat je met een 300'tje (in ieder geval een Versys-X 300) het gas aardig open kunt draaien zonder problemen. Was na het rijden op zo'n ding weer even wennen aan de gasreactie van de ZRX. _O-
Zelfde voor een lichte cruiser. Die krijg je ook niet zomaar de lucht in. Na anderhalf á twee jaar op een Vulcan 800 had ik bij een proefrit op een Fazer 600 m'n eerste wheely te pakken. Was toch best ff schrikken. :P
 
Hallo mensen,

Ik wil voor het eerst een motor gaan kopen. Nu heb ik al proef gereden op Yamaha R1. Ik vond dat een fijne motor maar te snel.
Ik wilde nu nog gaan kijken naar een van de volgende motoren:
  • Honda CBR 600RR 2004-2005
  • Honda CBR 1000RR 2004-2005
Ik vind het leuk om snel op te trekken, maar vind het als beginnend rijder nogal spannend als het voorwiel zomaar omhoog komt, dus eigenlijk ben ik op zoek naar een motor waarbij dat niet gebeurd.
Hoe zit dat bij de bovengenoemde motoren?

Netjes geschreven stukje. Goed leesbaar :t
 
Het is al gelukt. Ik heb vandaag ook nog gereden op r6 en wil prima vol gas. Aleen je moet dan wel goed onder de kuip kruipen. Had en aleen 220 voor was me had zat. Dan wel op een weg waar het kan en je.zelf dood rijden valt wel mee als je verstand hebt. Heb ook wel auto ervaring corvette c7 die aan de achter kant uitbreekt van af de 100 dus ieder voor zich
 
Kijk maar op youtube maar dat doet er verder niet toe. Helemaal in het begin gaf ik aan dat ik een r1 iets te vel was. Nu heb ik een r6 gekocht van 2017 en die rijd prima aleen nog even wennen hij is wel beter te besturen dan een r1 iets kleiner maar snel zat. Dus topic op gelost
 
Terug
Bovenaan Onderaan