Beginmotor

Kijk maar op youtube maar dat doet er verder niet toe. Helemaal in het begin gaf ik aan dat ik een r1 iets te vel was. Nu heb ik een r6 gekocht van 2017 en die rijd prima aleen nog even wennen hij is wel beter te besturen dan een r1 iets kleiner maar snel zat. Dus topic op gelost


Foto!!!
 
Dood.rijden is onzin volgas. Gaat iedereen wel is een keer maak je mij niet wijs. Maar weet.donders goed wat ik doe en waar ik het doe. Of wil.je zeggen dat jij zo goed bent blijkbaar wel. En ja ik gebruik mij verstand je gaat tog ook geen m5 kopen en zeggen ik geef nooit een keer vol gas.
 
Iedereen gaat wel eens volgas.

Maar om een motor uit te kiezen waarbij je "zonder problemen" volgas kunt rijden is gewoon onzin. Je kunt ook prima een R1 kopen en het gas 3 kwart open trekken als je dat voldoende vind? Waarom moet en zal je perse volgas moeten rijden?
 
Dood.rijden is onzin volgas. Gaat iedereen wel is een keer maak je mij niet wijs. Maar weet.donders goed wat ik doe en waar ik het doe. Of wil.je zeggen dat jij zo goed bent blijkbaar wel. En ja ik gebruik mij verstand je gaat tog ook geen m5 kopen en zeggen ik geef nooit een keer vol gas.

Ik denk dat het goed is dat je je realiseert dat er hier een hoop ervaren motorrijders zijn, die het vreemd vinden dat je met jou criteria een motor zoekt of hierover advies vraagt.
Ik vind het in ieder geval vreemd dat je hierop specifiek een motor uit lijkt te kiezen. Waarschijnlijk bedoel je het niet eens zo en heb je meer criteria, maar deze staat nu in de schijnwerpers.

Op zich gebruik je je verstand door niet een 200+pk beest te kopen, aan de andere kant geef je aan mij het signaal af dat je jezelf niet toevertrouwd aan een 'wheelie machine'.
Ik zou de comments over je ervaring met snelle auto's niet verder uitbreiden, want je zit op een motorforum en je vergelijkt appels met peren.

In ieder geval gefelciteerd met je verstandige keuze! Plannen om trackdays te gaan doen? Misschien komen we elkaar wel tegen :)
 
Zou zeker leuk zijn aleen ben te bang om mijn motor schade aan te brengen. Heeft me veel van me spaar geld gekost dus ben daar iets te zuinig voor
 
Zou zeker leuk zijn aleen ben te bang om mijn motor schade aan te brengen. Heeft me veel van me spaar geld gekost dus ben daar iets te zuinig voor
Je hebt een R6 gekocht uit 2017. Dus best wat geld aan uitgegeven! En nu heb je een motor waar je kennelijk een klein beetje bang voor bent. Je rijdt er gespannen op omdat je niet wilt vallen. Dat vind ik nou zonde.

Iedereen gaat wel eens volgas.

Maar om een motor uit te kiezen waarbij je "zonder problemen" volgas kunt rijden is gewoon onzin. Je kunt ook prima een R1 kopen en het gas 3 kwart open trekken als je dat voldoende vind? Waarom moet en zal je perse volgas moeten rijden?
Als volgas rijden het doel is, was het advies voor een 300cc zo gek nog niet. 🤔
 
Snap ik wel, maar wel zonde! Is zoooo vet.

Ben twee keer onderuit gegaan in mn motor carrière, waarvan twee keer op de openbare weg, op het circuit is het me gelukkig nog bespaard gebleven.
In een groep rijden met een marshall lijkt me redelijk veilig. Kun je mooi volgas zonder wheelies te maken!
Men zegt wel eens: vaak ben je te bang.
 
Hallo mensen ik wil voor het eerst een motor gaan kopen. Nu heb ik zelf proef gereden op yamaha r1. Was wel fijne motor aleen iets te snel nu wou ik kijken naar een honda cbr 600rr of een 1000rr van 2004 2005 maar de motor moet volgas kunnen zonder dat die mij een wheelie maakt. Niet dat ik.iemand ben die.over de 250 rijd.maar hard op.trekken is altijd wel een.keer mooi om te doen. Weten juli zo of je met een 600 of een 1000rr ook.vol gas kunt van uit zijn 2
Wat je in jouw posts allemaal aan het uitkramen bent was het mss beter geweest om eerst een licht fietsje te kopen tot je volwassen bent.
Helemaal foute instelling die je toont. Hierboven al gemeld over de rouwadvertentie die binnenkort geplaatst gaat worden.
Nu je die R6 eenmaal hebt zou ik zeggen: Doe voorzichtig!

Ik ken een een jonge gast die rondjakkerde op ook een R6. (A2)
Op een recht stuk dijk frontaal op een auto geklapt. Hoe het heeft kunnen gebeuren zal altijd wel raadsel blijven.
Nu na enkele jaren revalidatie de rest van zijn leven in een woonzorg-huis.
Werk kwijt, vriendin pleite, nu veel zorg nodig. Toekomst naar de kloten!!!
Zijn R6 is een stukje korter geworden...................

Mijn Blackbird kan mss ook wel 300. Dat is niet iets wat je iedere dag gaat proberen, en is zeker niet iets om trots op te zijn.
Het is gewoon een kwestie van je rechter-pols weten te beheersen!!

Succes met je R6-brommerd!
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet dat er geen moderator iets zegt van dit soort opmerkingen.

Waarom schrijf je dit op het internet?

Waarheid is hard he?

En ik schrijf dit op het internet bij gebrek aan een 'lief dagboek', maar vooral omdat ik dat dacht, we in een land woon waar ik dingen mag zeggen en iedereen een keertje dood gaat. En dan exact hetzelfde doet, namelijk zijn bijdrage leveren aan de uitvaartbranche, misschien eindigt in een ander mens als orgaandonor en als ie gestorven is op de weg op de motor de schadebranche werkgelegenheid biedt. Niet omdat ik de verwachtig had een SJW'er te treffen om daarmee in discussie te gaan.

Een moderator moet alvorens ie een bericht verwijderd,wel eerst de tijd hebben om het bericht te lezen. Zolang geleden is dat bericht niet geplaatst, dus geef ze even de kans om ernaar te kijken.
 
Ook goed voor de papieren media trouwens. Een rouwadvertentie is best kostbaar en met dalende oplages is zo'n advertentie dus best wenselijk.
Is weer eens wat anders dan de advertenties voor vliegreizen ten tijde van de huidige aangeprate klimaatcrisis.
 
Ik snap niet dat er geen moderator iets zegt van dit soort opmerkingen.

Waarom schrijf je dit op het internet?

Het zijn toch feiten? Is gewoon de wereld zoals hij is. Zou niet weten waarom iemand dit niet zou mogen zeggen? :?
 
Rij gewoon de eerste tijd voorzichtig totdat je de motor gaat kennen,verder blijft motorrijden een risicovolle hobby
en hoe harder je rijd des te groter de kans is dat er wat gebeurd,ga er altijd vanuit dat automobilisten je niet zien,
haal geen auto,s in bij kruispunten want er zijn genoeg mensen die vergeten zijn dat ze een knipperlicht op de auto hebben zitten,
verder zou ik je absoluut aanraden een VRO cursus te volgen,het zal je misschien nog een keer het vege lijf redden.
 
Op elke motor kun je wel dood als je maar genoeg snelheid hebt. Ja en ik durf niet vol gas op mijn r6 van uit zijn 1 en durf niet op het circuit. Wat heb ik dan aan een r6 hij rijd goed en voet gewoon goed aan dus blijkt hier dan uit dat ik me zelf dood ga rijden. Vind ik niet te minste. En ja een r1 2017 is gewoon veel te snel ja. En een cbr 600rr vind ik niet langzaam maar voelt niet goed aan bij mij. Maar ik hou er over op dit heeft tog geen zin. Denk dat er hier wel anderen zijn die graag dood willen. Die zeggen waarom koop je een r6 als je niet volgas durft heb ik nog wat spaning altijd leuk.
 
Op elke motor kun je wel dood als je maar genoeg snelheid hebt. Ja en ik durf niet vol gas op mijn r6 van uit zijn 1 en durf niet op het circuit. Wat heb ik dan aan een r6 hij rijd goed en voet gewoon goed aan dus blijkt hier dan uit dat ik me zelf dood ga rijden. Vind ik niet te minste. En ja een r1 2017 is gewoon veel te snel ja. En een cbr 600rr vind ik niet langzaam maar voelt niet goed aan bij mij. Maar ik hou er over op dit heeft tog geen zin. Denk dat er hier wel anderen zijn die graag dood willen. Die zeggen waarom koop je een r6 als je niet volgas durft heb ik nog wat spaning altijd leuk.
Veel plezier met je aankoop man. Alles went in het begin trek je hem voorzichtig open maar na een aantal mooie ritten merk je al snel dat je steeds harder kan. Ik heb als 1e motor een z1000 gekocht veel "zogenaamde" ervaren motorrijders raade mij dit af het zou teveel vermogen zijn nu 14000km verder denk ik ach ja voor sommige misschien wel voor mij was het een goede keuze.
 
R6 zijn zeer mooie fietsen, veel plezier ermee in ieder geval.

Ik kreeg ook alleen maar commentaar, dat ik gelijk een CBR900RR kocht.
En waarom ik niet op een 600cc of lager kon starten..

Ik ben nog steeds doodsbenauwd op dat kreng.. Maar denk dat je de eerste tijd gewoon je motor moet leren kennen..
Hoe de motor op van alles en nog wat reageert en vooral aan de bestuurder

Gelukkig ben ik meer van het knutselen, dus Betzi staat meer stil, dan dat ze rijd.... Maar als ze dan rijdt... oh man... Wat heerlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan