Beginnen bij het begin..

A

Anoniempje3

Guest
let me introduce myself :)

dat allereerst ff vooraf, hoef k hier minder te typen.

Ik heb dus 1 mei mn B-rijbewijs gehaald.
Nu uiteraard voor de A, dan nog wel in de lichte versie maar dat maakt niet uit.
Ben van kleins afaan altijd al helemaal weg geweest van motoren, vast zoals velen van jullie :)
Alleen nu de vraag, wat is nou een leuke ideale motor om op te stappen?
deze vraag komt wel vaker voorbij, maar ik zie zoveel reacties, maar niet echt met goeie motivaties erbij.
kleding is ook een punt, waar moet ik aan denken?
Iets kopen op de toekomst? wil graag richting superpsort gaan.
maar eerst rustig aan leren rijden, budget is niet zo groot, maar kom maar met leuke reacties, heb hier&daar wel het eea zien staan voor ongeveer 2000€
ik heb ook vaak gehoord dat de motoren in duitsland goedkoper zijn...
iemand nog sites zoals motoroccasion in duitsland dan?
niet direct beginnen over invoerrechten etc...daar ben k mijzelf ook wel bewust van, maar wil het gewoon es ff zelf allemaal vergelijken.
of misschien is hier wel iemand die n motor heeft geimporteerd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ZXR400
Dé beginnersfiets! Ook in 25kw verkrijgbaar

fotosoep_poging_1.jpg
 
Kleding is belangrijkste..vooral met oog op de nieuwe regels (check ff op freaks staat een heel artikel gemaakt door Harley) *D
Bij je kleding moet je vooral denken aan hoe je straks gaat rijden..
Wil je sportief of meer toerderig (leer/textiel) :?
Als je nog ff de tijd hebt is de motorbeurs in de jaarbeurs utrecht wel goed om ideeen op te doen (februari)
Over je motor...hmm als je een goede rijinstructeur hebt (tuurlijk) zou ik het vragen aan hem na een paar lessen, ze zien je rijstijl en schatten heel goed in wat voor soort rijder je bent. En kunnen advies geven qua lengte houding etc.
:)
suc6
 
Sja...


Ik rijd nu al een tijdje op deze F.... Rijdt goed, en is ook wel wendbaar. Vriend van me heeft een GSX 600R 25 kw. Wereld van verschil. maar op lange afstanden rijdt de F weer lekkerder.

Kleding... koop sowieso een pak.

Prijs.merk is verschillend. Pas es wat en kijk wat lekker zit...
 
Hoi Firebird,

Ik ben zelf aan het kijken naar een motor die ook goed bij mij zou passen, ik wil ook de kan van sport/supersport op.
Ik kan me alleen maar aanlsuiten bij bovenstaande tips. Koop een 400cc (dat is voor mij al behoorlijk zeker) en mijn voorkeur gaat uit naar de VFR400 NC30 in 25 KW. Maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

Koop vooral geen motor met een grotere cylinderinhoud, je moet 25 KW dus aan een grotere motor heb je niks, hij is alleen maar logger en trager vanwege het extra gewicht, terwijl je een gelijk vermogen hebt.

Groeten,

Peter.
 
gaan we weer... :)
licht van gewicht, toer of (liever) sport, dan pas leer je
motorrijden! dat rijbewijs zegt niets.
het verschil in snelheid met bv. een auto is veel groter dan je denkt,
je gaat pertinent een keer de fout in!
voorbeelden:
susuki gs 500
honda cb1
suzuki sv650
rij eerst eens minimaal 25.000 km, ga de bergen in!
ardennen, duitsland.
kies daarna pas een supersport, en je zal een prachtig motorleven
tegemoed gaan!
veel plezier. :]
 
Ik weet niet hoe oud je bent, maar je zal wel nog geen 21 zijn. Ik ben ook net begonnen met motorrijden en ik heb een GSXR750 gekocht. Veel zullen het er niet mee eens zijn, ik ben van mening dat je iets moet kopen wat je mooi vind. Ik kan me toch wel beheersen, heb geen zin om met mijn tanden over het asfalt te gaan.

Kleding is iig wel belangrijk! Koop een goed leren pak, als je wel gaat...
 
Ik kan je ook een tip geven : probeer zoveel mogelijk te lezen op dit forum over onderwerpen (zoeken) die jouw intresse hebben. (soort motor ,importeren,25kw,enz)
Lees ze ! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan