Beginnen met circuit racen.. vragen..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revenant

Die hard MF'er
14 feb 2004
645
0
Deventer
Geachte racers....

Besmet door het virus en een oplopende sponsoring van het CJIB B| hebben mij doen besluiten om mijn racerij naar het circuit te verleggen.

Echter aangezien ik een enorme NOOB ben op dat gebied '( hoop ik dat jullie de volgende vragen kunnen beantwoorden.

Wat moet ik er voor doen om met enige regelmaat wedstrijdjes te kunnen gaan rijden? (toms??) :]
Wat is TOMS precies??

Waar moet ik rekening mee houden (uitlaat, banden ed..) :?

Wil eind dit jaar een ZX636 :} kopen... maar aangezien dit geen "echte" 600CC motor is vraag ik me af of dat nou wel zo slim is... mischien is een zx6rr :9 een beter idee? :?

Moet je voor het racen een dedicated circuit machine hebben, of is het als amateur genoeg om met je wegracer te rijden?

Alvast bedankt!
 
Zoveel stoere verhalen en dan niemand die wat antwoorden heeft? :?
Hmmm... make's you wonder... 8-)
 
Misschien kan ik je een beetje op weg helpen (mijn vriend racet namelijk :) )...

De TOMS is een speciale cursus die gericht is op circuitrijden.
Een beetje a la VRO 3 zeg maar. Als je één van deze twee cursussen goed aflegt, kun je met het certificaat een racelicentie (C) aanvragen bij de KNMV. Hiermee kun je dan meedoen aan bijvoorbeeld de Zomer Avond Competitie.
Info over deze cursussen vind je op www.motorxtra.nl of www.knmv.nl

Bij de ZAC zie je zowel mensen met een straatmotor als racers. Voordeel van de straatmotor is dat je er ook nog de normale weg op kunt. Heb je een racer (zonder kenteken) scheelt het je wel weer wegenbelasting en verzekering etc. Even afwegen dus.

Los daarvan kun je natuurlijk circuitdagen gaan doen, dan kun je vrij rijden.

Hoop dat je hiermee al wat verder komt. MFers: correct me if I'm wrong!
 
Laatst bewerkt:
Owja, wat de uitlaat en banden betreft: voor de meeste circuits geldt een maximaal aantal Db wat je mag produceren (95 dacht ik?), als je de originele uitlaat op hebt zitten, is het goed.

Ehmm... banden... mijn vriend rijdt met droog weer op supercorsa's, die worden door heel veel mensen gebruikt. Met nat weer Evo Corsa's geloof ik (again, correct me if I'm wrong).

Je kunt eerst met je straatmotor proberen hoe het bevalt. Blijk je het nou helemaal geweldig te vinden, kun je altijd nog kijken naar een racer, of je eigen motor ombouwen naar een racer.

Heb zelf ook de ambitie om ooit het circuit op te gaan, maar mijn motortje en mijn skills zijn daar nog niet goed genoeg voor. Wie weet in de toekomst...
 
toms is cursus om je licentie te halen om te mogen deelnemen aan de zomer avond competitie.

je mag hier deelnemen met een weg motor of circuitmotor...met wat voor type e.d. maakt niet uit...6rr of 1000 of 636...

maar heb je eerst wel is een paar circuit trainingen gedaan zoals crt op assen, of op zandvoort bijv. een motorsportlifestyle cmt training?

en wat zijn je tijden e.d.?

ik heb het nou al een paar keer gezien, dat mensen die beginnen met racen op circuits, die amper normaal kunnen rijden...laat staan circuit-racen kunnen...

en dat kan gevaarlijke situaties met zich mee brengen....hard rechtdoor kunnen we allemaal...maarja..dan komt die bocht he? ;)
 
ik heb het nou al een paar keer gezien, dat mensen die beginnen met racen op circuits, die amper normaal kunnen rijden...laat staan circuit-racen kunnen...

en dat kan gevaarlijke situaties met zich mee brengen....hard rechtdoor kunnen we allemaal...maarja..dan komt die bocht he? ;)
[/quote]


ik zeg niks :+
 
|( :+ al doende leert men...

Was trouwens niet van plan om gelijk aan wedstrijden mee te doen.
Eerst toms EN VRO 3 daarna wat vrij rijden en pas daarna wedstrijden gaan doen.

Echter voordat ik overal hals over kop aan begin wil ik goed ingelicht zijn.

@mosselman... heb gezocht.. na 243 pagina's gelezen te hebben waren er nog steeds vragen waar ik geen antwoord op had.

Tnks voor de info! :}
 
|( :+ al doende leert men...

Was trouwens niet van plan om gelijk aan wedstrijden mee te doen.
Eerst toms EN VRO 3 daarna wat vrij rijden en pas daarna wedstrijden gaan doen.

Echter voordat ik overal hals over kop aan begin wil ik goed ingelicht zijn.

@mosselman... heb gezocht.. na 243 pagina's gelezen te hebben waren er nog steeds vragen waar ik geen antwoord op had.

Tnks voor de info! :}

:^

Heb de toms cursus gedaan en ongelovelijk veel geleerd. Nu nog verder oefenen op open circuit dagen... en dan wil ik toch echt zac gaan rijden!!!!!!! :9~ !!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan