beginnen met circuitrijden

Dat "voldoende middelen" moet uiteraard ook in perspectief. Ja, met een paar tientjes ben je er niet, maar in belgie kun je voor dik 100 euro een dag met je straatfiets lekker rondjes sturen. Je hoeft toch niet meteen met een aparte circuitmotor met slicks, extra overal, extra helm en camper te beginnen?

(Op die camper na heb ik dat nu wel, maar voorheen heb ik ook een paar keer lol gehad zonder de extra's)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen oprit enkel een grote achtertuin en dan moet die door de steeg en door de poort.

Indien het een handige aanhanger is wordt dan nog een opgave. Nu bestaan die wel heb ik gezien.
Daarnaast ben ik er nog niet over uit hoe ik dat ga doen tijdens een circuitdag. De dag van te voren de motor opladen kan dan niet dus dan moet ik dat om 04.30 uur smorgens doen. Ik ben geen held in de ochtend dus mehhhhh. :Z

My first world problems. :')
Linksom of rechtsom heb je iets nodig uiteindelijk. Een aanhanger of bus. Elke keer huren is zonde van het geld en zelf elke keer naar het circuit rijden houdt ook op een gegeven moment op om de redenen die jij hebt aangekaart.


Nou TS. Eat your hearth out met al deze dilemma's.
Dacht je dat jij een dilemma had. _O- _O- :W

Iedereen is het wel over eens dat het een leuke bezigheidstherapie is! :]
Ik heb van de week zo'n licht aanhangertje gekocht. Die staat nu op zn kant bij mn ouders in de garage. Mijn motor staat ook daar, en ik heb geen auto dus moet die van mn pa lenen. Nu ga ik Maandag rijden, dan zijn mijn ouders net op vakantie. Dus kan ik alsnog een busje huren |(
@TS je kan eerst nog een paar keer op je straatfiets gaan toch? In de tussentijd lekker rond blijven kijken voor een mooie complete circuitbike.
 
Je kan het zo duur maken als je wilt, maar geld kost het altijd...

Nadat ik na een aantal keer met mijn straatfiets op het circuit gereden heb, heb ik een ouwe Fireblade erbij gekocht, in circuittrim.
Ook ik wilde niet het risico lopen om mijn SP op het circuit plat te rijden.
Met die Fireblade kan ik, met mijn snelheid, nog jaren vooruit.

Wanneer je nog niet het maximum van de motor hebt bereikt, hoef je ook niet direct te investeren in dure upgrades.
Dure remmen, op maat gemaakte vering, elke trackday nieuwe slicks e.d. klinkt leuk, maar wanneer je de snelheid nog niet hebt, is het i.m.o. nog niet nodig.
Besteed dat geld maar in extra tracktime, daar ga je sneller van worden.
 
Bedankt voor jullie input.
En als ik mijn R1 nou uitrust met circuit kuipen. Zou dat de kosten bij een crash wat drukken?
Of blijft het dan toch echt goedkoper/verstandiger om een oudere motor te halen?

Been there, done that.

Niet aan te raden. :N

Ook met racekuipen kan er een hoop stuk gaan wat je liever niet kapot wil hebben.

Ik zou kijken naar een goedkope circuit motor erbij als je daar plaats voor hebt.
 
8<
2004 had ik een splinternieuwe motor voor de weg en ook bedacht te gaan circuitrijden. Destijds oudere Fireblade gekocht met basis spul erop om niet een fiets van 13.000 onverzekerd op een hoop te rijden.
Ik las toevallig dat dat mogelijk gaat veranderen. :X |(
Europees voorstel verplichte verzekering bedreigt alle motorsport

Indien het een handige aanhanger is wordt dan nog een opgave. Nu bestaan die wel heb ik gezien.
Daarnaast ben ik er nog niet over uit hoe ik dat ga doen tijdens een circuitdag. De dag van te voren de motor opladen kan dan niet dus dan moet ik dat om 04.30 uur smorgens doen. Ik ben geen held in de ochtend dus mehhhhh. :Z
Is een opvouwbare trailer wat voor je? Ik heb een motolug. Motolug Nederland uw dealer voor uw Motolug aanhanger. - Motolug Nederland
Nieuw wel vreselijk duur, ik heb een geschikte tweedehands gevonden.
Foldy car is een ander merk, met 't zelfde idee.

Enne, (achterlijk) vroeg opstaan voor een circuitdag hoort erbij, heb ik al wel ondervonden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan