Beginnen met een 700 CC

Tango

Rookie
23 jul 2004
3
0
Posterholt,
Zijn er mensen die hun ervaringen willen delen met een 700 CC chopper?

Ik wil mijn eerste motor beginnen met een 700 CC, maar ik wil van iedereen advies, de voor- en nadelen horen over de volgende types en jaartallen enzo. Ik sta open voor alles, want ik wil van alle kanten advies horen zodat ik een goede keuze kan maken.

- Honda VF 700/750, VT 700/750 Shadow
- Kawasaki VN 700
- Suzuki VS 700/750 Intruder
- Yamaha XV 700/750 Virago

Ik ben op zoek naar informatie over de verschillende merken, typen en eigenlijk alles wat maar noemenswaardig is!...

:]
 
Ik kan je alleen informatie geven over de Virago;
de 750 is gewoon een goede bike. Niet te zwaar voor een beginner, niet te licht zodat het je pret zou bederven. Gewoon een eerlijke en leuke bike, hoewel veel mensen wel zitten te zeuren dat het een wijvenfiets zou zijn. Ze zitten heerlijk, je zit in een perfekte houding en ze trekken lekker op. In de bochten zijn ze ook fijn.
 
Zelf heb ik een Honda Magna Vf 750 C gehad als eerste motor. Ik had al een aantal jaren mijn rijbewijs, maar een eigen motor kwam er niet van. De Magna is een supermotor. Veel vermogen en heerlijke zit. Telkens als ik er mee reed, had ik wel het gevoel dat ik iets miste, maar dat is puur persoonlijk. Mijn smaak ging altijd al uit naar de wat sportievere motoren, maar omdat ik snel last heb van mijn nek, dacht ik er beter aan te doen om een chopper te kopen. Tot ik in februari van dit jaar een Honda VFR 750 F kocht. Dat was het! Dat miste ik! Lekker vlot door de bochten, een andere houding tijdens het rijden en nog een beetje meer vermogen! 8-) Dan maar wat meer last van mijn nek, maar als je net zoals ik, van een beetje doorrijden houdt, dan moet je even goed nadenken wat je wilt. Om heerlijk te toeren is een chopper prima geschikt.
 
ik rij met een VZ800 shopper 'suzuki'
is bijna net hetzelfde...
rijd zalig, is volop genieten.
Gewoon doen, ga op uw gevoel af.
 
Zijn er mensen die hun ervaringen willen delen met een 700 CC chopper?

Ik wil mijn eerste motor beginnen met een 700 CC, maar ik wil van iedereen advies, de voor- en nadelen horen over de volgende types en jaartallen enzo. Ik sta open voor alles, want ik wil van alle kanten advies horen zodat ik een goede keuze kan maken.

- Honda VF 700/750, VT 700/750 Shadow
- Kawasaki VN 700
- Suzuki VS 700/750 Intruder
- Yamaha XV 700/750 Virago

Ik ben op zoek naar informatie over de verschillende merken, typen en eigenlijk alles wat maar noemenswaardig is!...

:]

Ten eerste gefeliciteerd met het behalen van je theorie :)

Ik zelf rijdt een Suzuki Intruder VS 700, deze kan ik je zeker aanraden.
Heeft een hoop koppel dus trekt lekker vlot op en door.
Topsnelheid is ongeveer 170 km/h, maar geloof me....zonder schermpje is dat echt veel te hard :) , dus dat zal je waarschijnlijk toch nooit rijden dan.
Wil je wel deze snelheden rijden dan zou ik niet voor een choppermodel gaan.

Succes met de keuze en je VB en VD examen!

Grtz. Insanity
 
De Kawa en de Virago kost je het meeste geld als je na een jaar wat anders wil
De Trudy is erg waardevast en de Honda ook
Virago wordt je echt heel moeilijk weer kwijt
 
DAAR heb je gelijk in! Mijn 1100cc Virago kostte me 4 mille en na een jaar kon ik er maar 2 mille voor terug vangen. :(
 
Ten eerste gefeliciteerd met het behalen van je theorie :)

Ik zelf rijdt een Suzuki Intruder VS 700, deze kan ik je zeker aanraden.
Heeft een hoop koppel dus trekt lekker vlot op en door.
Topsnelheid is ongeveer 170 km/h, maar geloof me....zonder schermpje is dat echt veel te hard :) , dus dat zal je waarschijnlijk toch nooit rijden dan.
Wil je wel deze snelheden rijden dan zou ik niet voor een choppermodel gaan.

Succes met de keuze en je VB en VD examen!

Grtz. Insanity

^^^^ with stupid
 
Heb een VT750 gehad uit 1985. Deze motor heeft eigenlijk geen nadelen. Is technisch hoogstandje voor die tijd. Heeft zelfstellende kleppen, SLipkoppeling. Zodat je niet op je bek gaat als je te snel terugschakeld. Idiot-proof dus. Als ik dan toch nadelen moet noemen. Te hoge aanschafprijs en als je met het standaard uiterlijk niet tevreden bent moet je zelf een boel doen. Aftermarket spullen zijn er eigenlijk niet of nauwelijks. Heb momenteel een xv920 die compleet gechopped wordt. Voordeel van deze fiets is dat ie standaard afzichtelijk is om te zien. Daar is de prijs dan ook naar. Intruder is een fiets die in aanschafprijs ook aan de hoge kant is maar ook waardevast. En hier is echt veel voor te krijgen.




http://www.xv-choppers.tk
 
Terug
Bovenaan Onderaan