Beginnen met een Fireblade?

Ik denk dat je het beste kunt beginnen op een 600cc.
Eerst die proberen die onder controlle te houden.
Meteen met een 900cc beginnen lijkt me een beetje onverstandig.

*Maar het blijft natuurlijk je eigen keuze ;)
 
Beetje afhankelijk van je budget natuurlijk.
Hoe ouder de blade, des te moeilijker te berijden.
De eerste blades waren heel extreem en heel aggressief op het gas.
Van de nieuwe blade (1000rr) wordt gezegd dat ie heel goed handelbaar is: zelfs een beetje saai. De PK's komen heel egaal vrij, dus geen verrassingen (wheely).

In de test op motorfreaks (multitest 1000cc) wordt zelfs beweerd dat je tegenwoordig beter op de 1000rr kunt beginnen dan de 600rr. De 1000 schijnt vergevingsgezinder te zijn.

Maar het blijft natuurlijk vooral de berijder die het wel of niet gevaarlijk maakt.


Geef mij maar die ouwe ..die kwam zo heerlijk genadeloos omhoog...


Enne motorrijden is koppie gebruiken wat je ook berijd..Als je je kan beheersen en je motor respecteert en jezelf niet overschat en je moeder later niet boos op ons wordt..kopen dat monster van je hart..

Ik bedoel je vriendin zat je hopelijk toch ook niet zo te beoordelen?

 
vorig jaar mijn eerste motor gekocht is een Kawa ZX6R bj2001 111 PK!!

als je twijfeld of dit genoeg PK's zijn dan kan ik je vertellen dat dit om te beginnen meer als voldoende is.
Ik heb zelf ook getwijfeld om meteen een ZX9R te kopen.
Na een jaar motor rijden heb ik echter absoluut geen spijt van mijn 600CC
motor.
Hier kan ik nog jaren mee vooruit!!
 
Even een update: Heb een Honda CBR600f uit 1993 gekocht en ben blij met mijn keuze. Rap genoeg voor als je net je rijbewijs hebt.. Bedankt voor de tips.
 
Je kan beter eerst leren rijden op een 600 de 600"s van tegenwoordig zijn niet meer die 600tjes van vroeger het zijn nou behoorlijke beesten en geloof me ook die wordt je echt niet snel zat een blade is in mijn optiek voor een beginnende motorrijder te hoog gegrepen maar de keus is aan jou suc6.
Greetz Vasily.

oeps las net twee topics boven me that is a wise besluit congrats en veel rijplezier gewenst.
 
Je kan beter eerst leren rijden op een 600 de 600"s van tegenwoordig zijn niet meer die 600tjes van vroeger het zijn nou behoorlijke beesten en geloof me ook die wordt je echt niet snel zat een blade is in mijn optiek voor een beginnende motorrijder te hoog gegrepen maar de keus is aan jou suc6.
Greetz Vasily.
Heb dus net een 600 gekocht, zie 3 posts boven, thanks anyway
 
Niet luisteren naar hem. Een tankslapper is een kwaal vd CBR's sommige serie's hebben slappe tanken. En als je dan een bocht neemt dan gaat al die benzine naar L of R en dan vervormt de tank..vandaar de tankslapper...

Snap je?

:}
 
Even een update: Heb een Honda CBR600f uit 1993 gekocht en ben blij met mijn keuze. Rap genoeg voor als je net je rijbewijs hebt.. Bedankt voor de tips.

gefeliciteerd. fijne motor. en zeker rap genoeg! (als je de motor wat toeren laat maken). veel rijplezier!
 
Percies het zijn niet de alleen de PK's die tellen.
Eerst eens ervaring op doen op een lichtere motor. niet meteen richting een Zware Fiets gaan denken.

Zelf ben ik ook op een CBR600F begonnen. Hier heb ik een paar jaar opgereden voor dat ik een Fireblade heb gekocht.
En je merkt het meteen als je hem open trek hij blijft maar gas geven :]

Het zou zonde zijn als je zou vallen met een blade en zeker ook met een andere fiets.


Beginnen met een FireBalde lijkt mij niet verstandig; Rossi en consorten zijn ook niet meteen met een 150PK motor van start gegaan. Doe gewoon eerst een jaartje of 2 ervaring op met een leuke sport/toer fiets (een SV 650 van suzuki bijvoorbeeld) en kijk dan verder; vergeet niet dat iemand die goed kan sturen met een 650 SV zelfs op Assen nog heel goed mee kan komen !! (het zijn niet alleen PK's die tellen.... behalve in de kroeg)
 
Terug
Bovenaan Onderaan