Beginnen met een Fireblade?

major goodvibes

Die hard MF'er
3 okt 2004
615
0
Amsterdam
Beste mede-forummers. Binnenkort rijd ik af voor mijn A. Heb les op een Honda cb500. Daar was ik in het begin van onder de indruk, maar nu denk ik al:"Is dit alles?" Eerst wilde ik een oudere cbr600f (1991-1995) te kopen. Maar volgens mij wen je ook erg snel aan 100pk... Daarom dacht ik, ik spaar door voor een fireblade, kan ik tenminste een tijdje mee vooruit (letterlijk).
Wat denken jullie: Is het verstandig om meteen aan de 900cc te gaan? (Het moet en zal een Honda worden..)
 
Zo verstandig als je bovenkamer..maar ik zit eigenlijk stiekem te wachten op je eerste tankslapper..
 
Wat de hell is een tankslapper?

Iets dat je niet mee wilt maken. Betekent dat je stuur ongecontroleerd naar links en rechts gaat slaan. Eindigt meestal met een close inspectie van het asfalt.

Blade is een mooie fiets maar heeft een hoop power. Duurt vaak langer voordat je zulke fietsen onder controle hebt en foutjes worden vaak wat harder afgestraft.
 
Iets dat je niet mee wilt maken. Betekent dat je stuur ongecontroleerd naar links en rechts gaat slaan. Eindigt meestal met een close inspectie van het asfalt.


Niet luisteren naar hem. Een tankslapper is een kwaal vd CBR's sommige serie's hebben slappe tanken. En als je dan een bocht neemt dan gaat al die benzine naar L of R en dan vervormt de tank..vandaar de tankslapper...

Snap je?
 
Beginnen met een FireBalde lijkt mij niet verstandig; Rossi en consorten zijn ook niet meteen met een 150PK motor van start gegaan. Doe gewoon eerst een jaartje of 2 ervaring op met een leuke sport/toer fiets (een SV 650 van suzuki bijvoorbeeld) en kijk dan verder; vergeet niet dat iemand die goed kan sturen met een 650 SV zelfs op Assen nog heel goed mee kan komen !! (het zijn niet alleen PK's die tellen.... behalve in de kroeg)
 
Volgens mij weet je eigenlijk al dat het niet echt aan te raden is, anders zou je het niet zo vragen. Het echte rijden begint pas nu, zonder een instructeur die zegt dat je voor dingen moet uikijken en moet denken aan je snelheid.
Ik zou eerst maar eens wat met minder pk's beginnen.
 
Niet luisteren naar hem. Een tankslapper is een kwaal vd CBR's sommige serie's hebben slappe tanken. En als je dan een bocht neemt dan gaat al die benzine naar L of R en dan vervormt de tank..vandaar de tankslapper...

Snap je?

ZOu ook niet luisteren aan hem!! Tankslapper.. is dat je met je ballen tegen de tank knalt, doordat je zoveel vermogen hebt met een Fireblade.... Hierdoor blijft je mannelijkheid een lange tijd slap!!! ;)
 
Iets dat je niet mee wilt maken. Betekent dat je stuur ongecontroleerd naar links en rechts gaat slaan. Eindigt meestal met een close inspectie van het asfalt.

Blade is een mooie fiets maar heeft een hoop power. Duurt vaak langer voordat je zulke fietsen onder controle hebt en foutjes worden vaak wat harder afgestraft.
Oh dat is een tankslapper. Ik ben van plan om gewoon gecontroleerd te rijden. Niet meteen "knietjes aan de grond" enzo. Even de toerenteller onder de 7000 houden de eerste maanden zeg maar. Heb al eens stiekem op een cbr 600f3 van een vriend gereden. En ja, ook in bochten (industrieterrein). Hij handelde prima en kreeg er een zeker gevoel bij. Vroeg me gewoon af of een Fireblade goed te controleren is. Maar zo te horen kan ik misschien toch beter een cbr600 checken.
 
persoonlijk vind ik het niet zo'n goed gedacht om met een Blade te beginnen rijden, doe eerst wat ervaring op met een 600 (en dan bedoel ik ook geen cbr rr hé): neem een hornet 600 of een cbr600f iets dergelijks.

Ik moet wel toegeven, een vriend van me is begonnen met een blade en hij rijdt er nog steeds mee rond.
Is het mogelijk om met een blade te beginnen? Tuurlijk.

Maar mijn advies: koop later ineens een 1000RR :9~
 
Oh dat is een tankslapper. Ik ben van plan om gewoon gecontroleerd te rijden. Niet meteen "knietjes aan de grond" enzo. Even de toerenteller onder de 7000 houden de eerste maanden zeg maar. Heb al eens stiekem op een cbr 600f3 van een vriend gereden. En ja, ook in bochten (industrieterrein). Hij handelde prima en kreeg er een zeker gevoel bij. Vroeg me gewoon af of een Fireblade goed te controleren is.

Hmmzz leuk dat je aan een Fireblade denkt.. Maar je toerenteller in de gaten houden en maar 7000 toeren rijden.. Dat werkt toch niet, neem het voor mij aan. Als je die pk's tussen je benen hebt, dan ga je ze ook gebruiken ook!!
En niet te snel denken dat je die motor onder controle hebt. Ja op een industrieterrein..
je moet hem onder controle hebben op de openbare weg.. en als je echt aan het rijden bent..
Eerst maar eens echt leren rijden lijkt mij, nadat lessen en beetje rondjes rijden... ken je echt niet motor rijden.. en zou ik zeker nog niet aan een Fireblade denken.
 
Eerst wilde ik een oudere cbr600f (1991-1995) te kopen. Maar volgens mij wen je ook erg snel aan 100pk... Daarom dacht ik, ik spaar door voor een fireblade, kan ik tenminste een tijdje mee vooruit (letterlijk).
Wat denken jullie: Is het verstandig om meteen aan de 900cc te gaan? (Het moet en zal een Honda worden..)

:^

Die 100 pk vallen idd tegen als je alleen rechtuit gaat :+

Het gaat niet om het snelle rijden wat dat kunnen we allemaal als we rechtdoor gaan, maar ja een f staat niet zo stoer als een r :X
 
tja je lest en vindt cb500 al te weinig...
hoe schuin ben je daarmee al gegaan? en heb je er alles al eens uitgetrokken?

ALs je echt zo'n natuurtalent bent zou ik zeggen ga voor een iets zwaardere middeklasser (600cc...) maar zeker geen fireblade...

greetz
 
Oh dat is een tankslapper. Ik ben van plan om gewoon gecontroleerd te rijden. Niet meteen "knietjes aan de grond" enzo. Even de toerenteller onder de 7000 houden de eerste maanden zeg maar. Heb al eens stiekem op een cbr 600f3 van een vriend gereden. En ja, ook in bochten (industrieterrein). Hij handelde prima en kreeg er een zeker gevoel bij. Vroeg me gewoon af of een Fireblade goed te controleren is. Maar zo te horen kan ik misschien toch beter een cbr600 checken.


Dat onder de 7000 toeren houden is makkelijker gezegd dan gedaan (sprak hij uit ervaring :P )
 
Als je wil beginnen op een 4 in lijn cilinder, zou ik niet veel verder gaan dan 100PK en als je wil beginnen op een Vtwin nie meer dan pk'tje of 80 (sv dus bijvoorbeeld)

suc6


Tankslapper, heeft ermee te maken dat door het snelle acceleren al het gewich tv/d motor naar de achterkant gaat. (dus voor je gevoel komt de voorkant omhoog, kan ook best zo zijn als je TE veel gas geeft) en je met je voorband minder grip krijgt. Kom je dan een oneffenheid tegen of kom je net een bocht uit, verliest je voorband contact met de weg wat resulteert in het wild heen en weer slingeren van je stuur.....DAN moet je echt goed weten wat je moet doen, of een stuurdemper hebben
 
IS een R6 (128 pk toch?) ook al te snel, volgens jullie? :]

R6 2002 = 120 pK
R6 2004 = 123 pk
R6 2005 = 128 pk

120 pk is wel pittig om mee te beginnen ja!! Maar is een mooi begin, vind ik zelf. ;) 600cc motor is een schitterende motor....
 
Zit ik te wachten op zijn reactie op die tankslapper van me en ik topic gemarkeerd

Komen die maggots er allemaal tussendoor..

Normaal zijn ze nooit zo behulpzaam...


;)

Toch nog iets goeds gedaan vandaag baksteen..een paar bikers positief gestimuleerd.
 
Zit ik te wachten op zijn reactie op die tankslapper van me en ik topic gemarkeerd

Komen die maggots er allemaal tussendoor..

Normaal zijn ze nooit zo behulpzaam...


;)

Toch nog iets goeds gedaan vandaag baksteen..een paar bikers positief gestimuleerd.

Pardon |(

volgens mij heb ik wel gerageerd "maggot"!! :+
 
Ok heren, het is duidelijk. Beginnen met een cbr600f lijkt jullie beter. Om antwoord te geven op de vraag hoe ver ik ben gegaan met de cb500: Best ver. Veel remproeven, schuin op dijkweggetjes, vol opentrekken en invoegen, iets te hard bochten nemen na uitvoegen (weinig ervaring nog..).

Uiteraard moet ik eerst leren rijden. Heb altijd al op 2 wielen gereden, mijn pa en al mijn ooms hebben motoren. Ik denk dat het in het bloed zit. Maar ik wil zeker niet de indruk wekken dat ik denk dat ik het allemaal al kan. Vandaar ook dit topic.. Bedankt voor de reacties. Ook over de tankslapper! (ik maar denken dat het een kinderspelletje uit Irak was; tikkertje met tanks>tankslappertje)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan