beginnen met het bouwen van een trike

Zo’n constructie is vrij normaal op auto’s (of vrachtwagens) met een starre vooras. Maar goed dat zijn ook meestal oude voertuigen.

Bij een eend vind ik de constructie wat ondermaats, er zit vlug speling op. Dan kan het wiel boven misschien wel 2 cm op en neer. (Nog steeds apk goedkeur trouwens)
Nu is een eend een gammele auto van zichzelf en heb je er weinig last van. Bij een trike kon het weleens heel goed merkbaar zijn als je een beetje speling hebt
 
Zo’n constructie is vrij normaal op auto’s (of vrachtwagens) met een starre vooras. Maar goed dat zijn ook meestal oude voertuigen.

Bij een eend vind ik de constructie wat ondermaats, er zit vlug speling op. Dan kan het wiel boven misschien wel 2 cm op en neer. (Nog steeds apk goedkeur trouwens)
Nu is een eend een gammele auto van zichzelf en heb je er weinig last van. Bij een trike kon het weleens heel goed merkbaar zijn als je een beetje speling hebt

Klopt, ik heb het talloze keren bij Landrovers overhaald. Niet bij stil gestaan dat een eend dat ook had.
 
ik zou er niet zoveel vertrouwen in hebben, die eend constructie. je moet het proberen het zo degelijk mogelijk te bouwen. dat gaat tegenvallen waarschijnlijk, zodat je uiteindelijk op een acceptabele nivo uitkomt.
als je al twijfelachtig begint en het valt dan nog een beetje tegen, schiet je door de ondergrens.
 
Ik ben er niet zo bang voor maar als je twijfelt kun je ook alleen het scharnierdeel gebruiken en daar een arm met fusee aan bouwen.
Mijn super cabrio heeft een eend onderstel en ik rijd er al 17 jaar met veel plezier een paar dagen mee.
Je komt met twee centimeter speling echt niet door de apk.
 
Laatst bewerkt:
Of het echt 2cm mag zijn dat zou ik moeten nameten. Maar de fuseepen mag 1 mm speling hebben dus je kunt je wel indenken dat dit bovenaan het wiel een stuk meer is op die arm.

Ik zou ook niet vlug deze eend constructie kopieren, maar bij zijspannen zie ik vaak dat iets veel lomper is gemaakt dan bij de meeste (veel zwaardere) auto’s. Als het goed genoeg is voor een eend van 600 kg dan zou je zeggen dat het voor een trike ook zou moeten voldoen.

Ik rij trouwens ook al jaren met plezier in mijn eend, maar dat wil niet zeggen dat ik alle constructies van die auto even goed vind...
 
na lang nadenken en div commentaren te hebben gehoord/gelezen, wordt de voorwiel ophanging een mixture van bmw en 2cv delen,
van de 2cv gebruik ik de draagbuis en een deel van het draagarm waar de lagering in zit, daar komt een zelfbouw draagarm aan, die als onderste draagarm functioneert voor de bmw veerpoot, denk dat wel een degelijke oplossing is, foto's volgen nog wel als ik er mee bezig ben.
 
Lijkt mij een heel verstandige beslissing
ik kijk al uit naar de foto,s van de constructie
 
21.jpg
 
Wat voor koker gebruik je daarvoor?
Het lijkt, gezien de scherpe buitenradius, niet zo dikwandig te zijn.
 
Dat kon niet uitblijven. :+:}:X

Je moet nooit een (scherpe) foto van je lassen laten zien.
Weinigen onder ons, ik hoef ze niet te noemen , kunnen dat wel maar die hebben dan ook een heldenstatus.8-)
 
Zij kunnen zo goed lassen dat zij probleemloos een scherpe foto daarvan kunnen vertonen. Onder probleemloos moet je in dit geval verstaan dat er geen commentaar op komt anders dan uitingen van grote bewondering. Zoals helden dan ook verdienen.O-)
 
Toch vertrouw ik het niet helemaal ,ik zie te veel onregelmatigheid in de las ook waar de koker aan het scharnierpunt zit.
Tis dat je zo ver weg woont anders zou ik zeggen ,kom er even mee langs.
ik twijfel toch aan de doorlassing
 
Terug
Bovenaan Onderaan