Beginnen met rijden

Dox

Die hard MF'er
23 nov 2006
589
0
Sprundel
Hey,

Ik ben net nieuw op dit forum. Ik ben nu bijna 18 en ik ga ga eerst voor mijn autorijbewijs. Daarna zou ik heeeeel graag doorgaan voor mijn motorrijbewijs.

Ik rijd nu elke dag brommer (ongeveer 30 km per dag) en in het weekend 100 - 150 km.

Ook zijn we van de zomer met een hele groep brommers op vakantie geweest naar limburg (merglandroute gereden enz.)

Ik rijd nu op een supermotard (brommer! :9 )
Ik zoek nu al een hele tijd naar motoren op internet. Het allerliefst zou ik supermotard gaan rijden maar is dat wel te doen (25 kw) en onderhoud enz?
Ook zoek ik elke dag op internet naar een supermotard met 25kw op kenteken. Maar er valt bijna nooit iets te vinden.

Zou je bijvoorbeeld een husqvarna 610 (zwaar ik weet t) kunnen begrenzen of blijft er dan niets van deze motor over.. en als het wel gaat. Wat zijn ongeveer de kosten hiervan?

Als een sm echt niet te doen is.. zou ik een leuke racer willen gaan rijden. Deze zijn er natuurlijk genoeg met 25 kw.
Maar wat zijn nu echt leuke modellen (evt met bouwjaar) om op te beginnen ?

Alvast bedankt
 
goeiemiddag, ik zie dat je lekker je al zit te verheugen op motorrijden. Tja een supermotard op 25 kw kan wel. Er zijn al mensen op dit forum die dat wel hebben. Er zijn ook hele andere leuke enduro-motoren die al wel 25 kw zijn van zichzelf, daar kan je supermotardwielen onder zetten.

Bijv een Honda XR400/250 een 600 is te zwaar.

je moet even anders informeren bij een dealer. Die kan je dat heus zo vertellen

Groetjes!! en verheug je maar lekker verder op je motorrijbewijs want het is geweldig!!
 
goeiemiddag, ik zie dat je lekker je al zit te verheugen op motorrijden. Tja een supermotard op 25 kw kan wel. Er zijn al mensen op dit forum die dat wel hebben. Er zijn ook hele andere leuke enduro-motoren die al wel 25 kw zijn van zichzelf, daar kan je supermotardwielen onder zetten.

Bijv een Honda XR400/250 een 600 is te zwaar.

je moet even anders informeren bij een dealer. Die kan je dat heus zo vertellen

Groetjes!! en verheug je maar lekker verder op je motorrijbewijs want het is geweldig!!

:^ , als je sm wil rijden, gewoon doen. je gaat er denk ik echt spijt van krijgen als je je er nu al verheugt en dan op iets anders gaat rijden.
 
de meeste sm's zijn minder dan 25kw op kenteken, maarja dat betekent niet dat ze het zijn, want vaak zitten ze gewoon rond de 50kw ofzo. en als je veel snelweg wil rijden is een sm ook niet echt aan te bevelen.

wat wel een leuke motor is, en standaard minder dan 25kw, is een kawa klr250 :9

toevallig weet ik er nog een tekoop van het voorjaar *D
full
 
Nou wij zijn dus met een hele groep brommers en we gaan elk weekend ook een heel stuk rijden. Dit vind ik dus echt geweldig en ik zou dit dus graag willen blijven doen (we rijden allemaal sm/crosser)

Tuurlijk zou k graag een mooie r1/r6/gsx-r rijden maarja dat kan ik nu gewoon echt niet betalen.

En wat ikzelf toch wel heel erg belangrijk vind is gewoon het uiterlijk van zo'n sm. Het moet er allemaal "net echt" uitzien.

Zo vind ik bijvoorbeeld de husqvarna (610) echt helemaal geweldig.. met mooie kappen enz enz.

Dus welke type's sm zijn er geschikt ?
 
als je een mooie fiets wil ben je al vaak meer kwijt dan dat je eigelijk kwijt wil zijn. En ik heb echt geen id welke sm's allemaal op 25 kunnen. maar een husk 610 denk k niet.
 
Nee dat denk ikzelf ook niet.
Maar het gaat me eigenlijk om het model ;)

Mensen die wel wat modellen weten die 25 kw te maken zijn / regelmatig te koop zijn als 25kw?
 
Suzuki DRZ400SM is op 25kw te krijgen ;)

Die Honda XR400 gaat niet door, die is standaard 25kw, maar dan zit je nog met het lage gewicht.... qua XR zal je het moeten doen met de XR250...

Een Yamaha XT660X/XT660R is ook vast wel op 25kw te krijgen, aangezien de MT-03 ook in 25kw leverbaar is en hetzelfde blok deelt.
 
als je nog geen sm op -25kw kan vinden , zoek je wel heel erg slecht...
80% van die dingen zijn begrensd voor milieunormen, wat ook goed uitkomt voor -25kw'ers
 
Haha nou nee.. Ik zoek echt wel goed. Maar als je kijkt op veilingsites (marktplaats etc) dan kom je zowiso al niet veel supermotards tegen. En als dat toevallig wel zo is.. is ie egt niet begrenst.
 
Der zijn ook weinig mensen die met een begrensde sm gaan rijden, logisch opzich ook. Echter staat er vaak vrij weinig KW op papier.

Wat je kan doen is zoeken naar een leuk ktm'etje oid, en daar sm wielen inzetten, of eentje zoeken waarbij dat al gedaan is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan