Beginnen met vrij rijden circuit

Jaa niet met je eigen bandjes. Maar hij is ook vaak een van de goedkoopste. NH motoren is vast wel een bekend hier.
Ik kom daar al 8 jaar.
Volgens mij heeft d ie jongen een hele mooie sky mugello replica fiets ?!

Ik heb ook zo n dergelijk adres, bandjes voor fatsoenlijke prijzen en de montage dan ook. Kost uiteindelijk hetzelfde maar zonder al het gemartel van zelf bestellen, zelf doen etc etc.
 
Volgens mij heeft d ie jongen een hele mooie sky mugello replica fiets ?!

Ik heb ook zo n dergelijk adres, bandjes voor fatsoenlijke prijzen en de montage dan ook. Kost uiteindelijk hetzelfde maar zonder al het gemartel van zelf bestellen, zelf doen etc etc.
Nou het is wel een oudere kerel. Weet wel dat hij een BMW toerfiets heeft staan. Volgens mij raced hij ook niet.

Zat nog even na te denken over de regenset die ik erbij heb gekocht. Daar zitten nog bandjes op uit 2011. Alhoewel ze er nog prima uitzien. De verkoper zei dat ze nog wel een rondje kunnen gaan maar dat weet ik niet zeker.
Zal even moeten checken of ik een gebruikte setje kan scoren
 
Potverdrie, dan laat mijn geheugen mij compleet in de steek.
Zzag op assen een r6 met de speciale mugello livery van SKY racing en ik meende dat hij van NH motoren was. ( Correctie, die mooie r6 is /was van RH motoren, 1 letter maakt een wezenlijk verschil :P )


Wat betreft je regenbanden, men zegt dat het rubber zacht moet zijn maar dan moet je dus eigenlijk wel vergelijkings materiaal hebben ;) neem ze gewoon eens mee naar een trackday en vraag het daar aan een van de mf ers ter plekke die er verstand van heeft..
 
Laatst bewerkt:
Gewoon even meenemen bij het wisselen van je banden naar NH. Hij naait je geen oor aan en kan je zo vertellen of het nog iets is, vermoed ik.
 
Morgen ga ik naar Hyperpro, daarvoor heb ik geen rijdende motor voor nodig toch?
Ik heb de accu namelijk gedemonteerd en aan de druppellader.
 
Je hebt nog best weinig ervaring, dus ik zou zelfs willen zeggen dat je met de M9RR (of soortgelijk van een ander merk) beter af bent https://www.metzeler.com/en-us/products/tires/sportec-m9-rr

Drie redenen:
- grip genoeg op jouw niveau
- werkt ook in de regen: als je circuitdag in het water valt, kun je nog steeds de baan op
- als ze bijna op zijn op het circuit, zijn ze nog goed bruikbaar op straat voor duizenden kilometers. Tweedehands kun je die redelijk goed doorverkopen

Als het racetec moet zijn, dan de K3 (vergelijkbaar met de Supercorsa SP en Dunlop Sportsmart TT)
Ik zou ook dit voorstellen.
Slicks zou ik echt gewoon volledig negeren.
Supercorsas zijn eigenlijk al overkill als je in niveau 1 en 2 rijdt.
Als voorbeeld : ik reed met Bridgestone S21 en S22 in groep 3 met een naked op Mettet en Folembray.
Ik heb zelfs eens jaren geleden met een Bridgestone S20 vooraan en T30 aan de bovenkant van groep 2 gereden. (de T30 oververhitte na 7-8 ronden en ik reed toen nog niet zo soepel )

En het voordeel van goede grip in de regen vond ik duidelijk aanwezig.
Met de S22's heb ik ook enkele regensessies gedaan waarbij ik vond dat ik extreem veel grip had in vergelijking met de Supercorsa SP V3's.
In de regen ging ik met de S22's zo vlot dat ik me mentaal moest vertragen (om geen ongelukken te hebben) omdat ik enkele mensen op regenbanden voorbij stak en de snellere mensen probeerde bij te houden.
 
Laatst bewerkt:
Veren zijn afgelopen weekend afgesteld, en vandaag zijn de SuperCorsa’s erop gezet.
Tja overkill of niet ze zijn ook straatlegaal. Dus nog geen volledige circuitbanden. Ergens moest ik de knoop doorhakken:$

Ik ben ook van plan meteen te beginnen met niv 2.
Niveau 1 heb ik met mijn SuperDuke 1290GT gereden en dat verveelde op een gegeven moment. Dat was ook op Angel GT2 bandjes die het prima deden.
Op mijn niveau zou ik 3-5 daagjes moeten kunnen doen met de SP heb ik begrepen.

Via MSL zag ik dat de eerste beste mogelijkheid op 19 april is. Hopelijk gaat dat door ivm lockdown maatregelen.
 
Laatst bewerkt:
Veren zijn afgelopen weekend afgesteld, en vandaag zijn de SuperCorsa’s erop gezet.
Tja overkill of niet ze zijn ook straatlegaal. Dus nog geen volledige circuitbanden. Ergens moest ik de knoop doorhakken:$

Ik ben ook van plan meteen te beginnen met niv 2.
Niveau 1 heb ik met mijn SuperDuke 1290GT gereden en dat verveelde op een gegeven moment. Dat was ook op Angel GT2 bandjes die het prima deden.
Op mijn niveau zou ik 3-5 daagjes moeten kunnen doen met de SC2 heb ik begrepen.

Via MSL zag ik dat de eerste beste mogelijkheid op 19 april is. Hopelijk gaat dat door ivm lockdown maatregelen.
5 als je er minder mee doet doe je iets verkeerd.
 
Veren zijn afgelopen weekend afgesteld, en vandaag zijn de SuperCorsa’s erop gezet.
Tja overkill of niet ze zijn ook straatlegaal. Dus nog geen volledige circuitbanden. Ergens moest ik de knoop doorhakken:$

Ik ben ook van plan meteen te beginnen met niv 2.
Niveau 1 heb ik met mijn SuperDuke 1290GT gereden en dat verveelde op een gegeven moment. Dat was ook op Angel GT2 bandjes die het prima deden.
Op mijn niveau zou ik 3-5 daagjes moeten kunnen doen met de SC2 heb ik begrepen.

Via MSL zag ik dat de eerste beste mogelijkheid op 19 april is. Hopelijk gaat dat door ivm lockdown maatregelen.
Dat ze ook straat-legaal zijn, wil niet zeggen dat ze ideaal zijn om achter een instructeur te rijden.
SC2 banden zullen dan niet gemakkelijk op temperatuur te krijgen zijn.
Bovendien wordt geadviseerd om voor deze banden bandenwarmers te gebruiken, maar in groep 2 zul je ze wss niet op temperatuur houden.

Zelf had ik, rijdend achter een instructeur, een iets minder circuitgerichte band gekozen (bv Pirelli supercorsa SP), die het ook in de regen goed doen.
Maar volgens mij was dat hier al eerder door anderen aangeraden.

Maar goed, mss zit ik er helemaal naast en zijn dit de perfecte banden voor jou.
 
Veren zijn afgelopen weekend afgesteld, en vandaag zijn de SuperCorsa’s erop gezet.
Tja overkill of niet ze zijn ook straatlegaal. Dus nog geen volledige circuitbanden. Ergens moest ik de knoop doorhakken:$

Ik ben ook van plan meteen te beginnen met niv 2.
Niveau 1 heb ik met mijn SuperDuke 1290GT gereden en dat verveelde op een gegeven moment. Dat was ook op Angel GT2 bandjes die het prima deden.
Op mijn niveau zou ik 3-5 daagjes moeten kunnen doen met de SC2 heb ik begrepen.

Via MSL zag ik dat de eerste beste mogelijkheid op 19 april is. Hopelijk gaat dat door ivm lockdown maatregelen.
Boek dan 10 en/of 31 mei erbij, dan kom ik je even opzoeken :).
 
Boek dan 10 en/of 31 mei erbij, dan kom ik je even opzoeken :).
Even kijken, als ik 20 dagen met de draaiorgel voor de supermarkt ga staan gaat dat misschien wel lukken ;(

Dat ze ook straat-legaal zijn, wil niet zeggen dat ze ideaal zijn om achter een instructeur te rijden.
SC2 banden zullen dan niet gemakkelijk op temperatuur te krijgen zijn.
Bovendien wordt geadviseerd om voor deze banden bandenwarmers te gebruiken, maar in groep 2 zul je ze wss niet op temperatuur houden.

Zelf had ik, rijdend achter een instructeur, een iets minder circuitgerichte band gekozen (bv Pirelli supercorsa SP), die het ook in de regen goed doen.
Maar volgens mij was dat hier al eerder door anderen aangeraden.

Maar goed, mss zit ik er helemaal naast en zijn dit de perfecte banden voor jou.
Misschien heb ik het verkeerd gezegd, maar die heb ik juist gekocht. Pirelli Diablo Supercorsa SP V2.
Edit: ja ik noemde SC2 in mijn vorige post. Foutje.

Als ik het goed begrijp bestaat er een Supercorsa SC en een SP. De SP zou meer straatgericht zijn. Ik heb voor de SP gekozen.
 

Bijlagen

  • 87ce62a0-859b-4e72-b4c3-40ab21c999ba.jpeg
    87ce62a0-859b-4e72-b4c3-40ab21c999ba.jpeg
    248,2 KB · Weergaven: 24
  • 189e85c5-e381-405e-bd02-10fcb4d96913.jpeg
    189e85c5-e381-405e-bd02-10fcb4d96913.jpeg
    173,9 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Haha, herkenbaar hoor, het ciruitrijden is geen goedkope hobby.
Succes met je orgel, de winkelier zal blij met je zijn ;) :X
 
Dat ze ook straat-legaal zijn, wil niet zeggen dat ze ideaal zijn om achter een instructeur te rijden.
SC2 banden zullen dan niet gemakkelijk op temperatuur te krijgen zijn.
Bovendien wordt geadviseerd om voor deze banden bandenwarmers te gebruiken, maar in groep 2 zul je ze wss niet op temperatuur houden.

Zelf had ik, rijdend achter een instructeur, een iets minder circuitgerichte band gekozen (bv Pirelli supercorsa SP), die het ook in de regen goed doen.
Maar volgens mij was dat hier al eerder door anderen aangeraden.

Maar goed, mss zit ik er helemaal naast en zijn dit de perfecte banden voor jou.
Ik kan je melden dat de Supercorsa sp v3 duidelijk slechter in de regen zijn dan een Bridgestone S21 of S22. (ook minder voorspelbaar)

Ik vind het gewoon vreemd dat er mensen in groep 2 rijden met slicks en bandenwarmers terwijl je veilig en probleemloos met straatbanden in groep 2- 3 kan rijden.
Met de voordelen van minder kritiek qua bandenspanning en betere slijtage en beter in de regen.
Straatbanden zijn ook beter op de koudere dagen, zeker de eerste 2 sessies.
En in April kan je dagen hebben dat het s ochtends 5-6 graden is.
Zelfs de SP's zijn geen fan van de kou.
 
Banden blijft persoonlijke smaak...

Op koude natte dagen idd niet handig, droge dagen extra vertrouwen.
En wie weet gaat zijn tempo wel snel omhoog dat wegbanden na 2 dagen al niet meer de beste keuze zijn.
Ik heb tot 1:50ers op supercorsa BSB gereden. Werd ook voor gek verklaard 🤷🏻‍♂️
 
Ik kan je melden dat de Supercorsa sp v3 duidelijk slechter in de regen zijn dan een Bridgestone S21 of S22. (ook minder voorspelbaar)

Ik vind het gewoon vreemd dat er mensen in groep 2 rijden met slicks en bandenwarmers terwijl je veilig en probleemloos met straatbanden in groep 2- 3 kan rijden.
Met de voordelen van minder kritiek qua bandenspanning en betere slijtage en beter in de regen.
Straatbanden zijn ook beter op de koudere dagen, zeker de eerste 2 sessies.
En in April kan je dagen hebben dat het s ochtends 5-6 graden is.
Zelfs de SP's zijn geen fan van de kou.
Tja het is ook een moeilijke keuze he. Als ik de S22 had gekocht werd er waarschijnlijk weer gezegd dat straatbanden voor straat bedoeld zijn. Ik heb namelijk ook het Circuitbandentopic gelezen.
Die bandjes hebben toch wel overlap met elkaar. De S22 zou het wat beter moeten doen met lagere temps, de SP weer met hogere temps.
Dan heb je weer amateur slicks, en pro slicks. Voor mijn gevoel zit ik nu prima.

Wat betreft regen. Ik weet nog niet eens of ik daar klaar voor ben. Wil ook niet hard van stapel gaan. Mijn niv 1 dag van vorig jaar eindigde de laatste sessie met regen. Dat rondje werd ook afgelast.
 
Tja het is ook een moeilijke keuze he. Als ik de S22 had gekocht werd er waarschijnlijk weer gezegd dat straatbanden voor straat bedoeld zijn. Ik heb namelijk ook het Circuitbandentopic gelezen.
Die bandjes hebben toch wel overlap met elkaar. De S22 zou het wat beter moeten doen met lagere temps, de SP weer met hogere temps.
Dan heb je weer amateur slicks, en pro slicks. Voor mijn gevoel zit ik nu prima.

Wat betreft regen. Ik weet nog niet eens of ik daar klaar voor ben. Wil ook niet hard van stapel gaan. Mijn niv 1 dag van vorig jaar eindigde de laatste sessie met regen. Dat rondje werd ook afgelast.
Ik snap de keuze, ik wou gewoon laten weten dat er veel meer mogelijk is met straatbanden dan de meeste denken.
En de voordelen ervan die sommigen over het hoofd zien.
 
Ik snap de keuze, ik wou gewoon laten weten dat er veel meer mogelijk is met straatbanden dan de meeste denken.
En de voordelen ervan die sommigen over het hoofd zien.
Sowieso als er sportbandjes onder zaten die nog prima waren had ik ze zeker niet vervangen.
 
Prima banden gekozen naar mijn inzien.
Als het droog is lekker knallen, als het regent gewoon wat rustiger rijden. een vrij rijden dag is geen race.
Lekker je tijd nemen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan