Insanity03
MF veteraan
- 10 mei 2012
- 1.875
- 337
Hsllo,
Vorig jaar mijn eerste circuitdag gereden op niv1, en heb ik besloten om een circuitfiets te gaan kopen. Na alle adviezen gelezen te hebben heb ik besloten om een geprepareerde circuitmotor te kopen.
In dit geval is het een Kawasaki ZX-10R uit 2005. Die verkoper was behulpzaam en adviseerde maar ook meteen de regenwielen en bandenwarmers bij te kopen. De prijs was ook acceptabel.
Specs:
Brembo rempomp(model vergeten)
Hyperpro veren(moet deze af laten stellen voor mijn gewicht)
Hyperpro stuurdemper
Polyester kuip.
Slicks die zijn tijd wel gehad hebben
De trekhaak voor mijn auto die komt eind van de week aan, dus dan kan ik dat ook weer afvinken. De aanhanger leen ik van mijn zwager.
Ik heb nog wat vraagjes voor de volgende stappen.
Bandjes:
Nou heb ik alleen op niveau 1 gereden op Zandvoort met mijn straatfiets. Ik ben van plan om een bochtentraining te gaan boeken. Ik ben daarom aan het kijken naar bandjes. Ik lees verhalen dat je slicks warm moet houden door er ook flink mee te rijden want anders zouden ze kapot gereden worden. Ook lees ik weer verhalen dat je gewoon slicks moet halen en met de bandenwarmers erop lekker door kan knallen want het seizoen is langer dan 1 dag. Dit waren dan topics van enkele jaren oud, misschien handig ter opfrissing om deze vraag nogmaals te stellen.
De METZELER RACETEC TD SLICK werd hierbij vaak opgenoemd omdat dit een opstap slick zou zijn. Je zou hem zelfs zonder bandenwarmers kunnen rijden. Maar goed, dat blijven claims van de verkopers.
Is dit een prima band om mee te beginnen?
Circuitdagen:
Vorig jaar had ik denk ik 3 weken van te voren een dag geboekt in augustus, om vervolgens erachter te komen dat het hele seizoen volgeboekt was. Vandaar dat ik ook mezelff voorbereid op het nieuwe seizoen.
Mijn doel is om gewoon met vrije dagen te gaan rijden. Ik heb geen plannen om in competities te gaan rijden. Althans, velen claimen dat dit vanzelf gaat komen aangezien de boel uit de hand gaat lopen.
Ik heb geen directe kennis die mij hierover wat kan vertellen. daarom vraag ik dit aan jullie.
Moet ik deze dagen ruim van te voren gaan boeken?
Is het handig dat ik wacht op mijn eerste bochtentraining voordat ik de dagen daarna boek? Want het gaat nogal rap met de boekingen.
Tevens weet ik ook niet helemaal bij welke organisatie ik het moet boeken en welke circuits. Mijn eerste keer was bij Motorsport Lifestyle op Zandvoort(zit hier op 10km van me vandaan).
Alvast bedankt voor je reactie.
Vorig jaar mijn eerste circuitdag gereden op niv1, en heb ik besloten om een circuitfiets te gaan kopen. Na alle adviezen gelezen te hebben heb ik besloten om een geprepareerde circuitmotor te kopen.
In dit geval is het een Kawasaki ZX-10R uit 2005. Die verkoper was behulpzaam en adviseerde maar ook meteen de regenwielen en bandenwarmers bij te kopen. De prijs was ook acceptabel.
Specs:
Brembo rempomp(model vergeten)
Hyperpro veren(moet deze af laten stellen voor mijn gewicht)
Hyperpro stuurdemper
Polyester kuip.
Slicks die zijn tijd wel gehad hebben
De trekhaak voor mijn auto die komt eind van de week aan, dus dan kan ik dat ook weer afvinken. De aanhanger leen ik van mijn zwager.
Ik heb nog wat vraagjes voor de volgende stappen.
Bandjes:
Nou heb ik alleen op niveau 1 gereden op Zandvoort met mijn straatfiets. Ik ben van plan om een bochtentraining te gaan boeken. Ik ben daarom aan het kijken naar bandjes. Ik lees verhalen dat je slicks warm moet houden door er ook flink mee te rijden want anders zouden ze kapot gereden worden. Ook lees ik weer verhalen dat je gewoon slicks moet halen en met de bandenwarmers erop lekker door kan knallen want het seizoen is langer dan 1 dag. Dit waren dan topics van enkele jaren oud, misschien handig ter opfrissing om deze vraag nogmaals te stellen.
De METZELER RACETEC TD SLICK werd hierbij vaak opgenoemd omdat dit een opstap slick zou zijn. Je zou hem zelfs zonder bandenwarmers kunnen rijden. Maar goed, dat blijven claims van de verkopers.
Is dit een prima band om mee te beginnen?
Circuitdagen:
Vorig jaar had ik denk ik 3 weken van te voren een dag geboekt in augustus, om vervolgens erachter te komen dat het hele seizoen volgeboekt was. Vandaar dat ik ook mezelff voorbereid op het nieuwe seizoen.
Mijn doel is om gewoon met vrije dagen te gaan rijden. Ik heb geen plannen om in competities te gaan rijden. Althans, velen claimen dat dit vanzelf gaat komen aangezien de boel uit de hand gaat lopen.
Ik heb geen directe kennis die mij hierover wat kan vertellen. daarom vraag ik dit aan jullie.
Moet ik deze dagen ruim van te voren gaan boeken?
Is het handig dat ik wacht op mijn eerste bochtentraining voordat ik de dagen daarna boek? Want het gaat nogal rap met de boekingen.
Tevens weet ik ook niet helemaal bij welke organisatie ik het moet boeken en welke circuits. Mijn eerste keer was bij Motorsport Lifestyle op Zandvoort(zit hier op 10km van me vandaan).
Alvast bedankt voor je reactie.