Beginnen op een 1000

tja hoe noemen we zoiets...pech?of overmoed...ben na xs 400 ook direct overgestapt op gsx-r750 maar wel rustig opbouwen en niet als een gek die bochten pikken,of toch mar tegen 200+ je maten voorbij snorren...

alles hangt toch weer af van het pilootje he.als je maar niet denkt dat je rossi bent dan komt het wel goed.niet over de grens gaan he.zolang je een beetje angst hebt op de motor is het wel goed denk ik...
 
Kortom hoe voorkom je dat je op je bek gaat, verstand, ervaring. Kortom inzicht in wat kan ik, wat doet de ander. En ze zeggen verstand komt met de jaren.
 
Jong en onervaren... wat een ramp. Ben blij dat ze hier de 25kw regeling hebben. Deels blij dan, maar als je niet harder kunt, dan ga je andere dingen uithalen op je fiets. En zo krijgen jongere motorrijders een betere voertuigbeheersing. In theorie dan...

Beetje kromme regeling, een 18 jarige knaap mag wel in een Corrado G-60 stappen maar niet op een 1000R. |(

Een motor is nog altijd gevaarlijker als een snelle auto,
gewoon omdat je niet in een kooi beschermt zit.

Ik vind het persoonlijk niet slecht die 25kw regeling..
Maar het is geen garantie natuurlijk,
een 21 jarige die zot doet met de moto, kan ook binnen de kortse keren problemen hebben,
dus het hangt ook af van persoon tot persoon.

En ja, verstand komt met de jaren
 
vind het onzin dat je niet op een 1000cc zou kunnen beginnen.Ik heb er zelfs spijt van dat iedereeen me om geluld heeft dat ik een 600 moest pakken.Heb laatst op een 1000cc gereden en het ligt toch echt aan jezelf hoe je daar mee omgaat
 
ach verstand op de motor is voor een groot deel ervaring, door een ruime ervaring aan inschattingen zal je besluiten bepaalde dingen niet doen of juist wel maar dan zonder te twijfelen. Bijv inhalen gaat het wel ja of nee niet van zou het gaan ja toch maar doen. je had er dan al naast kunnen zitten. Kortom verstand komt met de jaren.
 
vind het onzin dat je niet op een 1000cc zou kunnen beginnen.Ik heb er zelfs spijt van dat iedereeen me om geluld heeft dat ik een 600 moest pakken.Heb laatst op een 1000cc gereden en het ligt toch echt aan jezelf hoe je daar mee omgaat

precies, maar niet idereen heeft zin om zich in te houden. als ik eens op wat zwaarders rijd dan mn eigen motor, dan rijd ik er net zo volgas mee. voor mij is het misschien dus wel goed. van de week bijv op een TL gereden en ik probeer meteen wat de grenzen van zo;n ding zijn. ik denk als ik koud van mn 50cc'tje en zonder crosservaring op zo'n ging was gestapt, dat ik m ook wel opgevouwen had
 
Terug
Bovenaan Onderaan