Beginnen: XVS1100 of Intruder Volusia 800

Aleph

MF'er
19 apr 2003
46
0
Amsterdam
Goed, ik ben me dus een beetje aan het orienteren voor een motor. Dat het een cruiser-achtig iets wordt weet ik inmiddels wel. Ik heb twee nog 2 opties die ik echt onwijs cool vindt:

- Intruder 800 Volusia
- XVS1100 (waarschijnlijk Classic)

De Road Warrior is natuurlijk en bak om helemaaaal van te gaan kwijlen (allemachtig wat is die mooi afgewerkt), maar die vinnik eigenlijk nog iets te zwaar...

Ok, twee vraagjes: wat vinden jullie uberhaupt van die Volusia, en daarnaast, ik zat een beetje te denken of 1100cc niet een tikkeltje teveel is om net te beginnen. Maarja, als het dan een dragstar wordt, dan moet het een 650 worden, en dat vind ik weer een beetje weinig :?

thnx,

Alef

p.s. ik ben wat aan de lange kant...
 
Laatst bewerkt:
Ga op allebei proefrijden en beslis dan pas. Beslis niet alleen op looks en op de meningen en ervaringn van anderen, iedereen heeft nu eenmaal en eigen mening, smaak en voorkeur. Dit advies wil ik aan ALLE "nieuwe" motorrijders. *D
 
Ga op allebei proefrijden en beslis dan pas. Beslis niet alleen op looks en op de meningen en ervaringn van anderen, iedereen heeft nu eenmaal en eigen mening, smaak en voorkeur.
:^
En die 1100 is niet te zwaar hoor om mee te beginnen.
Just try them...
Trouwens, wel eens gedacht aan een Shadow ACE?? ;)
 
Laatst bewerkt:
Tsja, die Ace is inderdaad ook wel ok. Misschien maar effe aan het lijstje toevoegen!!

Proefrijden wordt voordat ik me RBW heb een beetje lastig natuurlijk. Maar goed, al met duurt het (als we een beetje positief blijven) nog maar een weekje
 
Als je lang bent, krijg je spijt van een kleinere chopper, al is het maar omdat "het niet staat".
Ik ben 1.93m met lange benen, en ik voelde mij thuis op de vulcan800.
De dragstar 650 vond ik te klein, al lijkt ie redelijk volwassen als je m ziet maar zodra je op een 1100 hebt gezeten weet je dat de 650 kleiner is.
Een chopper kan je wel met 1100cc hebben. Even wennen aan het gewicht en je rijd zo de wereld rond. In het begin gewoon nog niet hard gassen, maar daar nodigt zo'n chopper ook niet voor uit gelukkig. De choppers zijn gelukkig geen 'powerbikes'.

Je bent lang, als je plezier wilt hebben met je motor, neem dan een chopper van formaat, die niet meteen te zwaar is (kwa gewicht, en gassen)(vanaf 1300cc worden de machienes wel wat lomper grofweg gezegd).
De 1100cc dragstar lijkt mij prima, echt waar.(groot, middenweg qua koppel/vermogen)
De vulcan 800 kan kwa groote ook, het vermogen verveeld niet gauw als je niet beter weet..
De vulcan 1500 is wat te zwaar, de yamaha 1300 is wat groot.(voor beginners want daar gaat het hier in dit topic om)
 
Wijze woorden, Peter. Ik kan me hier helemaal bij aansluiten. Ik ben ook groot 1.96 m en kan ook goed uit de voeten op een vulcan 800

:] Bigbrother :}
 
Hetzelfde probleem heb ik destijds ook gehad. Ik zat te twijfelen tussen een Dragstar 650 en een 1100. Ik heb toen gekozen voor de 650 omdat ik mij die 1100cc ook niet toevertrouwde. Achteraf weet ik dat ik daar niet bang voor had hoeven te zijn, maar Draggie gaat niet meer weg.
Qua formaat maakt het niet zo heel veel uit. scheelt maar een paar centimeter met de 1100. Ik zou alleen voor de custom gaan en niet voor de classic, maar dat is smaak...
 
Ik rij sinds 1 jaar op een Volusia 800. Ik ben 1.90 m groot en zit zeer comfortabel op deze motor.Ik heb reeds 10.000 km gereden, zonder ook maar het minste probleem, ik rij ongeveer de helft van de tijd met duo. Wij hebben reeds meerder malen tochten van *- 400 km gereden, samen met andere, zwaardere motoren.
Qua vermogen en power is dit een perfecte motor, niet te licht en ook niet te zwaar. Qua afwerking vind ik het een beauty.
Het enige dat ik nog zou willen veranderen zijn de voetsteunen. Ik ben nog steeds op zoek naar een hak/hiel shifter en betaalbare voetplanken..
Ik heb reeds 10.000 km gereden, zonder ook maar het minste probleem.
Voor mij is de Volusia een echte aanrader.
 
Nou, heb eerst maar even m'n rijbewijs gehaald (afgelopen week) en ben vandaag wat rond gaan kijken. Aangezien het leasen niets wordt omdat ik geen nieuwe motor voor de deur wil hebben, ben ik naar wat oudere motoren aan het kijken geslagen. Meteen flink uitgepakt met een Intruder 1400. Wow, wat rijdt dat lekker. Ik was erheen gereden op een Virago 535 en man man man, wat rijdt die Intruder prima.

Uiteraard wel even wennen na de ER-5 lesbak, maar het viel me alleszins mee.

Daarna nog even wezen kijken naar een Shadow VLX600 en ook dat reed prima, maar toch, niks vergeleken bij die Intruder.

Goed, wordt vervolgd...

Alef
 
Alef,

Zo'n 23 jaar geleden stapte ik af van een BMW R75/5 (750 cc). Zo'n 4 jaar terug heb ik sinds die tijd voor het eerst weer gereden; een Heritage Softale gehuurd (1200 of 1400cc). Eén ding wist ik toen zeker, een volgende motor moest méér dan 1000 cc hebben. Het rijdt gewoon relaxter. Het vermogen hoeft niet aangesproken te worden, maar het feit dát het er is als je het hebben wil is heerlijk. Het werd 2 jaar terug een 1100 DragStar classic. Geweldige machine. Ben 1.90 en heb sinds kort highway steps aan de valbeugel geplaatst. Alsof ik in een luie stoel zit op de grote weg.Zie de foto op bijgesloten site. (Nog een ouder plaatje, de steps zitten er niet op)

http://www.cruisercustomizing.com/Dragstar_T
Succes met je keuze.

Ton
 
Terug
Bovenaan Onderaan