Beginnend motorrijder

japie 128

Rookie
23 okt 2004
15
0
Almere
Hoi motorrijder,

Ik ben Jaap en ben momenteel druk bezig om mijn motorrijbewijs te gaan halen.
Mijn theorie en bijzondere verrichtingen heb ik al een week op zak.
Nu moet ik het deel verkeersdeelneming gaan halen, dit moet ik overigens nog wel eerst aanvragen.
Ik hoop dit jaar nog mijn motorrijbewijs te gaan halen.

Kunnen jullie mijn ook een tip geven, wat voor een motor ik het best kan kopen.
De motor ga ik gebruiken voor wat toertochten en woon-werkverkeer.

Ik bedank jullie alvast voor de reacties.

Groetjes Jaap
 
Hoi motorrijder,

Ik ben Jaap en ben momenteel druk bezig om mijn motorrijbewijs te gaan halen.
Mijn theorie en bijzondere verrichtingen heb ik al een week op zak.
Nu moet ik het deel verkeersdeelneming gaan halen, dit moet ik overigens nog wel eerst aanvragen.
Ik hoop dit jaar nog mijn motorrijbewijs te gaan halen.

Kunnen jullie mijn ook een tip geven, wat voor een motor ik het best kan kopen.
De motor ga ik gebruiken voor wat toertochten en woon-werkverkeer.

Ik bedank jullie alvast voor de reacties.

Groetjes Jaap

Een BMW F650 *D
 
nou, suc7 alvast maar dan.. enne, je kunt elke motor gebruiken voor toertochten en woon-werkverkeer hoor... ALS ie maar lekker zit/rijdt, en aangezien dat nu voor iedereen anders is...

probeer op zoveel mogelijk motoren te rijden, zodat je een zo'n objectief mogelijk beeld krijgt.
 
Hoi. Zoek maar eens rond hier, meningen zat. Alvast een tip van mij: hou de kilo's beperkt (van je eerste motor dus). Groot en zwaar is niet goed voor je zelfvertrouwen en kan later alsnog.
 
Hoi, wat mij erg goed bevallen is als eerste motor was een Kawa GPZ 500
ik ben hier toch heel nederland me doorgeweest, het is eigenlijk een licht sportfiets, en ook goed te gebruiken als lichte toermotor.
Ook dagelijks 50 km heen en terug van het werk was geen enlek probleem, altijd starten en lopen.
En omdat ie zo licht is (en vergevingsgezind) kun je op bochtige weggetje echt vrijwel alles zoek-rijden.
Kneedown met een GPZ500= makkie
 
Succes verder op naar roze papiertje!!

Mijn eerste motor is Honda CB600F (Hornet) :} . Deze motor kan ik je aanbevelen. Heel gemakkelijk mee te rijden en zeker geschikt voor toertochten en als woon-werkverkeer! Ze zijn licht in gebruik en heeft vermogen genoeg en ze rijden heerlijk met lekkere zithouding :] .
Suzuki Bandit 600 en Yamaha Fazer 600 zijn ook goed om mee te beginnen. Ik zou je adviseren om eerst enkele motoren te huren om het uitzoeken welke type motor je wilt gaan rijden. Nogmaals succes verder!
 
full


:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan