beginnende motorrijder

cris-99

MF'er
25 jun 2010
75
0
Mensen,
Ik heb even jullie advies nodig.
Ik ben aan het kijken voor een motor, en als 26 jarige jongen is natuurlijk het eerste wat in me opkomt een supersport. Echter na een dagje een kawa z750(naked) te hebben gehuurd ben ik hier toch heel anders tegenaan gaan kijken. Ik rij niet graag op de snelweg en vind stoplichtsprintjes echt geweldig even flink doortrekken, maar ver boven de 100 heb ik niet veel mee en vanwege mijn lengte (1.95) vind ik comfort ook wel handig.
Zover ik van dealers hier begrijp is een supersport vooral gemaakt voor de snelweg/circuit en voor wat ik leuk vind moet ik het niet in een superbike zoeken.
Dus ik ben gaan rondkijken voor een naked (comfort en tot de 100 genoeg trekkracht). Toen ben ik uitgekomen bij een gsr 600, maar na een testrit merk ik tot mijn verbazing dat die toch heel wat trekkracht mist ivm de kawa750.
Nu de vraag:
Ik ben nu dus aan het kijken voor een z750 maar ben ook benieuwd wat er nog meer is in dit segment (voor rond de 5000,-)met een modern design (en zonder lelijke kachelpijp)?
 
Laatst bewerkt:
Een street triple vind ik niks, die shiver kende ik nog niet maar dat is idd wel de moeite om eens mezelf in te gaan verdiepen. En ik dacht juist dat 2 cilinders minder pk's en nm hebben. Want zover ik begrijp is NM trekkracht(koppel) en PK kracht over het algemeen. Wil ook nog eens op een z1000 rijden, vind die power onderin echt leuk. Maar zo'n 1000 ligt stuk lager in toeren, krijg je dan nog wel een beetje dat racegeluid?
 
Een twin heeft in de regel bij gelijke inhoud minder vermogen dan een 4 cilinder, maar wel bij een lager toerental en ook heeft een twin meer koppel. Wat in de praktijk betekend dat je met een 4 cilinder echt flink toeren moet maken wil je de 4 cilinder ook echt krachtiger ervaren.

Als ik jou was zou ik een paar proefritjes maken, in elk geval op een 4 cilinder en een twin, dan merk snel genoeg wat jij het prettigst vind.
 
Een street triple vind ik niks, die shiver kende ik nog niet maar dat is idd wel de moeite om eens mezelf in te gaan verdiepen. En ik dacht juist dat 2 cilinders minder pk's en nm hebben. Want zover ik begrijp is NM trekkracht(koppel) en PK kracht over het algemeen. Wil ook nog eens op een z1000 rijden, vind die power onderin echt leuk. Maar zo'n 1000 ligt stuk lager in toeren, krijg je dan nog wel een beetje dat racegeluid?

nou ik heb een Z1000 en echt dat "racegeluid" begint bij +/- 7000 toeren..
 
Ducati Monsters zijn denk ik ook wel leuke nakeds voor stoplichtsprintjes, en voor 5000 euro kan je vast wel een beetje fatsoenlijke longinhoud krijgen ook (900cc of meer).
 
Ik ben eruit, na inmiddels veel naked bikes te hebben gezien, blijft de z750 er toch uitsteken voor mij. Dus nu opzoek naar een z750 voor rond de 5000. Probleem is echter dat de nieuwe z750 (de mooie) er pas sinds 2007 zijn, dus dat wordt goed zoeken. Ps monster vind ik niet zo mooi
 
Ik ben eruit, na inmiddels veel naked bikes te hebben gezien, blijft de z750 er toch uitsteken voor mij. Dus nu opzoek naar een z750 voor rond de 5000. Probleem is echter dat de nieuwe z750 (de mooie) er pas sinds 2007 zijn, dus dat wordt goed zoeken. Ps monster vind ik niet zo mooi

Als je opzoek gaat voor een model van 2003-2006 koop dan een z1000.. ziet er veel stoerder uit dan een z750..
 
Mensen,
Ik heb even jullie advies nodig.
Ik ben aan het kijken voor een motor, en als 26 jarige jongen is natuurlijk het eerste wat in me opkomt een supersport. Echter na een dagje een kawa z750(naked) te hebben gehuurd ben ik hier toch heel anders tegenaan gaan kijken. Ik rij niet graag op de snelweg en vind stoplichtsprintjes echt geweldig even flink doortrekken, maar ver boven de 100 heb ik niet veel mee en vanwege mijn lengte (1.95) vind ik comfort ook wel handig.
Zover ik van dealers hier begrijp is een supersport vooral gemaakt voor de snelweg/circuit en voor wat ik leuk vind moet ik het niet in een superbike zoeken.
Dus ik ben gaan rondkijken voor een naked (comfort en tot de 100 genoeg trekkracht). Toen ben ik uitgekomen bij een gsr 600, maar na een testrit merk ik tot mijn verbazing dat die toch heel wat trekkracht mist ivm de kawa750.
Nu de vraag:
Ik ben nu dus aan het kijken voor een z750 maar ben ook benieuwd wat er nog meer is in dit segment (voor rond de 5000,-)met een modern design (en zonder lelijke kachelpijp)?

Wat een kletskoek,rijd met mijn 1.93 heerlijk op meerdere supersports en vooral binnendoor :Y.
Bij hogere snelheden heb je ook nog het voordeel van het kuipwerk.
koppel is vooral afhankelijk van cilinder inhoud en de slag van de cilinders.
Wel is het zo dat hoe minder cilinders je hebt hoe eerder het max koppel vrijkomt.
rijd zelf oa een daytona 675 en durf te wedden dat een speed triple,bij een aanzienlijk lager toerental zijn koppel vrijgeeft,en veel schakelluier rijdt dan een z750.
 
Terug
Bovenaan Onderaan