Beginnende rijder en vraag over eerste fiets

Bedoel je 200 kilo lichter en 20cm meer grondspeling? :+
Dat ook ;),ik heb op diverse HD,s gereden,en ben nou niet echt onder de indruk geweest van het vermogen. :z,
Het is voor die apparaten ook niet belangrijk,het zijn rondploffietsen en dat doen ze prima,maar goed ook want rij je er
hard mee trilt er van alles los en af. 😱
 
Het wordt dus overtuigd een Harley voor de OP.. Gefeliciteerd met de beslissing! Maar nu dewelke en nieuw of bijna nieuw?
 
Dat is alleen maar zo als je valt.
Nee er kan vanalles gebeuren, je kan bv ook aangereden worden door eendert welke aap op een electrische step, vrachtwagen, bulldozer,..
Ikzelf rij altijd in volledig moto pak met alle beschermingselementen, in’t donker of bij regen ook high vis moto hesje erover..Maakt niet uit hoe warm het is want bij ’t minste is je vel open en zijn er pezen gescheurd, botten gebroken.. Daarbij mijn vrouw vind dat een mentale handicap al genoeg is.
 
Laatst bewerkt:
De Harley demo dag was echt top geregeld. Op wat Harley Davidsons gereden en de Fat Bob is nog steeds favoriet. Man wat ben ik onder de indruk van die fiets en hoe goed ik hierop pas.
De Ducati Scrambler 1100 was vandaag aan de beurt. Nou daar ben ik 10 minuten mee op pad geweest en ik vond het helemaal niks. Ik had het idee weer 16 te zijn en ik op een Honda MB zat. Het voelde echt als een brommer!
Verder vind ik het bokkerige tegen afslaan aan van het motorblok heel irritant. Op de rotonde terug moeten naar de 1! Nee dat was direct ergernis.
Mijn lesfiets een Honda CB650R rijdt hands down beter dan een Scrambler 1100
Bij terugkomst op een Triumph bobber gereden. De speedmaster was niet aanwezig en de zit schijnt daar iets beter van te zijn (lees hoger) maar de bobber is heel klein.
Het motorblok van de Triumph was wel mooi met een mooi dik geluid ook!
Kortom deze week veel indrukken gekregen.
Trouwens het eigen risico bij Bloedhart is echt erg hoor. Een fiets van aankoopprijs boven de 15k geloof ik een aansprakelijkheid van bijna 3000 euro! Hoe is het!
Daar zijn proefritten voor…… :]

Valt mij tegen dat een moderne injectie scrambler zo bokkig is, mijn 30 jaar oude 888 is een echte hork van een motor.

Maarja karakter is de fun die ik erop beleef, en dat zul jezelf ook ervaren.

En dat het eigenrisico zo hoog is verbaasd mij niet, kennelijk teveel ellende meegemaakt dat een aspirant eigenaar een potje van maakt.
 
Laatst bewerkt:
Daar proefritten voor…… :]

Valt mij tegen dat een moderne injectie scrambler zo bokkig is, mijn 30 jaar oude 888 is een echte hork van een motor.

Maarja karakter is de fun die ik erop beleef, en dat zul jezelf ook ervaren.

En dat het eigenrisico zo hoog is verbaasd mij niet, kennelijk teveel ellende meegemaakt dat een aspirant eigenaar een potje van maakt.
Zal meer te maken hebben met de hoge verzekeringspremie die je als bedrijf moet betalen,er gebeurd vrij weinig met
proefrijmotoren ,meestal zijn de proefrijders wel voorzichtig,je wil immers eventueel die motor kopen,dus gaat hem niet afraggen,
en ook schrikt het hoge eigen risico stuntpiloten af.
 
Van harte gefeliciteerd man! Zoals ik zo kan beoordelen, heb je een weloverwogen keuze gemaakt! Heb je gelijk maar een nieuwe Fat Bob besteld?
ik vind dat ik een weloverwogen keuze heb gemaakt. in hoeverre je er natuurlijk naar kijkt.
de keuze is namelijk reuze in motorland.
heb ik de best rijdende motor gekocht? vast niet. maar ik heb er wel een gekocht waar ik nu de grootste grijns van krijg.
en ik heb een nieuwe besteld ja.
 
ik vind dat ik een weloverwogen keuze heb gemaakt. in hoeverre je er natuurlijk naar kijkt.
de keuze is namelijk reuze in motorland.
heb ik de best rijdende motor gekocht? vast niet. maar ik heb er wel een gekocht waar ik nu de grootste grijns van krijg.
en ik heb een nieuwe besteld ja.

Je zult in je leven voornamelijk spijt krijgen van de keuzes die je niet hebt gemaakt!

Ik wilde ook heel graag een cruiser, en heb deze destijds ook gekocht, maar wilde ook een sportieve (toer) motor, en heb die er daarom er maar bij gekocht! Maar de cruiser is en blijft voor mij mijn 'primaire' motor, ondanks dat de VFR eigenlijk veel beter rijd, sneller is en comfortabeler...
 
Terug
Bovenaan Onderaan