Beginnende rijder en vraag over eerste fiets

Waarom zou je een motor ooit zat worden? Voor elke motor zijn weggetjes te vinden die uitdagend zijn. Zelfs als je héél goed kunt sturen zijn er echt wel leuke wegen te vinden voor een scrambler 1100. Ik zou daar een heel leven op kunnen rijden zonder hem zat te worden. Maar als je het liefst een HD rijdt, dan zou ik je die aanraden het is heel gaaf om op de motor te rijden die je altijd had willen hebben.
 
Waarom zou je een motor ooit zat worden? Voor elke motor zijn weggetjes te vinden die uitdagend zijn. Zelfs als je héél goed kunt sturen zijn er echt wel leuke wegen te vinden voor een scrambler 1100. Ik zou daar een heel leven op kunnen rijden zonder hem zat te worden. Maar als je het liefst een HD rijdt, dan zou ik je die aanraden het is heel gaaf om op de motor te rijden die je altijd had willen hebben.
Ach ik heb er meer dan 100 gehad sinds m,n rijbewijs,dus dat is erg persoonsgebonden,maar 1 over een hele motorcarrière zal
uitzonderlijk zijn.
 
Als je het geld hebt gelijk die Harley kopen….niet moeilijk doen.

Verder vind ik een Harley helemaal niks, net een chemisch toilet maar smaken verschillen dus neem het niet al te serieus… :+
qua vormgeving vind ik een standaard Harley nog wel wat minder lelijk dan een toilet, de meeste 'gemodificeerde' daarentegen..
een Porta potti is daarentegen nog ergens nuttig voor.
 
Allen alvast dank voor de reacties. M’n nieuwe roze pasje is opgehaald. Morgen bij HD de demo dag en dan kan ik rijden op een aantal modellen. Vrijdag naar bloedhart om te rijden op de Ducati scrambler 1100 en de Triumph speedmaster. (Van bloedhart nog geen bevestiging dat het kan trouwens)
 
De Harley demo dag was echt top geregeld. Op wat Harley Davidsons gereden en de Fat Bob is nog steeds favoriet. Man wat ben ik onder de indruk van die fiets en hoe goed ik hierop pas.
De Ducati Scrambler 1100 was vandaag aan de beurt. Nou daar ben ik 10 minuten mee op pad geweest en ik vond het helemaal niks. Ik had het idee weer 16 te zijn en ik op een Honda MB zat. Het voelde echt als een brommer!
Verder vind ik het bokkerige tegen afslaan aan van het motorblok heel irritant. Op de rotonde terug moeten naar de 1! Nee dat was direct ergernis.
Mijn lesfiets een Honda CB650R rijdt hands down beter dan een Scrambler 1100
Bij terugkomst op een Triumph bobber gereden. De speedmaster was niet aanwezig en de zit schijnt daar iets beter van te zijn (lees hoger) maar de bobber is heel klein.
Het motorblok van de Triumph was wel mooi met een mooi dik geluid ook!
Kortom deze week veel indrukken gekregen.
Trouwens het eigen risico bij Bloedhart is echt erg hoor. Een fiets van aankoopprijs boven de 15k geloof ik een aansprakelijkheid van bijna 3000 euro! Hoe is het!
 
Laatst bewerkt:
Trouwens het eigen risico bij Bloedhart is echt erg hoor.
Een fiets van aankoopprijs boven de 15k geloof ik een aansprakelijkheid van bijna 3000 euro! Hoe is het!
Aansprakelijkheid is wel heelhoog!
Als je een beetje kan motorrijden dan zit je daar niet mee.
Maar toch..................... er zal net een olievlek in de bocht liggen. :X

Als ik met m'n eigen motor onderuit ga en total-loss, dan is het risico ook 3 ruggen.
 
Ik vond het hier in Rozenburg - Zuid Holland ook al zo druk met Harley rijders.
Ze kwamen uit alle windstreken aangereden.
Het leek wel de dag van de vliegende mieren.
Waar komen die allemaal zelfstandig vandaan?? 8)7
Nul motorpakken gespot, wel bijna zonder uitzondering korte mouwen.
 
Ik vond het hier in Rozenburg - Zuid Holland ook al zo druk met Harley rijders.
Ze kwamen uit alle windstreken aangereden.
Het leek wel de dag van de vliegende mieren.
Waar komen die allemaal zelfstandig vandaan?? 8)7
Nul motorpakken gespot, wel bijna zonder uitzondering korte mouwen.
Ik had wel gewoon motor kleding aan. In T-shirt super onverantwoord!
 
Zou gewoon een HD kopen,dingen hebben toch geen vermogen alleen maar koppel,je moet wel erg je best doen om
er mee te vallen.
 
Ik had wel gewoon motor kleding aan. In T-shirt super onverantwoord!
Vanmiddag kwam ik hier ook 2 motoren tegen met gastjes zonder bescherming.
Het waren jonge pikkies op café-racers die in korte broek en T-shirt vooraan gingen staan bij het stoplicht.
Bij groen gingen ze los, flink boven de max snelheid. Vlgd stoplicht stonden ze weer voor me. Tsja :')
 
Ja, het suf-kutten gen. :X

Ik heb een Vespa-brommertje (loopt ca 70) waar ik nog wel eens ritjes mee maak.
Ik reed eens over de dijk in de Betuwe toen daar ook zo'n groep sukkelaars op de Harley was.
Met het optrekken niet, maar op snelheid kon ik gewoon met ze meerijden.

Dan blijf ik toch liever die saaie Honda-rijder die z'n paardjes wel gebruikt.
houden we het wel even leuk ?
 
Zou gewoon een HD kopen,dingen hebben toch geen vermogen alleen maar koppel,je moet wel erg je best doen om
er mee te vallen.
Ondanks dat ik je bericht een sneer vindt naar HD heb je wel gelijk dat het een koppel monster is. Daar ben ik flink van onder de indruk!
De opmerking je hebt geen vermogen dus je valt toch niet is echt een boude uitspraak.

Maar laten we het leuk houden!
Ik ben in ieder geval groot fan van HD en mijn eerste fiets gaat gewoon een HD worden.

Gewoon omdat life too short is en ik in de niet vanzelfsprekende positie zit dat ik dit ook kan doen.

Hier ben ik zeer dankbaar voor.
Ik wil ook iedereen bedanken voor de meningen en ik heb hier echt wel wat aan gehad.
 
Ondanks dat ik je bericht een sneer vindt naar HD heb je wel gelijk dat het een koppel monster is. Daar ben ik flink van onder de indruk!
De opmerking je hebt geen vermogen dus je valt toch niet is echt een boude uitspraak.

Maar laten we het leuk houden!
Ik ben in ieder geval groot fan van HD en mijn eerste fiets gaat gewoon een HD worden.

Gewoon omdat life too short is en ik in de niet vanzelfsprekende positie zit dat ik dit ook kan doen.

Hier ben ik zeer dankbaar voor.
Ik wil ook iedereen bedanken voor de meningen en ik heb hier echt wel wat aan gehad.
Is geen sneer of boude opmerking maar gewoon een feit,in verhouding tot de cilinderinhoud hebben ze geen vermogen,
daarom gaan ze zo lang mee ,jaren lang hebben ze maar iets van rond de 68pk gehad,en kan iedereen er op rijden,met de komst van de V rod werd dat iets van 120pk,maar dat is geen echte Harley,dat het indruk maakt op een beginner tja dat is niet vreemd,
op mij maakt het geen indruk,maar ben dan ook motoren van meer dan 200pk gewend.;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan