Beginner bobber project

Arettion

Rookie
25 apr 2014
2
0
Halle MF'ers.

Ik ben hier compleet nieuw en zal me dus even een beetje voorstellen. Ik ben Mark, 17 jaar en ben al zo'n beetje m'n hele leven geïnteresseerd in motoren, auto's en alles dat snel gaat en ronkt.

Ik ben van plan om in de komende zomervakantie een motor project te beginnen.

Helaas heb ik geen ervaring met metaalbewerking e.d.(het grootste min punt van atheneum). Dus het project moet niet al te moeilijk zijn.

Het liefst zou ik als eindresultaat een bobber hebben, maar dit mag zeker een paar jaar in beslag nemen(ik ben niet van plan binnen 4 a 5 jaar m'n motorrijbewijs te halen.

Mijn voorlopige plan is om een vrij goedkope honda cm 400 te kopen en deze als basis te gebruiken.

Ik heb wel contacten die zeer enthousiast zijn om mij te helpen, dus lassen en technische hulp is wel degelijk mogelijk :).

Ben benieuwd naar jullie mening en of er nog goede tips zijn of dat dit plan gedoemd is te falen.
 
Een bobber, weer eens wat anders :)

Basis: een motor met kettingaandrijving. Een CM is dus prima.
Wel al weer een ouder beestje, heb net een complete in delen verkocht voor 100 euro. Dus wel goedkoop.

Veel metaalbewerking zal er niet in zitten hoor. Hooguit een sissybar, of busje maken. Dat soort prulwerk.

Andere tip: koop een Sportster. Natuurlijk velen malen duurder. Maar ook tig keer meer voor te krijgen, zo gek als je maar wilt. En als je frame/kenteken en blok heel houdt, blijft het altijd een minimale waarde houden.

Laatste tip: wat je ook doet; werk alles netjes af. Gebruik bijv goede stekkertjes voor de elektra, goed spuitwerk ipv spuitbussen, etc. Het verdubbeld de waarde van je motor :)
 
Oh ja, nog een tip:

Wordt heel snel goede maatjes met een kleine motorzaak in de buurt.

Die gaat je namelijk vaak uit de brand helpen :Y
 
Een bobber, weer eens wat anders :)

Basis: een motor met kettingaandrijving. Een CM is dus prima.
Wel al weer een ouder beestje, heb net een complete in delen verkocht voor 100 euro. Dus wel goedkoop.

Veel metaalbewerking zal er niet in zitten hoor. Hooguit een sissybar, of busje maken. Dat soort prulwerk.

Andere tip: koop een Sportster. Natuurlijk velen malen duurder. Maar ook tig keer meer voor te krijgen, zo gek als je maar wilt. En als je frame/kenteken en blok heel houdt, blijft het altijd een minimale waarde houden.

Laatste tip: wat je ook doet; werk alles netjes af. Gebruik bijv goede stekkertjes voor de elektra, goed spuitwerk ipv spuitbussen, etc. Het verdubbeld de waarde van je motor :)

Misschien nog iets significants dat ik vergeten ben te melden: wil de kosten zo laag mogelijk houden.

En enige ideeën waar ik moet beginnen bij zo'n motor? Eerst maar eens alles strippen dacht ik en dan alle onderdelen checken, etc. Maar heb niet echt een idee hoe ik het frame achter een beetje kan verlagen.
 
Ik zou er eentje kopen die technisch en motorisch goed en gezond is, het optische kan je naar eigen smaak bouwen, maar als je technisch niet sterk bent , ben je reeds van veel miserie gespaard....
 
Terug
Bovenaan Onderaan