Beginner .... CBR600F of Yamaha Thundercat?

Djorre

Rookie
22 mei 2004
7
0
Ronse
Hi

Ik ga binnenkort voor mijn rijbewijs voor de moto. Nu vraag ik met af of het niet al te moedig is van me om onmiddellijk een CBR600 of Thundercat te kopen. Ik vind dat model gewoon zalig. Wat denken jullie ervan, welke van de 2 is de beste keus en waar moet ik op letten als ik een 2dehands koop?

Alvast dank voor jullie feedback

jo.

Welkom op motor-forum!
Ik denk dat een 600CC een goede beginners motor is, welke je kiest hangt af van welke motor bij jou het beste past.
Dus als je je papiertje hebt kan je diverse modellen gaan huren om zo te ervaren welke voor jou het beste rijdt.
Succes met afrijden!

[edit]Neem iemand mee die wat verstand heeft van motoren, scheelt een hoop ellende[/edit]

Je kan beter de CBR kopen......supermakkelijk fietsje, en mooi klein.

Weet je...ik heb er nog 1 te koop....

CBR600 rijdt makkelijker vind ik..., maar ik heb er dan ook 3 gehad :)

Thundercat is wat groter, dus misschien is dit handig als je zelf ook wat lang, groot\dik bent... :P

alvast dank voor de feedback.
Ik moet wel een beetje kijken naar de zithoogte (ben niet een van de langste thuis :) ). Zijn er bepaalde dingen waar je best op let als je een cbr wil kopen in tweedehands?

Semi offtopic...

Het is me opgevallen dat Yamaha Yzf's ziekelijk overprijsd zijn tweedehands...
Thundercats zijn zo duur dat je voor minder geld een Gixxer600 hebt van hetzelfde jaar met minder kilometers :?

De R6 is nieuw de goedkoopste van alle 600 cc's (in Be 9000 €) maar tweedehands betaal jeje blauw voor een model van 3 jaar oud...
Echt gek...

En met een CBR is het eigenlijk net zo (zei het in mindere maten)

CBR600 rijdt makkelijker vind ik..., maar ik heb er dan ook 3 gehad :)

Thundercat is wat groter, dus misschien is dit handig als je zelf ook wat lang, groot\dik bent... :P
hoezo een thundercat als je wat dikker bent. Gewoon beginnen met een yzf 600R hier ga je een heleboel plezier mee beleven. Ikzelf rij ermee op het circuit en ben er zeer tevreden over.
full

Hoi Djorre,

Ikzelf heb als eerste bike een Thundercat gekocht, punt 1 omdat 'ie voor mij lekker zat (ben een beetje aan de lange kant) en omdat 'ie ook als tourfiets te gebruiken is.

Je kunt deze fiets (en waarschijnlijk de CBR600 ook...) rustig als opstapper nemen. Dat van de 2e hands hoge prijzen is zeker waar, maar gelukkig weet de verzekering dat ook, dus mocht je 'em een keer total rijden of hij wordt gejat dan krijg je je aankoopbedrag bijna zeker helemaal terug.

Over de Cat kan ik alleen als minpuntje de versnellingsbak bedenken, niet zozeer omdat 'ie niet goed is, maar soms een beetje luidruchtig schakelt...

Maar zoals Viccie al zei : ik ben bevooroordeeld....

Suc6 met je aankoop...

Dat van de 2e hands hoge prijzen is zeker waar, maar gelukkig weet de verzekering dat ook, dus mocht je 'em een keer total rijden of hij wordt gejat dan krijg je je aankoopbedrag bijna zeker helemaal terug.

niet alleen als je hem total rijdt, ook als je besluit hem te verkopen krijg je er weer een leuk bedrag voor terug ;)

Terug
Bovenaan Onderaan