Beginner - Kosten?

Ik zou me schamen op zo,n ding

En maar zwaaien naar de echte motorrijders

De meeste zwaaien niet terug raar he
 
Laatst bewerkt:
Beetje onzinnige reacties inderdaad. Voor sommigen vormt een motorscooter een prima keuze, waarom zou iemand zich daar voor moeten schamen?
 
Ik zou me schamen op zo,n ding

En maar zwaaien naar de echte motorrijders

De meeste zwaaien niet terug raar he


Alle gekheid op een stokkie


Ik zie de handigheid van een scoot wel in.

Als je in een grote stad woont is het een fijn vervoersmiddel.
 
Alle gekheid op een stokkie
Ik zie de handigheid van een scoot wel in.
Als je in een grote stad woont is het een fijn vervoersmiddel.

Zie je wel? :+

Overigens zie je dat de motorfabrikanten steeds meer op zoek gaan naar allerlei tussenvormen, die ook voor het betere toerwerk geschikt zijn.
De Aprilia Mana is daar een voorbeeld van, maar iets extremer (hoewel m.i. spuuglelijk...) is de Honda DN-01.
De reden is dat jongere motorrijders door allerlei oorzaken minder ophebben met meer traditionele "stoere" motorfietsen, gewend zijn aan het gebruiksgemak van scooters en de fabrikanten willen nu eenmaal graag meer motoren verkopen.
Kortom, ik vermoed dat het aandeel van motorscooters in het totaal steeds groter zal worden, of we ons er voor schamen of niet....
 
Laatst bewerkt:
Ik snap de hele discussie hier niet.

De TS wil een scooter, omdat hij blijkbaar voorkeur daarvoor heeft tegenover wat velen een "normale motor" noemen. Dan gaan hier een aantal mensen boos worden omdat hij een scooter wil...?

Als je het nou niks vind, lees dan effe lekker verder in een ander onderwerp, en laat de TS met rust, je voegt niks toe met van die statements dat scooters voor nep motorrijders zijn...

Voor de TS: Mocht je het nog niet uitgevonden hebben, hier moet jij kijken:

http://kopen.marktplaats.nl/motoren...0;mp:numeric;opi:1&ppu=0&srt=pd&postcode=2803

Ik denk dat je toch nog 1000 euro mag optellen bij je budget om een móóie motorscooter te kopen...
 
Ik snap de hele discussie hier niet.

De TS wil een scooter, omdat hij blijkbaar voorkeur daarvoor heeft tegenover wat velen een "normale motor" noemen. Dan gaan hier een aantal mensen boos worden omdat hij een scooter wil...?

Als je het nou niks vind, lees dan effe lekker verder in een ander onderwerp, en laat de TS met rust, je voegt niks toe met van die statements dat scooters voor nep motorrijders zijn...

men probeert die jongen alleen maar voor een grove fout te behoeden. Soms DENKEN mensen te weten wat ze willen maar moeten ze eigenlijk nog even gestuurd worden (naar een echte motor bijvoorbeeld) :+
 
Denk dat een scooter qua onderhoud juist iets kortere intervallen heeft, en er moet veel plastic verwijderd worden om ergens bij te komen (meer uurloon). Maar je hebt denk ik wel minder slijtageonderdelen die vervangen moeten worden, zoals kettingen/tandwielen, koppelingsplaten etc. Banden iets goedkoper vanwege kleinere maat, en gaan meer KM's mee.
 
De bagageruimte van een Burgman400 heeft minder inhoud dan mijn topkoffer, die op elke motor kan. Ook vind ik de burgman een onhandige motor omdat hij vrij lastig te hanteren is.. Wat vindt jij praktisch aan een scooter dat een motor niet heeft? Qua kleding die je aan moet trekken maakt t niet uit...
 
Denk dat een scooter qua onderhoud juist iets kortere intervallen heeft, en er moet veel plastic verwijderd worden om ergens bij te komen (meer uurloon). Maar je hebt denk ik wel minder slijtageonderdelen die vervangen moeten worden, zoals kettingen/tandwielen, koppelingsplaten etc. Banden iets goedkoper vanwege kleinere maat, en gaan meer KM's mee.

Banden draaien door de kleine diameter meer rondjes per km. Ik heb geen idee wat ze kosten, je zou zeggen dat deze duurder zijn omdat de markt veel kleiner is dan de standaard motorband maat.
Ik heb geen idee hoe het met scooters zit, maar met een goede tanktas en eventueel topkoffer kan je ook een zooi meenemen.
 
Banden draaien door de kleine diameter meer rondjes per km. Ik heb geen idee wat ze kosten, je zou zeggen dat deze duurder zijn omdat de markt veel kleiner is dan de standaard motorband maat.
Ik heb geen idee hoe het met scooters zit, maar met een goede tanktas en eventueel topkoffer kan je ook een zooi meenemen.

Een goede band (Michelin, Bridgestone) ligt zo rond de €80,- voor een scooter...
 
Banden draaien door de kleine diameter meer rondjes per km. Ik heb geen idee wat ze kosten, je zou zeggen dat deze duurder zijn omdat de markt veel kleiner is dan de standaard motorband maat.
.

Ik las laatst in de Moto73 over een man met een Burgman 600, die deed als het goed is meer dan 20.000 km met een band... meeste moto's met vergelijkbare cilinderinhoud halen dat denk niet :P En als ze alsnog sneller slijten, kosten ze weer minder om te vervangen
 
Terug
Bovenaan Onderaan