Beginner met BMW RT langs de file, kan dat?

Ben ik nou de enige spelbreker hier?

Een RT is een fijne fiets en ik heb er geen problemen mee om in de file te rijden :]

Maar is de wet veranderd ofzo?

Dacht dat je als beginnend motor rijder GEEN zware motor mag rijden? En dan heb ik het niet over het gewicht van de brommer 😇
 
Hangt ervan af hoe oud de beginnert is
Ben ik nou de enige spelbreker hier?

Een RT is een fijne fiets en ik heb er geen problemen mee om in de file te rijden :]

Maar is de wet veranderd ofzo?

Dacht dat je als beginnend motor rijder GEEN zware motor mag rijden? En dan heb ik het niet over het gewicht van de brommer 😇
 
Update! Broerlief heeft rijbewijs binnen, goede spullen gekocht en de BMW staat in de garage. Heb hem nog niet over filteren door de file gehoord, maar dat zal binnenkort wel gaan komen. Mooie motor, zo’n jonge RT…

Het is best raar als je je koffie gaat filteren tijdens het motor rijden. Dan wordt het echt tijd voor een upgrade van je koffie apparaat. Kies iets wat het filteren goed op orde heeft.
 
Kijk dit filmpje even
dan zie je dat zo’n grote bmw motor overal tussendoor past… afgezien van de fietspaaltjes aan het einde :+

Mooie sightseeing tour door Utrecht. Gaat allemaal veel te braaf, genoeg momenten om ze er af te trappen. Maar dat mag waarschijnlijk niet in Nederland. Snap alleen niet dat als die gasten al gezocht werden (de bestuurder), dan ga je je toch niet gedragen op een manier waarop je aandacht trekt van politie? Maar goed, teveel offtopic. :)
 
Op een RT door de file, dat kan inderdaad.

Toch doe ik dat liever op m'n scooter. Die is een stuk smaller en lichter. Ook nog zuiniger.

En ik heb liever een krasje op m'n scoot dan op de RT. Liever helemaal geen krasjes natuurlijk.
 
Op e RT door de file, dat kan inderdaad.

Toch doe ik dat liever op m'n scooter. Die is een stuk smaller en lichter. Ook nog zuiniger.

En ik heb liever een krasje op m'n scoot dan op de RT. Liever helemaal geen krasjes natuurlijk.
Ik vind met een RT filteren op snelwegen uitstekend te doen. Geen enkel probleem. Binnenstad is wat lastiger soms als de wegen erg smal worden.
 
Op de snelweg gaat het prima, soms heb je wel eens een telefoonzombie of misgunner die tegen de lijn rijdt maar daar kom je met een smallere motor ook niet zo makkelijk langs meestal. Op de binnenwegen is er vaak net te weinig ruimte tussen de auto's voor de spiegels van de rt(dat is ook het nadeel van filerijden met een rt: de spiegels zitten vaak op gelijke hoogte met autospiegels.) Maar met wat creativiteit kom je er dan ook wel
Als je overal doorheen wil glibberen dan is een sportmotor perfect in de file
 
Wilde een filmpje toevoegen van me GoPro hier maar lukt helaas niet :?

Maar file rijden met RT gaat prima, heb er geen last van. Maar zoals gezegd in de stad waar de rijbanen smaller zijn word het ietwat lastiger, maar voor snelweg prima te doen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan