Beginner motor: Yamaha MT-03 (of andere suggesties)

Potverdikke zit ik met een paar anderen een lans te breken voor de MT03, ga je naar Ducati's loeren! :(:+

Edit. Zijn dat terug geschroefde Monsters? De 600 heeft origineel net iets meer dan 35kW, de 900 helemaal natuurlijk. 'k Zou het dan bij een 600 houden hoor.
 
Hahaha, ik waardeer het hoor, maar met name de prijs is wat me tegenhoudt. Ik studeer nog en werk 15a20 uur per week (+ nog een dure hobby) dus een MT blijft in aanschaf wel erg duur voor mij. Als er in de toekomst wat meer binnenstroomt staat een MT nog altijd hoog op mijn lijstje.

Of ze teruggeschroefd zijn weet ik niet, stond niets over vermeld in de advertenties, behalve dus 35 kw.
 
Ach, de MT-03 kwam ook uit een Italiaanse fabriek rollen. :P

Ducati monsters zijn inderdaad heel vet. Betrouwbaarheid en onderhoud van Ducati's schijnt tegenwoordig wel mee te vallen, heb ik hier wel eens gelezen.

Tsja, ik kan niet in je portomonee kijken, maar goedkoop kan ook wel eens duurkoop zijn. Ik heb 'n paar jaar geleden een redelijk goedkope auto gekocht waar ik voor 1500 euro aan reparaties aan had in 't eerste (en enige) jaar dat ik 'm had. Omgeruild voor een iets duurder tweedehandsje waar ik in de afgelopen twee jaar in totaal nog niet eens de helft aan besteed heb qua onderhoud/reparaties. En dit bakkie heeft me nog nooit laten staan.

Zo ook m'n redenering voor de MT-03; relatief jonge motor (mijne is uit 2008), betrouwbaar merk, weinig poespas erop wat stuk kan gaan. Ook al heb ik qua aanschaf relatief veel neergelegd voor de 'hoeveelheid motor', zeg maar, denk ik dat 'ie me verder weinig zal gaan kosten. Tenzij ik 'm zelf verrot rijd, natuurlijk. :P

't was niet de hoofdreden waarom ik 'm kocht, maar het heeft wel meegewogen.
 
Kijk eens naar een SV650N... voor 2000-2500 euro zeker te vinden. Makkelijker te rijden dan een 1 cylinder maar genoeg power om jaren fun mee te hebben
 
Tsja, ik kan niet in je portomonee kijken, maar goedkoop kan ook wel eens duurkoop zijn. Ik heb 'n paar jaar geleden een redelijk goedkope auto gekocht waar ik voor 1500 euro aan reparaties aan had in 't eerste (en enige) jaar dat ik 'm had. Omgeruild voor een iets duurder tweedehandsje waar ik in de afgelopen twee jaar in totaal nog niet eens de helft aan besteed heb qua onderhoud/reparaties. En dit bakkie heeft me nog nooit laten staan.
Als het ten koste gaat van de kwaliteit wil ik zeker niet te goedkoop gaan. Kan me voorstellen dat een moderne motor van 8k betrouwbaarder is dan een 2k motor uit de jaren 90/begin 2000. Maar als ik voor 2000 euro een leuke, betrouwbare motor kan vinden ben ik tevreden. Dan hou ik ook genoeg over voor vaste lasten en eventuele reparaties en onderhoud.

Maar goed, vandaar de vraag ook over de Monster. Als het rijden en betrouwbaarheid zo fijn zijn als de looks kan ik daar wel een tijdje op vooruit.

De SV650N is ook een mooie, zet ik ook op het lijstje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan