Beginner op ZZR 600

Bizzje

MF veteraan
3 sep 2004
8.961
17
Omgeving Arnhem
Even een vraagje.
Zijn hier mensen die ervaring hebben als beginnend motorrijder op een Kawasaki ZZR 600?
Is dit een motor voor de meer gevorderde of kan het ook voor een beginner?

Ik ben zelf 1.72 (weet niet of lengte iets uitmaakt?)
 
Zeker geschikt voor de beginnende motorijder die onmiddellijk de sportievere toer op wil. Betrouwbaar en snel zonder te verassen. Ik denk dat je met een zzr600 als eerste bike zeker niet ontevreden gaat zijn.
 
Ja, ik ben ermee begonnen. De reden van aankoop: ding is heel rustig onderin, maar jaag 'm op toeren en het is een beest. Je praat toch over 100pk. En hij rijd ook echt lekker; enigzins sportieve zit, maar ik kon er een VFR750F goed mee bijhouden.

Als klapper op de vuurpijl is het zadel ook nog eens het beste wat ik tegengekomen ben. 800km op een dag: nul zadelpijn. En nul polsenpijn. 200km op een VFR: slapende hand en pijn in de kont.

Mocht je interesse hebben: ik zit te dubben of ik een andere motor ga nemen ivm een probleem met m'n knieen. Ik heb 'm nu 3 maanden, en ik ben in die 3 maanden regelmatig bij de dealer geweest om alle kleinigheidjes op te laten lossen. Het gevolg is dat je weliswaar een bike uit '91 zou hebben, maar wel eentje waar de ouderdoms-grappen-en-grollen uit zijn. Zit ook een Pro-oiler op, btw.
 
kep dr niet zelf op gereden, maar het lijkt mij zeker geen verkeerde motor om mee te beginnen :)
 
Ik heb ook een zzr600 uit 90. Bevalt zeer goed. Was niet mijn eerste motor maar kan wel prima als beginnersfiets gebruikt worden. Je moet alleen niet onderuit gaan want dan wordt het een duur geintje(ervaring) door de vele kappen.

Onderhoud tot nu toe is beperkt gebleven tot 2 maal revisie van voorremklauwen, 1 maal zelf en 1 maal dealer. 4 nieuwe carbs ala 150 euro en normale slijtage delen en beurtjes. Toen ik hem kocht 2 jaar terug stond er bijna 50k op en nu 68k. De motor heeft nog zelfs 7 maanden stil gestaan door de schuiver.
 
Het gevolg is dat je weliswaar een bike uit '91 zou hebben,

Ik heb mijn zzr600 (94'er) ook nog. Ben zelf overgestapt naar een R1 maar mijn vrouw zal (hoop ik) in Oktober d'r rbw halen en de zzr600 is perfect voor haar om te leren motor rijden.
 
Doen! Perfecte fiets om mee te beginnen!
Ik heb net mijn ZZR600 ingeruild voor een ZX6R. De ZZR was ook mijn eerste fiets.
25000 km isn een jaartje op gereden. Makkie!

Check idd ook de ZZRclub www.zzrclub.nl
 
zzr600 is n prima bike om mee te beginnen. heb zelf n cbr600 omdat ik die toch iets mooier vond. iig veel plezier..
 
Bedankt voor de antwoorden :} .
Ik ga zaterdag kijken naar de motor en er gaat iemand proefrijden die net zo groot (lees klein) is als ik ben.
Dus hoop dat het wat is *D .

Iemand nog tips waar we op moeten letten???
 
Kijk naar het frame, dit loopt deels om het motorblok heeft. Gevoelige plek voor glijschade dus.
Ik heb zelf problemen gehad met de versnellingsbak (zzr uit 1994): het uit de 2 schieten van de versnelling. Toen onder fabrieksgarantie gemaakt.
Verder probleemloze fiets.
 
In april heb ik mijn ZZR600 ingeruild voor een ZX-12R.

De ZZR is een prima fiets om mee te beginnen. Je wordt er niet snel door verrast, maar kan toch zeer sportief en hard rijden.

Bij de modellen met dubbele inlaat aan de voorzijde is de Ram Air zeer goed ontwikkeld. De eerdere modellen (Ik meen tot en met 1994) hebben 1 inlaat (geeft bij wind uit bepaalde hoeken wat slechte werking) of geen Ram Air. En dat merk je echt in de prestaties.

Let vooral op roest op de uitlaatbochten. Die zitten verscholen onder het kuipwerk. Ik heb in de acht jaar dat ik ZZR600 heb gereden eigenlijk geen enkel probleem ervaren.

Wel vond ik de vering te zacht, maar dat was van nieuw af aan al zo.
 
Bij de modellen met dubbele inlaat aan de voorzijde is de Ram Air zeer goed ontwikkeld. De eerdere modellen (Ik meen tot en met 1994) hebben 1 inlaat (geeft bij wind uit bepaalde hoeken wat slechte werking) of geen Ram Air. En dat merk je echt in de prestaties.
Ram air begin je pas echt te merken bij snelheden boven de 200 km/h. Het lijkt me eerder dat ze in het latere model motorisch iets hebben veranderd
 
Zeker geschikt voor de beginnende motorijder die onmiddellijk de sportievere toer op wil. Betrouwbaar en snel zonder te verassen. Ik denk dat je met een zzr600 als eerste bike zeker niet ontevreden gaat zijn.
Heb je die dan, motoren die verassen, zeker een crematorium fiets ;)

Maar on topic, mijn ZZR had problemen met de versnellingsbak zoals hierboven ook beschreven is. Onder garantie bij Safe gerepareerd. Is wel een 1100 maar volgens mij is dat probleem bij de 600 ook zo.
 
Heb je die dan, motoren die verassen, zeker een crematorium fiets ;)

Maar on topic, mijn ZZR had problemen met de versnellingsbak zoals hierboven ook beschreven is. Onder garantie bij Safe gerepareerd. Is wel een 1100 maar volgens mij is dat probleem bij de 600 ook zo.

Yep, de mijne was een 600.
Verder werkt ram-air al bij lagere snelheden: het voordeel zit dan niet in de stuwdruk, maar in het feit dat er koudere lucht aangezogen wordt tov een conventionele inlaat. Koudere lucht = meer zuurstof = meer vermogen. Spectaculair is de vermogenswinst niet, maar mede door het ram-air heeft de kawa wel een bruut inlaat geluid voor een 600.
 
Ik ben ook op de ZZR begonnen in April dit jaar, na het halen van mn rbw heb ik gezocht naar een mooie CBR600 F maar ik vond niet DE fiets die me aanstond. De ZZR die ik toen zag staan was qua kleuren en rijeigenschappen voor mij de perfecte motor, lekker sportief touren zonder zadelpijn ofzo. Eea is natuurlijk wel persoonlijk.

Mark.
 
ik ben ook begonnen op een zzr 600 uit 95...

prima fiets om op te beginnen.

je moet natuurlijk zowiezo je koppie erbij houden, je praat idd toch over 100 pk.

maar het is zeker een fiets om het goed op te leren..

zeker doen dus...
 
Bij de modellen met dubbele inlaat aan de voorzijde is de Ram Air zeer goed ontwikkeld. De eerdere modellen (Ik meen tot en met 1994) hebben 1 inlaat (geeft bij wind uit bepaalde hoeken wat slechte werking) of geen Ram Air. En dat merk je echt in de prestaties.

Dat was volgens mij de ZZR1100. Die eerdere modellen hadden 1 ram-air inlaat. De ZZR600 van '90-'92 heeft geen ram-air. die van '93- heeft wel ram-air met 2 inlaten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan