Beginner

Bas85

Rookie
21 feb 2007
2
0
delft
Hey,

Ik ben bas, 21 jaar en woon in delft.
Ik heb na goed nadenken besloten dat ik mijn motor-rijbewijs wil haan halen.
Sinds ik er zelf niet bijster veel vanaf weet vroeg ik me af of jullie me kunnen helpen met wat tips/ideeen

Ik heb de volgende vragen:
- waar moet ik op letten bij een rijschool?
- Hebben jullie een suggestie voor rijschool in de buurt van delft?
- Waar moet ik op letten bij de aanschaf van kleding?
- Wat is een goede plek op kleding aan te schaffen?
- Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een motor?
- Wat is een goede motor om mee te beginnen?

Ik heb m'n auto-rijbewijs wel 3 jaar maar heb geen idee of dat juist een voordeel of nadeel is tov het leren motorrijden.

Hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Groetjes,
Bas
 
Heb ik gedaan maar ik kan niet echt duidelijk antwoord vinden op m'n vragen. Nu kan dit natuurlijk omdat ik niet het handigste ben met forums enzo. Maar ik kan niet vinden waar b.v. goede rijscholen staan
 
hallow ik woont ook in delluft, volges mij heb je hier 4 rijscholen die motorrijles geven in delft:

jansen, kasius, noordzee en die anwb rijschool

heb zelf bij jansen gelest en is me goed bevallen maar onderhand is er een andere instructeur en ik heb nooit les van hem gehad, is wel een prima vent.
je kan natuurlijk bij allemaal langsgaan en een beetje informatie vragen en kijken waar je je het meest op je gemak voelt. je kan ook gewoon een lesje nemen bij een paar en kijken wat jou t beste lijkt.

suc6 ermee!
 
Ik heb de volgende vragen:
- waar moet ik op letten bij een rijschool? Prijs/kwaliteit
- Hebben jullie een suggestie voor rijschool in de buurt van delft? nee
- Waar moet ik op letten bij de aanschaf van kleding? Kwaliteit is belangrijker dan de prijs, gaat immers om je eigen veiligheid!
- Wat is een goede plek op kleding aan te schaffen? Ergens waar ze verstand hebben van motorkleding
- Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een motor? Koop niet van een nigeriaan :+
- Wat is een goede motor om mee te beginnen? 1 die je helemaal aanstaat! Als je het veilig(er) wil doen, niet gelijk een supersport...

Ik heb m'n auto-rijbewijs wel 3 jaar maar heb geen idee of dat juist een voordeel of nadeel is tov het leren motorrijden. Voordeel, omgaan met verkeer kan je nml. nu al als t goed is


Wil je meer info: een zoekfunctie is zo moeilijk nog niet


ohja, een vragenlijstje 'dumpen' werkt meestal niet op een forum ;)
 
Laatst bewerkt:
hoe was de rijschool waar je je B hebt gehaald .... was je er tevreden over .... doen ze ook a rijbewijs .....zat ie een beetje in de buurt ... was ie niet te duur ...

volgens mij bepaal je zelf wat voor jou het beste past

ik kan geen advies geven ik heb nog met een proefrijbewijs gereden .... vroegah :+
 
hallow ik woont ook in delluft, volges mij heb je hier 4 rijscholen die motorrijles geven in delft:

jansen, kasius, noordzee en die anwb rijschool

heb zelf bij jansen gelest en is me goed bevallen maar onderhand is er een andere instructeur en ik heb nooit les van hem gehad, is wel een prima vent.
je kan natuurlijk bij allemaal langsgaan en een beetje informatie vragen en kijken waar je je het meest op je gemak voelt. je kan ook gewoon een lesje nemen bij een paar en kijken wat jou t beste lijkt.

suc6 ermee!

Je hebt ook nog Basic Drive, bij de hoven. Die doet ook motor!

Mocht je student zijn:

Motorstudenten Delft
 
Ik heb de volgende vragen:
- waar moet ik op letten bij een rijschool?
dat je er ook rijlessen voor de motor kunt krijgen. ;) je kunt ff googlen op slagingspercentages van het cbr. als je een paar rijscholen in je buurt hebt gevonden hier op dit fora vragen naar ervaringen. informatie vragen bij rijschool, etc.

- Hebben jullie een suggestie voor rijschool in de buurt van delft?
geen idee, welke zitten er in je buurt dan?
- Waar moet ik op letten bij de aanschaf van kleding?
ik zou wachten tot nadat je je rijbewijs hebt. leen tot die tijd kleding van de rijschool. als je dan valt dan is dat van de rijschool stuk (die tip kreeg ik van mijn rijinstructeur en dat was een 1-manszaak :).
ik heb tijdens het lessen een helm, laarzen en handschoenen gekocht. gewoon een duitse winkel instappen en de fijnst zittende helm nemen binnen je budget
- Wat is een goede plek op kleding aan te schaffen?
duitse zaken, goedkoop, veel, goede service en kwaliteit
www.louise.de
http://www.hein-gericke-store.com/wShop/home/inhalt/index.php
- Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een motor?
zou je niet eerst wachten tot je motor rijbewijs :)
- Wat is een goede motor om mee te beginnen?
ligt aan budget en smaak:
ik ben aan het kijken naar zzr 600, cbr 600 f2 en gsx 600.
waarbij de cbr 600f2 een echte beginnersmotor is die er super uit ziet :D
 
Hey,

Ik ben bas, 21 jaar en woon in delft.
Ik heb na goed nadenken besloten dat ik mijn motor-rijbewijs wil haan halen.
Sinds ik er zelf niet bijster veel vanaf weet vroeg ik me af of jullie me kunnen helpen met wat tips/ideeen

Ik heb de volgende vragen:
- waar moet ik op letten bij een rijschool?
probeer de zoekknop eens.
grofweg zijn er een paar kenmerken die het koren van het kaf scheiden:
- knmv instructeur
- motor instructeur volgt met de motor, niet met de auto
- instructeur heeft motorinstructie als belangrijkste werk, niet een auto instructeur die voor de lol ook enkele motorleerlingen heeft.
- Hebben jullie een suggestie voor rijschool in de buurt van delft?
zelf woon ik ook in delft en ben op advies van een kennis (zelf rijinstructeur van het type autoinstructeur die voor de lol ook met de auto achter een paar motor leerlingen aan rijdt) naar Den Haag gegaan om bij Bonaparte (Arno Zuyderwijk) te lessen. Is me goed bevallen.
Verder heb ik de indruk dat Falke (Bob) een goede keus is. In Delft zitten er ook wel een paar die waarschijnlijk goed zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee en ik ken ze verder niet.
- Waar moet ik op letten bij de aanschaf van kleding?
moet meteen goed zitten. lange ritsten aan de pijpen van de broek. goede bescherming. reflecterende delen.

zelf zou ik niet te duur gaan als eerste pak. Bijvoorbeeld een evolution textiel pak kan je prima 2 a 3 jaar mee rijden en kost niet zo gek veel. Daarna weet je wel waar je voorkeur ligt.
- Wat is een goede plek op kleding aan te schaffen?
hans van wijk, goedhart

ik zou niet te snel naar een beurs rennen. je weet er nog te weinig vanaf om tussen het geschreeuw en het grote aanbod de echte aanbiedingen te herkennen. Goed advies is dan meer waard en als je alles tegelijk koopt kun je overal wel wat korting krijgen
- Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een motor?
nu nog nergens op. komt later wel (en vraag dan ook de mening van je instructeur, die weet waar je tegenaan zou lopen en wat je aan kunt)
- Wat is een goede motor om mee te beginnen?
zie hierboven
Ik heb m'n auto-rijbewijs wel 3 jaar maar heb geen idee of dat juist een voordeel of nadeel is tov het leren motorrijden.
heeft in ieder geval het voordeel dat je naar een rijschool kunt rijden die wat verder weg zit.
Hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Groetjes,
Bas
 
- waar moet ik op letten bij een rijschool?
- Hebben jullie een suggestie voor rijschool in de buurt van delft?

Ik heb zelf bij jansen gelest, die instructeur is wel aardige gast, maar les geven is niet zo goed...kreeg (te) weinig feedback over hoe ik alles deed... kwist dus ook totaal niet hoe ut ging. een vriend van mij denkt er ook zo over, op een gegeven moment oefende hij zelfs mee met een ander rijschool |( (tijdens de speciale verrichtingen dan he)

Kheb ook een keer bij basic drive gereden, was leuk en goeie les vond ik, maar ging tog maar bij jansen... spijt van dus :N
Ook om de prijs hoef je het niet te doen bij jansen alhoewel de eerste 10 lessen goedkoop zijn, want dat verdienen ze trug met de 2 examens en de duurderen lessen die daarna volgen (kleding is ook oud en kapot e.d.)

Kassius heeft iig een goeie naam in delft en alst goed is was Tempo ook wel goed.


- Waar moet ik op letten bij de aanschaf van kleding?
Merk, posergehalte, bescherming en kwaliteit ( Belangrijkst naar minst belangrijkst :P )

- Wat is een goede plek op kleding aan te schaffen?Hans van wijk in zoetermeer heeft heeeeeel veel, en ook wel goeie service vind ik. Ook is Martijns motorkleding in Rotterdam wel redelijk, alleen btje vage gast vind ik... Hij geeft wel altijd lagere prijzen dan op de prijskaart staat! *O* , mja, de producten die hij verkoopt zijn sowieso al duur gnoeg dus... :P
 
Dit weekend is de motorbeurs in de jaarbeurs in Utrecht. Dit is een ideale plek om kleding te kopen. Veel aanbiedingen!!!
 
Rijschool: zoek een KNMV instructeur, er zijn er 2 in Delft: Brochure KNMV Opleidingen

Kleding: koop nooit een gebruikte helm, je weet niet wat ermee is gebeurd (vallen = vervangen), je stopt er wel je meest kostbare bezit in.
Pas ook op met aanbiedingen voor helmen, het valt mij op dat de echte aanbiedingen meestal helmen zijn met een relatief oude productie datum. Het materiaal verouderd, een helm dient 5 a 6 jaar na de productie datum te worden vervangen (dus niet vanaf het moment dat jij ‘m koopt). De productie datum kun je meestan onder het binnenwerk of op de kinband vinden (bij twijfel gewoon vragen).
FF een rekensommetje: een helm met een 2 jaar oude productie datum dient dus met minimaal 40% korting te worden verkocht anders ben je dus mooi genaa...

Suc6 & veel plezier.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan