beginner

ndagh

MF'er
30 apr 2002
66
0
Genk
Hallo ik word binnekort 21 jaar en ga dan voor mijn volledig motorijbewijs.
Ik zit alleen te twijfelen over mijn eerste moto heb wel een paar modellen op het oog maar zou graag jullie mening weten.

mijn keuze's zijn
SV 650S
GSF Bandit 600s
CBR 600F
VFR 800
ZR7S
 
SV650S is een erg leuke, lichte motor. Ik heb een 4 cilinder, maar zo'n twin geeft je wel meer het gevoel dat je optrekt. Bij mijn 4 cilinder gaat het allemaal veel soepeler, maar zo'n twin heeft wel wat meer "karakter". Dus ik zou voor de SV gaan, die ook erg betaalbaar is in de verzekering.
 
Op de SV zal je zeker niet snel uitgekeken zijn en het is een goede fiets om mee te beginnen.
 
Mijn vrouw heeft sinds september 2001 haar rijbewijs en heeft een CBR600, ikzelf een VTR1000F en ik probeer haar nu te verleiden met het 2 cilinder gevoel. Ik zou het graag zien dat ze een SV650 zou kopen, maar ze ziet tegen de sportievere zitpositie aan. Polsjes worden meer belast bij de SV.
CBR comfortabele motor, ideaal om te beginnen, genoeg power.
SV meer karakter door 2 cilinders minder.

Groeten, Jeroen
 
ik sta ook altijd open voor voorstellen die niet op mijn lijstje staan
 
Je kunt natuurlijk ook op een CBR400RR beginnen.
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=6668 (Hier staat nog een mooie te koop.)
Maar als ik uit deze moest kiezen zou ik gaan voor de SV of de Bandit. CBR kan natuurlijk ook, schijnt wel een makkelijke motor te zijn en lekker sportief. Maar dan heeft wat rustiger beginnen op een 400 ook wel weer zo zijn voordeel.
 
Je kunt natuurlijk ook op een CBR400RR beginnen.
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=6668 (Hier staat nog een mooie te koop.)
Maar als ik uit deze moest kiezen zou ik gaan voor de SV of de Bandit. CBR kan natuurlijk ook, schijnt wel een makkelijke motor te zijn en lekker sportief. Maar dan heeft wat rustiger beginnen op een 400 ook wel weer zo zijn voordeel.

Helske ziet handel :+
 
Hallo ik word binnekort 21 jaar en ga dan voor mijn volledig motorijbewijs.
Ik zit alleen te twijfelen over mijn eerste moto heb wel een paar modellen op het oog maar zou graag jullie mening weten.

mijn keuze's zijn
SV 650S
GSF Bandit 600s
CBR 600F
VFR 800
ZR7S

je kan natuurlijk altijd naar het prijsverschil kijken: VFR is ongeveer 2 keer zo duur als SV of Bandit. Ook de CBR is een een stuk duurder dan de rest.
Persoonlijk vind ik het 2-cilinder karakter van de SV niet opvallen in vergelijking met een krachtigere 4 cilinder. Dat hij onderaan sterker is merkte ik niet echt in vergelijking met mijn T-Cat. Hij komt wat vermogen tekort, maar als het je eerste motor is, zeker doen.
En waarom staan er geen Yamaha's tussen: Fazer of T-Cat bijvoorbeeld ?

maar neem als eerste motor de bandit, fazer, SV650N, CB600, Kawa ZR7S en wen aan het vermogen, de rest is direct minstens 100 PK en vind ik persoonlijk nogal veel om goed te leren mee omgaan als eerste motor. Ook stuurt een sportmotor moeilijker als je het nog niet gewend bent, dan ben je beter af met een breder stuur en een rechtere zithouding.
 
ik sta ook altijd open voor voorstellen die niet op mijn lijstje staan

Als je _echt_ goed wilt leren rijden: de ER-5 ;) Alleen ben je snel op het vermogen uitgekeken, en is een SV dus stukken leuker terwijl die niet eens zo bijster duur zijn en goed zijn om het op te leren.
 
Hallo ik word binnekort 21 jaar en ga dan voor mijn volledig motorijbewijs.
Ik zit alleen te twijfelen over mijn eerste moto heb wel een paar modellen op het oog maar zou graag jullie mening weten.

mijn keuze's zijn
SV 650S
GSF Bandit 600s
CBR 600F
VFR 800
ZR7S

VFR 800 lijkt me wat zwaar om mee te beginnen.
Zr7s is fijne fiets
Bandit 600 was mijn lesmotor
Vond hem een beetje "zwaar" in de bochten.

Rest van de fietsen heb ik geen ervaring mee.
Fazer 600 is ook een leuke fiets om mee te beginnen.

Het beste is natuurlijk om op allemaal een proefrit te maken, is nog leuk ook.

Veel plezier met het uitzoeken
 
Laatst bewerkt:
ik sta ook altijd open voor voorstellen die niet op mijn lijstje staan
 
ik sta ook altijd open voor voorstellen die niet op mijn lijstje staan
 
Je staat voor veel open blijkbaar ;)

tot nu toe genoemd:

ER-5
Fazer600
SV650N
Thundercat
CBR400RR (eentje voor HElske :9 )
 
Laatst bewerkt:
zoek een lichte sportieve motor. Geen 2takt want dat zijn vaak echte racers waarvoor je ervaring moet hebben. Zoals helske al aangeeft, een CBR400RR is een hele mooie start. ZX400 ook, super makkelijk in de bochten.
Een CBR of ZX6 zijn ook goed om te beginnen al hebben die alweer vrij veel vermogen. Maar je moet het toch eens leren.
Ga gewoon die proefritten maken joh. Iemand zei al, het is leuk en de beste manier om te voelen of de motor bij je past.
Ik kwam pas iemand tegen die had al 3 jaar zijn rijbewijs maar niet meer gereden. Nu had ie een RSV mille gekocht en had toch wel wat moeite om mee te komen. KIJK, dat is dus echt een slechte beslissing geweest. Beter goed op een 600 dan slecht op een 1000 zeg ik dan.
succes enne wel laten ZIEN wat je gekozen hebt he!!
 
Ik ben ook niet echt op zoek naar een supersport eerder naar sportief tourend met de nadruk op sportief. Tourend is gewoon voor es mee een meerdaagse tocht te maken

:]
 
Maak eens een proefrit op een aantal motoren en vergeet de Fazer 600 niet. Dat vind ik een heerlijk motor, óók voor een beginner!
 
Ik ben ook niet echt op zoek naar een supersport eerder naar sportief tourend met de nadruk op sportief. Tourend is gewoon voor es mee een meerdaagse tocht te maken

:]


Dan moet je toch denken aan zo'n yamaha thundercat of ace. Weet zo niet meer welke de 600 is. Mooie sportieve toer fiets. Comfortable en heel goed om te leren rijden. Maak maar eens een proefrit joh. Of zzr600 ofzo.
 
Ik zou zeggen ga voor de CBR600F en kijk hiervoor om 'm uit duitsland te halen, je mag er toch nog niet op rijden.
De SV zou ik niet doen, ken iemand die vond het dus niks (zijn zoon ook niet) en heeft ook een CBR600 gekocht...
 
Ehhh,

Is het woord Fazer al gevallen 8-) Geloof het niet, toch? Oh ja bij Nienke. Maar dat is natuurlijk ook een goed alternatief en niet alleen om mee te beginnen want je rijdt er aardig wat -zogenaamd snellere motoren- het snot voor de ogen mee. (klopt niet helemaal grammaticaal gezien.
misc.php
 
Mensen blijven om de ideale beginnersfiets vragen...en ik blijf bij mn mening *D nou nog iemand die hem opvolgt :P

Een nieuwe R1 of Fireblade. De rest van de motoren heeft gewoon te weinig vermogen of stuurt niet strak genoeg. Als beginnende rijder is het juist heel belangrijk dat je op een strak sturende fiets begint. Je krijgt dan de meest directe feedback en voelt direct wanneer je iets fout doet. Daardoor leer je het snelst. Verder moet je natuurlijk op een zo duur mogelijke fiets beginnen die je dan all risk verzekert. Hierdoor heb je dan een heel veilig gevoel want mocht je met 198 op een notenboom knallen dan vergoedt de verzekering alles en krijg je een enorme smak geld op je bankrekening. Bijkomend voordeel is nog dat wanneer je door de veldwachter wordt aangehouden je voor de rechtbank kunt aanvoeren dat de waarde van de in beslaggenomen motor dusdanig hoog is dat het onrechtmatig is. Tot slot is een hoog vermogen wel zo veilig. Op een 750cc of minder zul je in de bochten veel meer risico's moeten nemen. Met 150pk haal je op een dijkje makkelijk 200 waarna je weer flink in de ankers moet. In de gevaarlijke bochten kun je lekker rustig aan doen omdat je op alle sukkels met minder pk's moet wachten
 
Terug
Bovenaan Onderaan