Beginners motor

Als ik door de stad rij kom ik niet hoger dan 2-3 maximaal, maar het liefst 1. Het is toch heerlijk om in een goed toerengebied te zitten waar je bij één juin aan de gashendel het voorwiel laat liften.

In 30 km gebieden in de 2 of misschien drie. Bij vijfitg km/h vaak genoeg in de 4.
Ik hou mijn voorwiel liever aan de grond.
 
In welke versnelling bij welke snelheid je zit, is vrij motor-specifiek. Bij m'n oude kleine Monstertje hoefde ik 30 in haar 3 niet te proberen. Zelfs in de 2 is het dan al krap zat. M'n SRAD is daar een heel stuk makkelijker in, terwijl het 'maar' 130cc meer is...
 
In welke versnelling bij welke snelheid je zit, is vrij motor-specifiek. Bij m'n oude kleine Monstertje hoefde ik 30 in haar 3 niet te proberen. Zelfs in de 2 is het dan al krap zat. M'n SRAD is daar een heel stuk makkelijker in, terwijl het 'maar' 130cc meer is...
Je hebt helemaal gelijk,maar 50km in 6 rijden is trutten,wat voor motor het ook is.
Uitzondering is misschien een trial motor
 
Ik rij altijd in zijn zes,trek zelfs op daarmee!Kan makkelijk met een koppel van de 1100!:+
Schakel wel altijd terug binnen de bebouwde kom,dat dan weer wel.:]
 
Rijd je echt zo of zit je te trollen?

Ik kan mij dat echt niet voorstellen. Het rijdt beroerd, is sloom en het geeft geen 'motorgevoel'.
Als ik door de stad rij kom ik niet hoger dan 2-3 maximaal, maar het liefst 1. Het is toch heerlijk om in een goed toerengebied te zitten waar je bij één juin aan de gashendel het voorwiel laat liften.
Nu vraag ik jou, zit je te trollen of rijd je echt zo?

Het liefst in z'n 1 door de stad rijden?
Om in een goed toerengebied te zitten?
Zodat je gemakkelijk wheelies kan maken? :?

Ik moet er niet aan denken om de hele tijd in z'n 1 (of 2) door de bebouwde kom te moeten rijden.
 
Ik kom er bij twee van mijn drie motorfietsen toch echt wel vaker in vier, vijf dan twee, drie en met een warm blok heel soms zes.
Als je contant rijdt dan vind ik dat gewoon fijner ipv een nerveuze motor, en bij koude motor en subtiele gashand kan je hem lekker warmrijden zonder hem thermisch af te knijpen.
En terugschakelen gaat razendsnel, je kijkt ook nog eens ver voor je uit als het goed is. ;)

Nu vraag ik jou, zit je te trollen of rijd je echt zo?

Het liefst in z'n 1 door de stad rijden?
Om in een goed toerengebied te zitten?
Zodat je gemakkelijk wheelies kan maken? :?

Ik moet er niet aan denken om de hele tijd in z'n 1 (of 2) door de bebouwde kom te moeten rijden.

Lees het even goed svp. Het liefst!
Dat doe ik uiteraard niet want dan was ik mijn roze pasje weer kwijt en krijg ik veel boze omstanders.

Net als dat ik het liefst zonder DB-killer rijd, maar ook dat doe ik niet.

Maar als je 50 in zn 3 rijdt is dat op de Z1000 volgens mij nog onder de 3k tpm.
Vind ik kut rijden.
 
Lees het even goed svp. Het liefst!
Dat doe ik uiteraard niet want dan was ik mijn roze pasje weer kwijt en krijg ik veel boze omstanders.

Net als dat ik het liefst zonder DB-killer rijd, maar ook dat doe ik niet.

Maar als je 50 in zn 3 rijdt is dat op de Z1000 volgens mij nog onder de 3k tpm.
Vind ik kut rijden.
Gelijk heb je
 
Lees het even goed svp. Het liefst!
Dat doe ik uiteraard niet want dan was ik mijn roze pasje weer kwijt en krijg ik veel boze omstanders.

Net als dat ik het liefst zonder DB-killer rijd, maar ook dat doe ik niet.

Maar als je 50 in zn 3 rijdt is dat op de Z1000 volgens mij nog onder de 3k tpm.
Vind ik kut rijden.
Heb het even goed gelezen ;)

Dan nog snap ik je voorkeuren niet, tenzij je het kicken vind om je als een hooligan/aso te gedragen....

En als je op een Z1000 in z'n 3 met 50 km/h kut vind rijden, heb je mss het verkeerde type motor gekocht.
Volgens mij heeft een Z1000 genoeg koppel om bij 50 km/h in z'n 3, zo'n beetje elke auto eruit te trekken die het probeert.
 
Heb het even goed gelezen ;)

Dan nog snap ik je voorkeuren niet, tenzij je het kicken vind om je als een hooligan/aso te gedragen....

En als je op een Z1000 in z'n 3 met 50 km/h kut vind rijden, heb je mss het verkeerde type motor gekocht.
Volgens mij heeft een Z1000 genoeg koppel om bij 50 km/h in z'n 3, zo'n beetje elke auto eruit te trekken die het probeert.
waarom zou je met motoren die tot 11-13.000 toeren gaan onder de 3000 toeren willen rijden? Dat rijdt niet lekker en zo'n blok vind het ook wel fijn als er een beetje olie circuleert en alles een beetje op tempratuur kan komen. Ik weiger met mijn fireblade ook om onder de 3000 toeren te rijden en bij hogere versnellingen niet onder de 4000 kan duidelijk merken dat het blok zich er niet prettig bij voelt.... Tevens is het geluid in lagere versnellingen een stuk mooier altijd genieten van die chagrijnige terrasjes mensen en kleine kinderen die vingers in hun oren stoppen als ik langs rij. :+
 
waarom zou je met motoren die tot 11-13.000 toeren gaan onder de 3000 toeren willen rijden? Dat rijdt niet lekker en zo'n blok vind het ook wel fijn als er een beetje olie circuleert en alles een beetje op tempratuur kan komen. Ik weiger met mijn fireblade ook om onder de 3000 toeren te rijden en bij hogere versnellingen niet onder de 4000 kan duidelijk merken dat het blok zich er niet prettig bij voelt.... Tevens is het geluid in lagere versnellingen een stuk mooier altijd genieten van die chagrijnige terrasjes mensen en kleine kinderen die vingers in hun oren stoppen als ik langs rij. :+
Niet vaak zoveel onzin in 1 bericht gelezen. 8)7
 
Heb het even goed gelezen ;)

Dan nog snap ik je voorkeuren niet, tenzij je het kicken vind om je als een hooligan/aso te gedragen....

En als je op een Z1000 in z'n 3 met 50 km/h kut vind rijden, heb je mss het verkeerde type motor gekocht.
Volgens mij heeft een Z1000 genoeg koppel om bij 50 km/h in z'n 3, zo'n beetje elke auto eruit te trekken die het probeert.

Hij zal vast vlotter zijn dan de meeste autos maar ik vind dat hij traag is bij 50kmh in de derde versnelling.

Wat voor motor rij jij?

We hebben duidelijk een andere kijk op motorrijden, ieder zijn ding.
 
Ik rijd op straat een TL1000R streetfighter (zie mijn onderschrift).

Ik moet zeggen dat mijn rijstijl in de loop der jaren wel veranderd is.

Ik vond het vroeger best wel stoer om me een beetje als een hooligan te gedragen op de motor. (dikke herriepijp erop, overal (te) hard rijden en schijt hebben aan die "in de weg rijdende" koekblikken).
En ik dacht echt dat iedereen dat net zo stoer vond.....
Als je wat ouder wordt, en je een klein beetje meer je verstand gebruikt, leer je dat je je toen eigenlijk als een kneus gedroeg.
 
Hij zal vast vlotter zijn dan de meeste autos maar ik vind dat hij traag is bij 50kmh in de derde versnelling.

Wat voor motor rij jij?

We hebben duidelijk een andere kijk op motorrijden, ieder zijn ding.
Geloof me, mijn sport V-twin, loopt bij lage toeren een stuk bokkiger dan jouw soepele 4-in lijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan