Beginners vragen mbt 25KW motor

Status
Niet open voor verdere reacties.
neem aan dat je cbr600 en zx6r bedoelt.

Ja, die dingen lopen wel hoor. 0-100 ben je sowieso sneller dan zo'n beetje alle auto's en trekt lekker door tot 140. daarboven wordt het minder en kruipt ie naar de 170. dat is bij zo'n beetje alle 600cc'ers die terug gevoerd zijn wel het zelfde.

Na 2 jaar trek je de begrenzing er uit en mag je full power. deze datum staat al aangegeven op je rijbewijs als je 25kw papier hebt gehaald.

Belangrijker is de vraag wanneer je 21 wordt. want wil je 2 jaar 25 kw rijden of liever een half jaartje je poep op houden, door sparen en dan op je 21e gelijk volvermogen? want als je voor je 21e verjaardag afrijd, MOET je 2 jaar 25kw. ookal is het een week voor je 21e verjaardag.
Of gewoon zodra je 21 ben opnieuw examen doen op een zware motorfiets ;)
 
25kw is natuurlijk minder maar je kan ervaring op doen en dan achter 2 jaar kun je op vol vermogen.
Ik vind het op zicht niet tegenvallen, alleen op de autosnelweg met wind tegen.
Laat iedereen maar praten over brommobiel enz enz. Je kunt wel rijden!
 
dan weet ik niet hoever jou SV'tje terug gevoerd is, (10pk ofzo?) ik heb wel dergelijk goede ervaringen met mijn 25kw bike. 0-100 in 7 a 8 seconde. en dat is sneller dan de meeste auto's. :]

En denk je echt dat de kans van zakken groot is, na een jaar rij ervaring? :?

Het was een audi A8 enige keer dat ik het ooit heb geprobeerd en zal het verder ook nooit meer doen.
 
Tim als ik jouw was zou ik de keuze maken om te wachten nu denk je heej lekker rijden op mijn motor totdat je eindelijk je rijbewijs hebt en erachter komt dat 25kw ongeveer net zo spannend is als rijden in een brommobiel.
Als je even wacht is je keuze in motoren ook veel groter en je kunt ook goedkopere motoren kiezen.

@ beunhaas dat je er bijna alle autos uittrekt is grote onzin.
Naar aanleiding van het lezen van verschillende topics die deze bullcrap prediken dacht ik ook een keer de strijd aan te gaan met een random auto niet eens een heel bijzondere en ik werd er vol uitgetrokken op mijn zeer vlotte Sv650 en geloof me de kraan stond vol open.
Als je eerst 25kw haalt en dan op je 21e examen gaat doen is dat zeer duur en heel erg omslachtig plus zit er nog eens de kans in dat je zakt.

Gewoon even wachten en dan op een motor beginnen met rond de 60-70 pk en die rustig gaan ontdekken. IPV je vervelen op een motor met het vermogen van een gezouten slak.
Just my 2 cents.

Ik weet niet wat voor motor jij bedoelt maar het slaat nergens op.
Mijn gs500 trek nog veel sneller op dan de meeste auto's en hij gaat hard zat, >160.

Ik zou zeggen, gewoon gaan lessen en gewoon op 25kw gaan rijden. Het lijkt echt niet op een brommobiel dat is onzin :P
 
In het begin lijkt het genoeg power ja maar dan leer je rijden en mis je in elke bocht power om er lekker uit te knallen.
Mijn sv reed ook 160 met gemak en trok hard op maar tegen een random audi a8 ben je niks, dit vind ik geen bijzondere auto maar hij rijd je er wel keihard uit.
Als je tegen een bijvoorbeeld ford focus of suzuki alto gaat sprinten tja nogal logisch dat je dan sneller bent maar wat is de lol daaraan joepie je kan een omatje inhalen echt spannend.
 
Ik heb ook op mijn 20ste mijn licht rbw gehaald. Ik vond mijn 25kw heel leuk, tot ik stiekem een keer op een racer reed zonder begrenzing. Toen heb ik de volgende dag mijn rijschool gebelt dat ik zsm voor zwaar wil gaan. Was inmiddels al weer 21 namelijk. Dus als je geld heb gewoon 2x doen. Tweede keer is namelijk een formaliteit. Ik was gewoon geslaagd met een aantal grove fouten de 2de keer omdat ik al laks was geworden. Kost wel veel geld maar ik vond het elke cent waard! Daarnaast hoef je niet voor de 2de keer theorie te doen! Discussie wel of niet is al vaak geweest maar ik hoefde het niet dus spreek uit ervaring.
 
Is het zo dat alle motoren tot 600cc automatisch 25kw zijn?
Kan iemand me misschien wat meer utileg geven er over... Snap er zeer weinig van... :$

Groetjes Maaike
 
Is het zo dat alle motoren tot 600cc automatisch 25kw zijn?
Kan iemand me misschien wat meer utileg geven er over... Snap er zeer weinig van... :$

Groetjes Maaike

Helaas niet. Er zijn heel weinig fabrieks af 25kw'ers. Vaak moeten de motoren worden begrenst. Het ligt erook maar aan wat je wilt rijden. Ik raad zelf een beetje allroad tour motor aan, vanwege het koppel. Kan me ook voorstellen dat je op een 25kW racer, je beetje voor lulstaat als je op de snelweg amper nog vooruit komt. Mijn ervaring.
 
Hey!!

Nou ik zou iid gewoon gaan lessen. Ik heb 2 jaar 25 KW gereden op mijn CBR600f2. Hij was nog lekker snel onderin hoor. Alleen als je in de buurt komt van de 140 gaat het erg langzaam worden. Hij kon bij mij dan ook tot de 160 en niet harder. Maargoed...zo hard mag je hier in NED toch niet.
Ik ging ook regelmatig mee op vakantie met een grote groep motorrijders en als je een beetje goed de bochten doorstuurt is het echt geen probleem om met de groep mee te komen. Het enigste probleem is op een recht stuk...dan baal je wel eens even als de rest bij je wegtrekt of met een auto inhalen moet je wat opletten vergeleken met een "gewone" motor. Er zit echter ook ontzettend veel verschil in wat voor motor je 25 kw hebt. Een 125 cc of 250 cc is een stuk langzamer als een 600 die je begrenst. Teminste...dat is mijn ervaring.
Ik zat met hetzelfde probleem als jij (1 jaartje wachten of beginnen) en ik ben gewoon begonnen en heb er nooit spijt van gehad. Als jij 25 kw begint leer je goed bochten rijden en niet alleen op rechte stukken vaart te maken. Ook kun je niet zo snel hele grote fouten maken ivm gas geven ofzo. Ik zou het iig weer zo doen!

Succes met lessen iig!!

Euh... waar baseer je dat op? Qua vermogen maakt het geen zak uit namelijk 25 kw = 25 kw. Koppel is idd een ander verhaal, maar weet zeker dat als ik lekker in mijn powerband zit dat ik net zo snel ben als een andere 25 kw fiets omdat mijn motor dan maar 130kg hoeft te verplaatsen (plus het gewicht van de rijder) en geen 200+kg (plus het gewicht van de rijder)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan