\"beginnersfiets\"

koga

Die hard MF'er
16 sep 2001
676
0
Breda
wie kan, wil mij wat vertellen wat leuke \"beginnersfietsen\"zijn, zelf denk ik aan een allroad ( aprillia pegaso, honda transalp, oid)
maar mijn oog is inmiddels ook gevallen op een MZ Baghira blackpanther, wat meer een supermotard is,
Wat is wijsheid?? ik val niet echt voor supersport en zeker niet voor choppers , laat eens wat horen ??

btw, ik heb inmiddels een rijschool gevonden waar ik inmiddels les, de instucteur rijdt alleen maar motor,
principieel. :)
 
Iedereen zegt altijd dat je op een lichte fiets moet beginnen en blablabla. Ik heb zelf gelijk gekocht wat ik toch altijd al wou hebben (GSX-R750) en heb hier geen moment spijt van gehad. Je moet gewoon proefritjes gaan maken en kijken wat echt \'jouw motor\' is, anders zit je toch niet lekker op..
 
wie kan, wil mij wat vertellen wat leuke \"beginnersfietsen\"zijn, zelf denk ik aan een allroad ( aprillia pegaso, honda transalp, oid)
maar mijn oog is inmiddels ook gevallen op een MZ Baghira blackpanther, wat meer een supermotard is,
Wat is wijsheid?? ik val niet echt voor supersport en zeker niet voor choppers , laat eens wat horen ??

btw, ik heb inmiddels een rijschool gevonden waar ik inmiddels les, de instucteur rijdt alleen maar motor,
principieel. :)

Misschien rijd een Honda NX650 ook wel lekker, is ook een allroad net als de transalp.
MZ maakt ook mooie motoren tegenwoordig, vaak ook voor een vrij lage prijs, toch zou ik liever een merk hebben waarvan het model bekend is, en de onderdelen makkelijk leverbaar zijn.

Suc6 met zoeken, en ik zou zeggen, kijk gewoon op bijv. www.motoroccasion.nl of www.marktplaats.nl naar allroadjes, kijk wat je mooi vind, ga ergens een proefrit maken en kom er zelf achter.
 
Ik ben begonnen op en rij nog steeds op een FZR400, leuke fiets om te beginnen en lekker rap ook. :)
 
Elke fiets is leuk om op te beginnen lijkt me. Een R6 is ook een leuke fiets toch? ;) (niet dat ik R6 rijd, maar het is geen beginnersfiets)
Hehe, je weet wel wat ik bedoel denk ik.

Niet bergen PK\'s dus ook voor een beginner goed in de hand te houden.
 
Hehe, je weet wel wat ik bedoel denk ik.

Niet bergen PK\'s dus ook voor een beginner goed in de hand te houden.

Ja maar hij wou geen supersport he :) Dus niet de FZR-serie :) Ik heb een ECHTE beginnersfiets, 34pk geknepen, en vol vermogen 45pk. (snelheid van 45pk ligt ongeveer 50km/u hoger)
Hoeveel PK heeft een FZR400 op het krukas?
 
Heb ongeveer een maand mijn rijbewijs en rij rond op een Kawa ZZR600: geen supersport, zeker geen chopper, gewoon een fantastische allround fiets. Wat betreft pk\'s ruim voldoende. Ik kan dus ook niet goed begrijpen waarom een beginneling iets als een R1 wil rijden tenzij hij/zij een extreme doodwens heeft. |(
 
Ikke ook, ikke ook :} Maar lijkt me niet zo goed voor m\'n verdere levensloop })
Ik heb weinig zin in zo\'n advertentie in de krant:

Revolution 1980 - 2001

Als ik een snelle fiets zou hebben, dan zou ik er ook hard mee gaan, dus het is een stukje zelfbescherming. :)
 
Ik heb hier al eens eerder m\'n mening over gegeven maar nog een keer dan;

Ben je een echt verstandige motorrijder die veilig wil rijden, dan stap je überhaupt niet op een motor. Koop je niet die motor die je ook daadwerkelijk het liefst hebt, dan blijf je continu met een licht ontevreden gevoel rondrijden. Het is een kwestie van dicipline en gezond verstand om in het begin kalm aan te doen.
 
Als je tijd komt ga je, misschien op een R1, misschien in een lift...of tijdens sex...en je kan zo goed kunnen rijden als je wil...en bergen ervaring hebben...maar op een snelle fiets rijd je hard, anders koop je hem niet...en als je 240 rijdt en een auto ziet je over het hoofd kan je met je 20 jaar ervaring net zo weinig als geen ervaring...
en ga nou niet zeggen iemand met 20 jaar ervaring rijdt geen 240, dat doet ie wel als ie op een R1 rijdt...anders reed ie op een Pan of een HD...
 
Duidelijk...
Iedereen die een snelle machine koopt, doet dat voor de kick...
Met 20 jaar ervaring koop je zoiets niet \'om erbij te horen\', dus het gaat om het sportieve. Dus de wegligging in bochten (dus hard door de bocht) en de kick van de acceleratie... Maar als deze al bij 120 op moet gaan houden, is de lol ook zo weg...

Dus: Als iemand een R1 rijdt, zal deze rijder niet overal braaf 120 rijden, ongeacht de ervaring...

... Maar iemand met nul ervaring op een R1 wil ook die kick en schat sommige situaties misschien verkeerd in. Gaat vooral op voor de mensen die geen auto-ervaring hebben... Lichtere motor is dan geen garantie dat het wel goed gaat, maar wel dat het minder hard gaat als het mis gaat.

Maar dat betekent niet dat je maar tegen je zin in op een ER-5 of zo moet stappen, want dan rij je niet fijn, dus laat je het ding vaker staan en doe je ook geen ervaring op...

Ik vind dat het niet om jaren gaat, maar om inschattingsvermogen en beheersing...
 
Mijn eerste fiets is een Honda cbr 600 uit 92. Ik rij er over het algemeen rustig op (ivm veel snelheidscontroles) maar als ik in Duitsland ben gaat het gas erop, op de autobahn wou hij niet harder dan 230. :(
 
Mijn eerste fiets is een Honda cbr 600 uit 92. Ik rij er over het algemeen rustig op (ivm veel snelheidscontroles) maar als ik in Duitsland ben gaat het gas erop, op de autobahn wou hij niet harder dan 230. :(
Wind tegen, textiel pak?

Zelfde euvel hier...
Wind tegen & textiel pak: 235
Windstil of mee & textiel pak: 245-250
Winstil of mee & leer pak (van maat geleend): 265-270, met helm heeel diep weg achter de kuip en lichte daling 280 ongeveer...

Alemaal op \'t tellertje gemeten...
oh, ZX-6R \'98, btw
 
Zelfs de ervaren rijders kopen het niet voornamelijk voor de wegligging in deb bochten en omdat ie beter stuurt...want iedereen weet dat je op een R6 een R1 er uit rijdt op bochtige stukken...en we hebben het nou gewoon over ervaren rijders, geen GP coureurs...en cbr600 zal je eerder 170/180 mee rijden op snelweg....met R1 zal je tegen de 220/230 aanzitten...kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een ongeluk met 180 of 230? Beide ben je dood...dus dat zegt ook nix...
 
maar op een snelle fiets rijd je hard, anders koop je hem niet...

Meningsverschil ;) !
Met een snelle motor kan je sneller wegrijden, sneller inhalen en hoef je niet altijd harder te rijden. Ik weet niet wat jij onder een snelle fiets verstaat. Mijn motor weegt 198 kilo, heeft 95 pk en heeft een top van rond de 240. Ik rij alleen niet te hard maar rij wel lekker sportief: had ik in jou ogen dan een langzamere fiets moeten kopen?

Sportieve fiets = sportief rijden, maar sportief rijden is toch niet altijd te hard rijden? (Althans niet in mijn ogen...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan